Gå til innhold

Mister tilkobling til trådløst nettverk


Petra47

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å hjelpe min datter med det trødløse nettverket i hennes leilighet.Hun har nettopp flyttet i en blokkleilighet der det er Canal Digital kabeltv og internett Telenor.Splitter ny ruter fra Telenor.Vi kommer inn på nett men plutselig ramler vi ut igjenn å må skrive passord på nytt.Har restartet mange ganger å kommer inn igjenn men neste dag er det samme igjenn.Hvor skal jeg begynne?....Blir så oppgitt:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en blokk hvor alle har fått samme multimodem som står i standardoppsett, så er det stor sjanse for støy fra nabonettverk fordi kanskje alle sender trådløst på samme kanal. Logg på boksen og prøv å endre kanal på WiFi. Bruk gjerne en app (f.eks, WiFi Analyzer) for å finne kanaler med minst mulig trafikk.

Lenke til kommentar

Hei!

Prøver å hjelpe min datter med det trødløse nettverket i hennes leilighet.Hun har nettopp flyttet i en blokkleilighet der det er Canal Digital kabeltv og internett Telenor.Splitter ny ruter fra Telenor.Vi kommer inn på nett men plutselig ramler vi ut igjenn å må skrive passord på nytt.Har restartet mange ganger å kommer inn igjenn men neste dag er det samme igjenn.Hvor skal jeg begynne?....Blir så oppgitt:(

Samme oppførsel på flere enheter (laptop og mobiler), eller er dette bare testet med enhet, som kan ha generelt problem med trådløse nett?

Husket å velge, tilkoble automatisk og lagre nett etter tilkobling?

Om man mister forbindelsen skal man ikke trenge å skrive inn passord hele tiden.

Ruteren har 2 ulike frekvensbånd, men ikke alle enheter vil støtte (les: finne) begge, de kan ha ulike navn og passord.

Endret av linux-fan
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.Ja undrenes tid er ikke forbi.Idag prøvde jeg å restarte ruter til ingen nytte.Tilslutt ringte jeg supporttlf til Telenor 26kr minuttet takk og traff en hjelpsom fyr,han tok for seg steg for steg hvordan jeg hadde koblet denne ruteren og det viste seg at jeg hadde koblet feil...altså jeg hadde satt kobling mellom ruter og modem på feil plass...den skulle inn i wan inngang å ikke ethernettinngang på ruter....men d rare er jo at jeg kom inn på wifi av og til.Forstå det den som vil....det kostet meg over 700kr å få det forklart men er rimelig happy nå?Så dum går det altså an å bli...?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.Ja undrenes tid er ikke forbi.Idag prøvde jeg å restarte ruter til ingen nytte.Tilslutt ringte jeg supporttlf til Telenor 26kr minuttet takk og traff en hjelpsom fyr,han tok for seg steg for steg hvordan jeg hadde koblet denne ruteren og det viste seg at jeg hadde koblet feil...altså jeg hadde satt kobling mellom ruter og modem på feil plass...den skulle inn i wan inngang å ikke ethernettinngang på ruter....men d rare er jo at jeg kom inn på wifi av og til.Forstå det den som vil....det kostet meg over 700kr å få det forklart men er rimelig happy nåSå dum går det altså an å bli...

Bra det løste seg :)

Et lite tips til senere: Neste gang du skal ringe dyre service-nummer så kan du finne 8-sifret versjon på tlfnr.com. Dette vil gå på det vanlige tellerskrittet. Med andre ord, gratis å ringe med mobilabonnement med inkluderte ringeminutter.

I stedet for 05000 kunne du ringt 22305000 og spart 700,-.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...