Gå til innhold

Horizon Zero Dawn |OT| Omtalene er ute!


LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg tror straks du setter deg ned med spillet og grepet av den verden, så betyr det lille trinnet opp i grafikk mye mindre.
Min anbefaling, begynn å spille nå, kos deg maks og få en god opplevelse.

Til eksempel. Hadde vanskelig for å bestemme meg om jeg skulle kjøpe Titanfall 2 til Xbox One eller PS4 Pro.
Pro-utgaven av TF2 har fått noen fine reviews og sammenligningsvideoer på nettet.
Men jeg har flest naboer og venner i Xbox One-systemet. Og TF2 inviterer jo til multiplayer ogs.
Jeg kjøpte Titanfall 2 til Xbox One. Spilte gjennom singleplayer og storkoste meg.
Fikk låne Titanfall 2 til PS4 Pro-en min noen uker senere. Og må si, at ettter få minutter ut i historien, hadde jeg glemt alt om grafikk og oppløsning. Det gav meg altså ingen forskjell i spillopplevelsen selv om PS4 Pro utgaven av TF2 er "en god del bedre" enn til eksempel Xbox One utgaven.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er spillet mye penere på Pro i 1080p? Vurderer om jeg skal kjøpe det og spille igjennom på PS4 eller vente til jeg går for en Pro.

 

Gamer har en artikkel på det i dag, som du kan lese her.

Som man ser er det små forskjeller det er snakk om, og personlig vil jeg ikke kjøpe en ny Ps4 bare for den lille oppgraderingen. Skulle jeg kjøpt Ps4 for første gang ville jeg muligens vurdert det om jeg hadde 4k-TV og hele pakka.

Konklusjonen er ihvertfall at dette spillet ser dønn pent ut uansett hvilken Ps4 du spiller det på.

Lenke til kommentar

Er det noen her som er allerede ferdig med Horizon? Bare lurte på om det finnes multiple endings? Bare svar ja eller nei. Er level 30 nå, har ikke engang kommet til storbyen. :wee: Koser meg masse med Horizon, explore, explore!

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Moro, hadde ikke hatt en eneste krasj, restartet spillet for å legge inn patch 1.0.3 som skulle fikse flere krasj, 10 minutt senere får jeg mitt første krasj  :hmm:  :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har prøvd å kjappe meg litt igjennom spillet, men det er virkelig et langt spill.

Ser riktignok kanskje ut som jeg nærmer meg en konklusjon nå, har iallefall fått en oppklaring i veldig mye.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Skal samle 4 stk boar skin til et sideoppdrag.

Men når jeg dreper en boar å skal loote den, så sier den at jeg har fult inventar med boar skin, men oppdraget oppfatter ikke det.

Ser det heller ikke inventaret mitt når jeg går inn dit, tenkte kanskje å kaste bort boar skin for så å loote de på nytt.

Men det gikk da ikke.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Skal samle 4 stk boar skin til et sideoppdrag.

Men når jeg dreper en boar å skal loote den, så sier den at jeg har fult inventar med boar skin, men oppdraget oppfatter ikke det.

Ser det heller ikke inventaret mitt når jeg går inn dit, tenkte kanskje å kaste bort boar skin for så å loote de på nytt.

Men det gikk da ikke.

 

Noen tips?

er din resources som er full, du er har ikke plass til å kunne loote noe som helst.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så veldig langt enda men allerede tror jeg dette er et av mine favorittspill gjennom tidene. Gikk inn MEGET kritisk med tanke på at man skulle slåss mot maskiner med pil og bue men det er så fantastisk gjennomført og man lever seg helt inn i spillet. 10/10!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her som er allerede ferdig med Horizon? Bare lurte på om det finnes multiple endings? Bare svar ja eller nei. Er level 30 nå, har ikke engang kommet til storbyen. :wee: Koser meg masse med Horizon, explore, explore!

