Gå til innhold

Genforskning for å forhøye alder


Anbefalte innlegg

Interessant tema i tv programmet Trygdekontoret: Å finne aldersgenet og stoppe aldringen, ikke for å nødvendigvis stoppe aldingen til kroppen sånn sett, men for å forhindre alle sykdommene høy alder medfører. Man forblir frisk (hvertfall teoretisk sett) helt til vi dør av alder, ikke sykdom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Har tenkt å sjekke Trygdekontoret, bra de tar opp sånt. Skal ses snarest.

Dette er et viktig tema, og burde være på mye høyere prioritert.

Som prof. Herman Tønnessen også sa det: Det er ikke snakk om evig, men uavgrenset liv.

Anbefaler også denne dokumentaren:

Farvel til alderdom    der det framgår, at aldring bør ses på mer som en sykdom enn noe naturlig. I det ligger det et hint om mulighetene til å kunne gjøre noe med det.

Tønnessen så på det som bevisstløshet, at folk flest går rundt og godtar aldring/død som noe man skal avfinne seg med.
Anbefaler på sterkeste å lese boka "Jeg velger sannheten".

Der er to intervjuprogrammer med Tønnessen ute på nrk.  Møtested studio 4 og Livsyn

Nå går det mer på filsofiske betrakninger om temaet, men holdninger og bevisstgjøring tror jeg blir en avgjørende faktor for dette. I det siste programmer kommer Tønnessen inn på diverse nobeprisvinnere som mente dette alt var mulig. Og da snakker tilbake på tidlig 80 tall.

Lenke til kommentar

Så utgaven av Trygdekontoret. Svært interessant debatt. Det var gode poenger fra både Jan Grue, Ole Martin Moen
og interessant å høre på Elisabeth Parrish også. 
 

Dette som BioViva driver med kjenner jeg ikke til fra før, men skal sjekke det mer inngående etterhvet. La merke til
at Aubrey de Grey har en kommentar på forsiden deres. Han deltar også i den dokumentaren jeg linket til først ovenfor.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er alltid en interessant diskusjon.

 

Å finne "aldersgenet" tviler jeg på at vi gjør, men å finne "aldersgenene", kanskje. Alder burde være en såkalt kompleks egenskap, styrt av hundrevis eller tusenvis av gener, og disse tusener av genene kontrollerer kanskje bare en liten del av aldersvariasjonen.

 

Tipper vi i fremtiden kan få tusenåringer, men i motsetning til Dr. Aubrey De Grey tror jeg ikke den første tusenåringen er født enda, men hvem vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...