Gå til innhold

Leie plass i ett server rom?


Anbefalte innlegg

Er massevis av leverandører av colocation/leie av rackplass. Flere steder kan du også leie serverne direkte og ha én forutsigbar pris inkl. hostingen... Broadnet tilbyr i hvert fall halve og kvarte rackskap også.

 

https://www.broadnet.no/colocation-i-datasenter/

http://www.transdata.no/no/losninger/colocation/ og http://www.transdata.no/no/losninger/dedicated-rackspace/

https://www.multihost.no/colocation/#priser

 

Begrenses stort sett av hvor mye plass du trenger og hvor mye penger du har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Den prisen jeg fant ble jo 26 000 i måneden for ett helt skap.

Men godt mulig de godtar 5000 eller noe rundt der om de har nok mer plass enn de tror de klarer å leie ut.

Men 60 000 i året på serverplassering, hvorfor ikke bygge på huset eller bygge ett eget lite bygg i hagen til servere? Tar jo ikke så mange år før det er spart inn...

Eller leie en liten hybel?

 

Etter å ha hørt det du sier så kan det være det er det eneste alternativet. Jeg fortsetter dialogen med de jeg allerede har funnet, og om jeg skulle være så heldig å få til en god avtale så skal jeg oppdatere her! 

Tusen takk Klla for så fantastisk hjelp!

 

 

Hei,

 

Sitter me down samme problem men min leilighet er allt for liten akkurat nå. Fant du noen løsning.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

 

Den prisen jeg fant ble jo 26 000 i måneden for ett helt skap.

Men godt mulig de godtar 5000 eller noe rundt der om de har nok mer plass enn de tror de klarer å leie ut.

Men 60 000 i året på serverplassering, hvorfor ikke bygge på huset eller bygge ett eget lite bygg i hagen til servere? Tar jo ikke så mange år før det er spart inn...

Eller leie en liten hybel?

Etter å ha hørt det du sier så kan det være det er det eneste alternativet. Jeg fortsetter dialogen med de jeg allerede har funnet, og om jeg skulle være så heldig å få til en god avtale så skal jeg oppdatere her! 

Tusen takk Klla for så fantastisk hjelp!

 

 

Hei,

 

Sitter me down samme problem men min leilighet er allt for liten akkurat nå. Fant du noen løsning.

 

 

 

 

 

Hei.

 

Har også hatt dette problemet siden April. Må nå finne en co-location (helst i Rogaland).

 

Noen anbefalinger?  

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har ledig plass for Antminers eller lignende maskiner i Bergen. Ikke rigger, da jeg ikke klarer å fjerne varmen fra disse.

 

Jeg har nå ca 2400 watt, dvs plass til 3 L3+. Jeg kan utvide med ca 4000 ekstra watt ved å få en eletrikker til å strekke ny ledning og skifte sikringer. Det er i et industribygg, og jeg har laget et system slik at temperaturen rundt maskinene holdt seg rundt 19-20 grader i oktober/november. 

 

Jeg vil ikke oppgi nøyaktig adresse før du kommer med maskinene. Jeg fjernstyrer maskinene med awesome miner, og jeg kan legge inn flere maskiner der, og re-starte maskinene eller endre stratum osv ved behov. 

 

Gi bud på leie av plass pr maskin pr måned uten strømkostnad. Du vil ikke ha tilgang til lokalet. Av sikkerhetsutstyr så finnes det alarmer og kameraer.   

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Fjerne ett rack kan du antagelig glemme, det samme å sette opp mellom to eksisterende rack, for de står enten helt inntil hverandre eller så er det plass til å gå.

 

1U, som slikt vanligvis måles i er vanligvis 48,2cm brede, 4,4cm høye og minst 44,9 dype, dybden varierer men høyden og bredden er standard i ett full-size rack

2U blir da samme mål, men 8,8cm høyt,

 

Hvor mye plass trenger du egentlig? Tror du må ta høyde for å få plassert slik at det passer inn i ett rack, og betale for antall U du tar opp av plass.

 

Heisann, 

Har vært på serverommene under Aker Solutions og der stod mange av rackskapene ledige, tanken er at om noen har ett tomt rackskap så kan jeg sette mineren inni det skapet. Håper det svarte på spørsmålet, om ikke så er det bare å spørre! :)

 

er du seriøs på det du skriver ? skal du sette inn noen i racka der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...