Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig bilverksted Bergen/Askøy/Fjell?


Tullballj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tores Auto på Ågotnes. Rett nok ikke i Bergen, men de gjør jobben så rimelig som det er mulig, uten å jukse. Kundebehandleren er forøvrig også verksmesteren.

EDIT: Endret navnet fra Ågotnes Auto til Tores Auto. Blandet disse to verkstedene. Kjenner ikke til Ågotnes Auto, men Tores har jeg brukt flere ganger i det siste.

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Fått ulike pristilbud nå.

Kokstad bilverksted 6100,-
Tores Auto 10151,-
Fixbil 6791,-
Ravnanger Autosenter 8104,- (minus fjærbeinslager)
Mekonnomen 7474,-
Meca 9321,-
Dekkmann 5298,-

Det skiller altså 4853 kroner mellom billigste og dyreste. Du sparer 48 % på å velge dekkmann framfor Tores Auto for eksempel. Beviser at en telefon/mail kan spare deg for mye penger.



 

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time.

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time.

Nå er vel ikke Mekonomen kjent for å ha lave delepriser da. Regner med at du får disse delene minst 50% billigere hos andre.

Lenke til kommentar

Kokstad bilverksted som var nest billigst dette i tilbudet sitt, så med lager blir det 6100: Kanskje verkstedene har bedre tilbud på deler? Tores (dyreste) regner 3700 i deler inkludert lager.
 

Hei, skifte fjærer begge sider foran koster 4800kr inkl deler arbeid og mva
 
Tillegg hvis fjærbeinslager foran må skiftes 650kr pr side.

 

 

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

 

Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time.

Nå er vel ikke Mekonomen kjent for å ha lave delepriser da. Regner med at du får disse delene minst 50% billigere hos andre.

 

Mekonomen er dyre de, men sjeldent så mye som dobbel pris. Selv handler jeg nesten alt i utlandet, der kan vi snakke om halv pris eller bedre :-)

Lenke til kommentar

 

Kokstad bilverksted som var nest billigst dette i tilbudet sitt, så med lager blir det 6100: Kanskje verkstedene har bedre tilbud på deler? Tores (dyreste) regner 3700 i deler inkludert lager.

 

Hei, skifte fjærer begge sider foran koster 4800kr inkl deler arbeid og mva
 
Tillegg hvis fjærbeinslager foran må skiftes 650kr pr side.

 

 

 

De forskjellige verkstedene henter deler fra forskjellige steder, og ja selvsagt har de rabatter i.f.t. listepris, men min beskjedne erfaring er at verkstedene "aldri" gir denne rabatten videre til kunden.

Tror Tores benytter Meca. Iallfall var prisene på de tingene jeg skulle ha fikset på mine biler veldig variable hos Tores (noe normalpriset noe veldig dyrt), så jeg skaffet deler selv.

Nå er det kanskje ikke så viktig i ditt tilfelle, men du kan godt vite at det er mye "kinavare" på delemarkedet, så om du er opptatt av at delene skal vare like lenge som de originale delene så ville jeg spurt verkstedet om hvilke merker de bruker.

Lenke til kommentar

Lagerne får man til 110kr stk. i god kvalitet her:
http://www.ebay.com/itm/301151817867?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Fjærer kan man vel få til rundt 6-700,- + moms.

http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-307-FRONT-2-COIL-SPRINGS-PAIR-X2-Brand-New-/222211267304?hash=item33bcd2dae8:g:fdUAAOSwyLlXpfvM&vxp=mtr

 

Total delekost på dette på ca. 1000-1500,- om man kjøper deler selv.

 

Har man skikkelig verktøy for å få av fjærene på en effektiv måte ser jeg ikke bort fra at det skal være nok med 1 time arbeid pr. side. Det høres ganske realistisk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...