Gå til innhold

NVIDIA NV38 vs ATI R360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss jeg haddemangepenger... OG skulle kjøpe nytt skjermkort, hadde det blitt Nvidia! Man ser jo selv at 5950 er litt bedre en 9800xt..

Om man er blind så kan man raskt trekke den slutningen, men det holder med 1 hjernecelle og syn på ett øye for å se at ATI faktisk er et litt bedre valg.

 

------------------------

 

Synd det ikke er sluppet noen HL2-bench.. da vet jeg nemmelig om et kort som hadde fått store problemer.

Lenke til kommentar
De der bildekvalitets bildene sa meg ingenting.. kunne ikke se forskjell på noen av dem untatt litt på wings of fury greiene.. :dontgetit:

Ellers var det jo minimalt som skilte kortene, hadde ventet meg å se større forskjeller.. det er jo hipp som happ hvilket du velger. Når det er så likt på grafikk fronten så blir jo andre ting som støy mer relevant.. kanskje ta med en desibel-måler til neste testrunde?

:thumbs:
Lenke til kommentar
Viss jeg haddemangepenger... OG skulle kjøpe nytt skjermkort, hadde det blitt Nvidia! Man ser jo selv at 5950 er litt bedre en 9800xt..

Om man er blind så kan man raskt trekke den slutningen, men det holder med 1 hjernecelle og syn på ett øye for å se at ATI faktisk er et litt bedre valg.

 

------------------------

 

Synd det ikke er sluppet noen HL2-bench.. da vet jeg nemmelig om et kort som hadde fått store problemer.

Du vil ha krig sa du ? Neida, tuller.

 

5950Ultra er et mye bedre kjøp. Kortet får du til 3800kr på databutikken.com (annen produsent, but who cares) og er mye mer å foretrekke framfor XT når du sammenligner prismessig. Har også sett et Gainward 5950Ultra til 4000kr akkuratt..

 

Ligger ganske tett i tett ytelsesmessig, nVidia vinner på sitt og ATi på sitt. Er det bare jeg som ser artifacts på vannet i 3Dmark03 på ATi kortet med FSAA/AA ?? :thumbdown:

 

Har hatt planer om å kjøpe ASUS 9800XT siden jeg så det, men avbestilte da jeg fikk FX5800 til 1200kr :thumbup:

 

DX9 ytelse kan vi ikke si jack shit på, hvis det betyr noe så lå jeg på mellom 60 og 90fps i Doom3 alphaen med FX5800 og kompisen med 9700Pro lå på 30-60.

 

Vi har screens bare sånn at ingen starter en flamekrig ;)

Lenke til kommentar
Du får med en kupong til HL2. Når spillet kommer ut får du da HL2 (på en eller annen måte) i fullversjon, jo!

Spillet kommer aldri, så jeg ser ikke det som en bonus.

Denne er vel dum å dra i gang ? :no:

 

Er ikke 5950Ultra et bedre kjøp da når det koster 3752kr (nøyaktig) på databutikken.com ??? Eller har ATi hjernevaska dere for mye... :p

 

Tuller bare jeg, men jeg mener det er det beste kjøpet nå til "høy pris".

Lenke til kommentar
Du får med en kupong til HL2. Når spillet kommer ut får du da HL2 (på en eller annen måte) i fullversjon, jo!

Spillet kommer aldri, så jeg ser ikke det som en bonus.

Denne er vel dum å dra i gang ? :no:

 

Er ikke 5950Ultra et bedre kjøp da når det koster 3752kr (nøyaktig) på databutikken.com ??? Eller har ATi hjernevaska dere for mye... :p

 

Tuller bare jeg, men jeg mener det er det beste kjøpet nå til "høy pris".

Repeat after me :

 

FX5950 Ultra er et bedre KJØP til 3752kroner, kom igjen alle i "ATifobia supportgruppen" :laugh::thumbup:

Lenke til kommentar
Du får med en kupong til HL2. Når spillet kommer ut får du da HL2 (på en eller annen måte) i fullversjon, jo!

Spillet kommer aldri, så jeg ser ikke det som en bonus.

Denne er vel dum å dra i gang ? :no:

 

Er ikke 5950Ultra et bedre kjøp da når det koster 3752kr (nøyaktig) på databutikken.com ??? Eller har ATi hjernevaska dere for mye... :p

 

Tuller bare jeg, men jeg mener det er det beste kjøpet nå til "høy pris".

Repeat after me :

 

FX5950 Ultra er et bedre KJØP til 3752kroner, kom igjen alle i "ATifobia supportgruppen" :laugh::thumbup:

Klikka for deg eller VeXx?

 

Vi har skjønt at Nvidia er billigere!!! men men

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
Bra test  :w00t: 

 

Men en ting, heter det virkelig billedkvaliteten? Syntes det hørtes litt rart ut,men det er kanskje meg...

Billedkvaliteten eller bildekvaliteten

Billedkvalitetet er dansk,og bildekvaliteten er norsk.

Gjør det noe :roll:

Billedkvaliteten er nord Norsk :D vi sier det iallefall her jeg bor.

Så til testen som jeg synest var utmerket, men når det gjelder kolkking av 9800 XT kan det lønne seg å sjekke vilken goop som ligger på kjølern. Jeg har selv et Hercules 9800 XT og dette klokket dårlig da jeg fikk det, tok så av den gørra de hadde smurt i tykke lag og erstattet den med AS 5 noe som gjorde underverker.

Bare som et hint :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...