Gå til innhold

Bruk av guffebomber i Irak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I krig og kjærlighet er alt lov. Også bruk av Napalm. Napalm er da bare et ekstra brennbart stoff, som er billig og har god effekt.

 

Ah, stråøende å se at folk synes et billigere våpen går foran det faktum at man bruker lang tid på å dø mens kroppen brennes sakte...(Håret smelter, huden krøller seg mens den brenner, blodet koker osv...)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

USA har sagt at de har brukt MK-77, som ligner på napalm, men er faktisk ikke napalm. Det er et "incendiary weapon", men ikke napalm.

Så nei, det ble ikke brukt napalm i Irak.

Men, det ble brukt brannbomber.

 

Ifølge Geneva-konvensjonene, så kan ikke slike våpen være brukt som sivile som mål, og heller ikke å bruke slike våpen på militære mål innenfor et sivilt område.

 

Nå har jeg ikke sett noen bevis på at USA bombet et sivilt område med disse brannbombene.

 

Inntil dette er bevist, er det ikke lenger noe å snakke om, annet enn hvis man syns brannbomber skulle bli ulovlig, og det ville vært et helt annet tema.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg tror soldaten som blir brennt levende av NAPALM gir seg en lang ****** i om geneva godkjenner at han skal brenne levende.

Har du blitt et troll nå?

 

Man har jo bevist at USA ikke brukte napalm, men du bare fortsetter med det. :roll:

 

Det er klart at soldater som får brannbomber på seg ikke har det godt...

Men som jeg sa, er det et helt annet tema, som hadde sikkert ikke vært noe å diskutere, for alle er enige i at slike ting er grusomt.

Lenke til kommentar

Troll? Nei, men jeg driter i om bomben per definisjon er napalm, så lenge den fungerer som napalm. At du desperat prøver å unskylde USAs bruk av denne bomben ved å konsentrere deg om at den ikke er napalm er ikke min feil. Jeg sier bare at soldaten som får denne møkka over seg gir en lang blank ****** i om bomben per definisjon er napalm eller ei. Det er en jævlig måte å dø på, og jeg synes det er umoralskt og ondskapsfullt å bruke slike våpen mot mennesker. soldat eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Men som sagt. Ikke KALL det NAPALM når det ikke er napalm.
Tenk på det som en "generalisering" :p

Vi er verdensmestre i "generalisering" på dette forumet, ja. "No such thing" som rasisme og feil, kun grove generaliseringer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...