Gå til innhold

"Hvorfor Norge går til helvetet", et tragisk teater i fem deler


Anbefalte innlegg

Norge går helt supert, mener du ?

Javel, da er du på nivå én av tragedie-prossesseringen: Fornektelsen

  1. Fornektelse
  2. Sinne
  3. Forhandling
  4. Depresjon
  5. Aksept

Stalltips: Jo svakere i ånden du er (eller bare ung og uten særlig livserfaring, går for det samme), jo lengre tid tar det for deg å kverne deg igjennom denne prosessen.

Det er mennesker som gjør det å stå på nivå 1, til sin livshobby og som reagerer ekstremt om du pusher dem med virkelighetsopplysning som de ikke kan fornekte, slik at de tvinges over i nivå 2.

Derav at billig høflighet anbefales med mindre du vil skaffe deg passiv-agressive fiender i det sosiale liv, eller bare helt vanlig god gammeldags juling.

Også kjent som "kast ikke dine perler for svin og gi ikke hundene det hellige, de vil bare trampe dem ned i søla og vende seg mot dere og rive dere istykker".

 

 

Så kom til poenget, hva er problemet da, sier du . (du er nå på nivå 2)

 

Jo det skal jeg si deg, problemet er at det økonomiske systemet baserer seg på tanken om uendelig vekst og privatforbruk av luksusvarer, og nå rakner hele det systemet der fordi folk har begynt å miste jobbene sine til effektivisering og automatisering.

I tillegg har vi slike detaljer som:

  • NAV, et gjennomført inkompetent system for å få folk i arbeid som eser opp ut av all kontroll
  • et helsevesen som er steindyrt kombinert med en demografisk tsunami av eldre
  • et utdanningssystem hvor det på den ene siden er en mastergrad-syke hvor folk må ha minst seks vekttall i avansert statistikk for å kunne vaske gulv, og på den andre siden en sosionom-utdannelse som er den fagligst svakeste og som derfor tiltrekker seg inkompetente studenter, og som liksom skal lære sosionomene å kunne hjelpe andre mennesker
  • menn som den gruppen som tradisjonelt bidrar med verdiskapning og som faller fra i skolen så det synger, og ja, en del av disse er barn av innvandrere

Så hva skal vi gjøre da, når staten begynner å gå i minus og forbruket bremser og skattepengene tørker inn og oljefondet ligger der og lokker ? (og der var vi over i nivå 3)

Nei, det man må ta inn over seg er at det er to ting som er sikre her i denne verden: Døden & Skattene. Politikerne fikser seg selv med gullkantede pensjoner, og hvis du går rundt og innbiller deg at politikerne liksom er til for å tjene folket så er det da altså slik at det er ikke tilfellet, og at julenissen eksisterer heller ikke.
Ingen som kommer med gaver til deg ut av løse lufta, ingen i gata du bor i som sender deg en presang, det er det kun din nære familie og venner som gjør.
Enhver er sin egen lykkes smed, og det sosialistiske eksperimentet om at staten skulle ta over mest mulig oppgaver i en synergi med å kreve inn høye skatter har fungert greit så lenge vi har hatt god inntekt av oljen.

Det har nå gått i dass, og vårt samfunn som bygger på lave lønnsforskjeller men begge foreldrene i arbeid for å betjene skatt og avgifter, og sykt dyre boliger pumpa kunstig opp i pris av at folk veit ikke hvor ellers de skal putte pengene sine og tror at boligprisveksten varer opp i himmelen...

 

There is. No. Way. OUT.

 

Jeg hater deg ganske mye nå. Bra, da er du på nivå 4. Fremgang, som i "vi står foran kanten av stupet men i morgen opplever vi nok et fremskritt skal du se"

 

Depresjon er det ikke så mye å gjøre med.

Det er liksom den der rolige følelsen når man aksepterer at alle klinkekulene er borte, eller at fiskene dine er daue .

 

my-fish-are-dead1.png?w=500&h=250

 

Man må liksom bare akseptere at sånn er det, ja du utdanner deg til arbeidsledighet og ja du får deg aldri dame å lage barn med og har du ei slik så går hun ifra deg og NAV tvinger deg til å selge alt du eier og har og du kommer til å dø gammel og alkoholisert og alene

 

Så dere den diplomatiske sklidningen over i siste stadium, så genial at dere ikke la merke til den?

For der er vi nå, nemlig.
Aksept av sammenbruddet av det Norge som vi engang trodde var så stabilt og trygt, og fremveksten av en temmelig mye mer kontrollerende og effektivt overkjørende stat med stålkontroll på økonomien med digitale penger og overvåkning av hvor du befinner deg til enhver tid og blankofullmakt for politiet til å hacke seg inn på datamaskinen din og offentlige instanser som vet alt om deg fra vugge til grav og som ivrig bygger flere fengsler og leier plass i utlandet for at nettopp DU skal få en plass å bo

 

Kjør debatt. Om dere orker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker positive mennesker, jeg.  :) 

For mange er det vanskelig å kverne seg igjennom prosessen for å bli et positivt menneske. Men det går for de fleste! Kanskje for deg og?


 

 så genial at dere ikke la merke til den? 

 

Men akkurat her er jeg ikke så positiv: nei, du skrev ikke noe genialt.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Med hilsen, en kvinne som kan leie ut kjønnsorganet sitt på finn.no og livmora si for "den rette" .

