Gå til innhold

NVIDIA NV38 vs ATI R360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si det er en veldig lite nøytral test egentlig,

"Those who dont care about next generation games"

Slikt skal ikke en anmelder kunne skrive mener jeg.

Fordi all dx9 software suger og er irrelevant til nVidia sier noe annet?

 

Uansett så knuser mitt GFFX5950 Saphire R9800 i UT2003, X2 the Treath etc:)

Med AA+AF i UT2003 er det heller tvertom. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...ds-2003_21.html

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ingen er BEST! End of story! :thumbdown:

 

Ps. en dag blir ATI best, dagen etter er det Nvidia...... sånn holder det på for EVIG og alltid!

 

hvorfor sammenlignes det kort som ikke er like gode?? burde det ikke ha vært rent ATI kort mot rent Nvida kort?? bare lurer.... siden MSI og Sapphire er bare underselvskaper som tror de kan sette sammen bedre kort :laugh:

 

Lurer på hvor mange som lar seg provosere denne gangen... alle blir så hissige av mine meninger, ingen som er enig med meg jo... :(

 

 

:dribble: hehe.... men bryr meg ikke så mye, er tross alt folk fra HW.no :green:

Lenke til kommentar
hvorfor sammenlignes det kort som ikke er like gode?? burde det ikke ha vært rent ATI kort mot rent Nvida kort?? bare lurer.... siden MSI og Sapphire er bare underselvskaper som tror de kan sette sammen bedre kort :laugh:

 

Lurer på hvor mange som lar seg provosere denne gangen... alle blir så hissige av mine meninger, ingen som er enig med meg jo... :(

Ikke for å la meg provosere, men jeg vil bare prøve å forklare hvorfor det er like greit å teste kort fra MSI, Sapphire, Asus, osv.

 

Grunnen er ganske enkel: Det som betyr noe for ytelse og kvalitet sitter stort sett i GPU'en. Minnet spiller også en vesentlig rolle, men GPU-produsentene setter ofte regler for hva kort-produsentene får lov til å gjøre. F.eks får de ikke lov til å bruke mye tregere minne (MHz) eller smalere minnebuss (bit) på en gitt chip. Hvis dette gjøres så kan ryktet til GPU'en ødelegges pga dårlig ytelse. Det samme gjelder RAMDAC og signalfilteret. Dermed kan man trygt si at ytelsen og kvaliteten er jevn uansett hva kort-produsenten heter.

 

Det kort-produsentene gjør er som regel bare å lage printkort etter en mal de får fra ATI/Nvidia. De har frihet til å velge farge på kortet selv, bundle, om det skal ha VGA-ut, DVI-ut eller begge deler. De kan også velge TV-ut, produsent av kondensatorer, motstander, minnebrikker, kjøler og andre komponenter.

 

Ingen av de valgbare komponentene påvirker ytelsen ved standard innstillinger merkbart om noe i det hele tatt. Det viktigste i review's er ytelse ved standard innstillinger. Derfor spiller det ingen rolle hva kortprodusenten heter.

Lenke til kommentar

da lurer jeg på hvorfor ytelsen blir anderledes på helt like kort bare annen produsent.

 

hvis jeg har forstått deg rett så mener du at det er samme hvem kort prudusent du velger?? eller mener du at det eneste som er forkjellig er kvaliteten? (hvor lenge korte holder)? ganske merkelig at folk da velger produsent hvis det er slik at det yter like bar. da er det bare å se på pris da?

 

Så du er ikke enig i at man burde teste rene kort mot hverandre?

 

Bare se det slik (ett eksempel så ikke freak ut):

 

ATI sapphire lager utrolige drivere til pcn som blir testet på. Driverene gjør at korte yter MAX. mens en annen kortprodusent har helt ok drivere som yter mitt på tre.

 

MSI sliiter med å lage driver, korte yter bare 50% av det som burde vært mulig. mens Nvidia har drivere som gjør at korte yter MAX.

 

hva med å sammenligne Orginal ATI mot Nvidia?? da slipper man se resulater som sier at MSI var bedre enn Sapphire.... for det sier vell ikke noe om korte??

 

Mulig jeg er helt på jorde nå..... hvis så er tilfelle så :(

 

men det er bare min menig av å teste disse sapphire, msi og resten av produsentene.

Lenke til kommentar
hvis jeg har forstått deg rett så mener du at det er samme hvem kort prudusent du velger?? eller mener du at det eneste som er forkjellig er kvaliteten? (hvor lenge korte holder)? ganske merkelig at folk da velger produsent hvis det er slik at det yter like bar. da er det bare å se på pris da?

 

...

 

ATI sapphire lager utrolige drivere til pcn som blir testet på. Driverene gjør at korte yter MAX. mens en annen kortprodusent har helt ok drivere som yter mitt på tre.

 

MSI sliiter med å lage driver, korte yter bare 50% av det som burde vært mulig. mens Nvidia har drivere som gjør at korte yter MAX.

1. Det som ofte gjør at folk velger den ene eller den andre produsenten (ihvertfall her på forumet) er kjøleløsningen. En annen ting kan være bundle.

 

2. Produsentene lager ikke sine egne drivere, det er det ATi og nVidia som gjør. Jo, forresten, Asus lager vel drivere til sine nVidia kort. Men alle produsenter av ATi kort har de samme driverne.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ut ifra det jeg kan se av den hw.no testen er det såpass liten ytelsesforskjell at de fleste neppe ville lagt merke til det. Derfor blir det på litt andre premisser at jeg velger hvilket jeg skal kjøpe.

 

Det at NVIDIA kortet tar opp 2 kortplasser, og er litt lengre enn ATI's kort er med på å favorisere det kortet. HL2 gir også et stor pluss. Er det sånn at HL2 følger med ALLE ATI Radeon 9800XT, eller gjelder det bare for f.eks. Saphire??

 

Er det noen her som har erfaring med de nyeste versjonene av både Detonator -og Catalyst driverne/softwaren? Det er veldig lenge siden jeg hadde ATI sist, men etter hva jeg husker var oppsett og innstillinger ikke særlig intuitive eller gode. Jeg er ganske fornøyd med det Detonator har fått til i dag. Noen som kan komme med tips her?

Lenke til kommentar
Ut ifra det jeg kan se av den hw.no testen er det såpass liten ytelsesforskjell at de fleste neppe ville lagt merke til det. Derfor blir det på litt andre premisser at jeg velger hvilket jeg skal kjøpe.

Og hvorfor ta opp det i en over fire måneder gammel tråd? Himmel, dette må da være verdt sin egen tråd...?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...