Det er ikke flere endinger endinger nei :) men frem mot slutten kan få en litt annen vri ettersom hvilke side quests du har gjort spillet gjennom :)

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så veldig langt enda men allerede tror jeg dette er et av mine favorittspill gjennom tidene. Gikk inn MEGET kritisk med tanke på at man skulle slåss mot maskiner med pil og bue men det er så fantastisk gjennomført og man lever seg helt inn i spillet. 10/10!

 

hehe! I hear ya'. Jeg må si at jeg lot meg overbevise big time av E3 videoene. Som deg synes jeg settingen var noe merkelig dog. Så fikk jeg greie på at det var Guerrilla Games som  hadde lagd det og selv om jeg egentlig ikke kan si å ha spilt Killzone tenkte jeg: "kan de virkelig løfte seg til E3 nivået på Horizon?", og ja, det kunne de tydeligvis!

 

Så jeg kunen egentlig bare "sagt" +1 etter ditt innlegg.

 

Jeg så også, før launch,  den pompøse youtube vid'en Horizon Zero Dawn | Creating a PlayStation Icon | PS4 

og tenkt: "i alle dager så god selvtillit vi har her da! Var det ikke litt tidlig å si det før launch?".

Men GG er i lite, eksklusivt, selskap av utviklere som kan slå i bordet med super solid første tittel i en spillserie. Så ja de har nok rett i i den vid'en. Og her er bare å rulle ut utvidelser/oppfølgere etc.  :thumbup: (men våg ikke å senke kvalitetsnivået ;) )

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen her som er allerede ferdig med Horizon? Bare lurte på om det finnes multiple endings? Bare svar ja eller nei. Er level 30 nå, har ikke engang kommet til storbyen. :wee: Koser meg masse med Horizon, explore, explore!

Det er ikke flere endinger endinger nei :) men frem mot slutten kan få en litt annen vri ettersom hvilke side quests du har gjort spillet gjennom :)

 

oh ja? hva hvis du har gjort alle side questene først? Er snart level 49, og har bare kommet til  

Maker's End

Prøver så godt jeg kan å ble ferdig med side quest først.

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen her som er allerede ferdig med Horizon? Bare lurte på om det finnes multiple endings? Bare svar ja eller nei. Er level 30 nå, har ikke engang kommet til storbyen. :wee: Koser meg masse med Horizon, explore, explore!

Det er ikke flere endinger endinger nei :) men frem mot slutten kan få en litt annen vri ettersom hvilke side quests du har gjort spillet gjennom :)

 

oh ja? hva hvis du har gjort alle side questene først? Er snart level 49, og har bare kommet til  

Maker's End

Prøver så godt jeg kan å ble ferdig med side quest først.

 

Spillet gir deg ganske klar beskjed når det er "point of no return". Så da kan du eventuelt velge å ikke gå videre, for så å fullføre alt av side quests før du gjør spillet ferdig :)

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er etter min mening det eneste sidequestet jeg ser noen verdi av å gjøre (det som du får beskjed om at er no-point-of-return på).

De andre var fryktelig generiske etter min mening, jeg fikk iallefall lite underholdning av dem.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen her som er allerede ferdig med Horizon? Bare lurte på om det finnes multiple endings? Bare svar ja eller nei. Er level 30 nå, har ikke engang kommet til storbyen. :wee: Koser meg masse med Horizon, explore, explore!

Det er ikke flere endinger endinger nei :) men frem mot slutten kan få en litt annen vri ettersom hvilke side quests du har gjort spillet gjennom :)

oh ja? hva hvis du har gjort alle side questene først? Er snart level 49, og har bare kommet til

Maker's End

Prøver så godt jeg kan å ble ferdig med side quest først.

 

Spillet gir deg ganske klar beskjed når det er "point of no return". Så da kan du eventuelt velge å ikke gå videre, for så å fullføre alt av side quests før du gjør spillet ferdig :)

Ble ferdig igår. Fikk også plat samtidig. Var veldig fornøyd med min playthrough. Får bare håpe at det kommer noe story dlc engang i fremtiden.

post-285113-0-28968500-1489408763_thumb.jpg

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...