 

- Med hilsen, en negativ og også ondskapsfull douchebag og kvinnehater! Tror ikke det hadde vært noe håp for Norge om alle beboere var som deg. Heldigvis er de færreste slik.  :wee:

 

Ps. Du kan nok også leie ut rumpen din på gaysir om du tror det er noen fordel?

Endret av Kablam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men, siden du tydeligvis har tenkt å skrive blogg, la meg analysere innlegget ditt.

1. Du åpner med et billig triks, en hersketeknikk for å overbevise leseren om at du har rett, hvis ikke er leseren på "nivå 1". Mye brukt av religiøse. "Grunnen til at du ikke tror på Jesus er at du enda ikke har sett lyset."

2. Du har en veldig muntlig tone selv om Norges økonomiske fremtid er et seriøst tema som har vært diskutert i dybden på diskusjon.no flere ganger. De fleste er klar over at vi møter vanskeligheter. "så kom til poenget, sier du", skriver du. Nei, hvordan vet du at vi sier det?

3. Setningen om at du skriver noe genialt er litt "too much".

4. Det er mange her inne som har dame. Du går utifra at folk blir alkoholiserte av ingenting. Du stoler ikke på leserens evne til å klare seg.

5. Du bruker en tegning fra en populær nettserie, forøvrig laget av en kvinne, en med livmor. Det er ikke noe feil i det, men det er liksom toppen av kaka etter posten du skrev om kvinner etterpå.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

- Med hilsen, en kvinne som kan leie ut kjønnsorganet sitt på finn.no og livmora si for "den rette" .

 

Ps. Du kan nok også leie ut rumpen din på gaysir om du tror det er noen fordel?

Forventet ikke at du tok poenget.

Kan stave det for deg, om du vil:

I nedgangstider begår menn selvmord, blir alkoholiserte og havner i fengsel, mens kvinner har andre alternativer som i sum er ca. 1 million ganger bedre.

Det har sammenheng med at kvinner derfor ikke egentlig trenger å bry seg om ting går til helvetet, så din delegitimering av alt det jeg har ramset opp uten forsøk på å imøtekomme noe som helst med motargumenter, viser bare hvilken intellektuell latskap nettopp ditt kjønn kan hvile seg på.

 

Tenkte forresten ikke å kommentere det, men de tre postene dine er helt i tråd med modellen.

Fornektelse, Sinne, Forhandling...

Endret av Herr Lur
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm.. Førstepost indikerer på et vis at staten skal ha et utvidet ansvar for den enkelte, en slags kommunistisk tankegang. Altså at når nasjonen "går dårlig" lider samtlige i befolkningen fordi alle er avhengige av statens ve og vel.

 

Man er sin egen lykkes smed. Sant nok; så skap din egen lykke, tro ikke på at andre (staten) skal ordne opp på dine vegne. Sosialistisk tankegang er en god ting; tanken er å hjelpe de som ikke har mulighet til å skape egen velferd. Alder, sykdom - det er mye som kan reduserere enkeltindividets muligheter.

 

Det eneste man egentlig bør frykte er en totalitær stat hvor alle muligheter for den enkelte blir fjernet. Hvilket er mye værre enn en ikke fungerende stat. Selv om jeg ser enkelte faresignaler som DLD og "Digitalt grenseforsvar" tror jeg ikke vi er på vei dit enda.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

Forventet ikke at du tok poenget.

Kan stave det for deg, om du vil:

I nedgangstider begår menn selvmord, blir alkoholiserte og havner i fengsel, mens kvinner har andre alternativer som i sum er ca. 1 million ganger bedre.

Det har sammenheng med at kvinner derfor ikke egentlig trenger å bry seg om ting går til helvetet, så din delegitimering av alt det jeg har ramset opp uten forsøk på å imøtekomme noe som helst med motargumenter, viser bare hvilken intellektuell latskap nettopp ditt kjønn kan hvile seg på.

 

 

 

Jeg har ikke merket at kvinner i samfunn som virkelig går til helvete har det noe bra? Sist jeg sjekket hadde kvinner i fattige land det ganske crap! Så nei, der tar du feil.

 

Du kan fortsatt leie ut kjønnsorganet ditt til menn du ikke er tiltrukket av om du tror du får det bedre, da.  :tease: 

 

Jeg har selv virkelig ikke merket noen fordel med denne muligheten til å leie ut et kjønnsorgan hittil i livet, det høres ut som en ganske kjip løsning!! Ew. Men om du mener det er en bra løsning så har du jo et hull du og.

Endret av Kablam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem er Norge?

 

There is. No. Way. OUT.

Pussig, mitt syn er vel at samfunnet i det geografiske området kjent som Norge begynte å synke helvete siden omtrent 1884 (eller 872 om man vil se stort på det) og nådde vel bunn omtrent 1980, og at man nå er på vei ut av helvete ikke inn i det.

 

Ellers syns jeg dette passet inn i denne tråden

 

3635791588_4704755a.jpg

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Norge går helt supert, mener du ?

 

 

Kjør debatt. Om dere orker.

Det er akkurat så supert som du mener å se det, og det som et enda suprere er at når man skjønner at ingenting noen gang har vært "helt i orden" vet man at ingenting heller har blitt bedre, verre eller ødelagt siden tidenes morgen, så da kan man frigjøres fra drømmen som vi deler sammen og bli totalt frigjorte vesener.

 

Så ingen vits i å snakke mer om den saken, du er endelig fri fra fantasien din :)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...