Gå til innhold

E-SPORT: Telenorligaspiller blir utestengt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TLDR: Les konklusjonen i bunn!

 

Jeg har spilt aktivt siden 1.1 og hatt æren av å være igl for noen norges bedre lag med fantastiske medspillere i 1.6 har jeg sett gjennom flere hundre timer av demoer tidligere.

 

For de som er interessert vil jeg si at jeg ikke kjenner noen av spillerne på lagene. Jeg er også veldig sterkt i mot juks og når jeg leste saken første gang var jeg partisk og tenkte "Det er godt at de blir tatt!", selv om jeg forsøkte å være objektiv når jeg så videoen.

 

Jeg har sett gjennom videoen som kswitch har lagt ut (finnes flere sider av saken?) og lest gjennom artikkelene på gamer.no angående sake, er det noen poeng som skal sies.

Først må det sies at når det er en så alvorlig sak som å banne noen for juks, så skal det være relativt klare bevis. Å få et totalbilde av noen få situasjoner vil ikke være nok, dog om dette er det som blir brukt som "bevis" fra admins, så er det det jeg må ta utgangpunkt i når jeg kommer med mine påstander.

* Jeg har også spilt sammen med folk som har cheatet på nett, men også prestert veldig godt på lan. Det å si at man aldri har blitt tatt for juks eller er god på lan er ikke noen reservasjon på at man ikke jukser.

* I samtlige klipp, med unntak av awp skuddet gjennom veggen fra higher på B, er ikke noe bevis på juks. Den første på B er god timing. Dette kan komme av en god blanding av flaks, informasjon fra lagkamerater og erfaring. Han peaker alle hjørner og gjør ikke noe som jeg vil kalle unormalt. Crosshair er også ute av posisjon når han peaker ut, samt hadde han vist med sikkerhet at noen var der hadde det vært lurt å hatt awp oppe på avstand.

* Klippene fra A er ikke noe normalt og noe jeg selv ikke har gjort mange ganger før. I det første peaker han først, vet en er lov og kaster deretter en nade. Neste klippet spiller han på informasjon, peaker ut med feil placement og er heldig. Så spiller han en god 1v1 og har god aim, men når det gjelder posisjoneringen sin ville jeg gjort nøyaktig det samme selv.

* AWP skuddet fra higher på B og gjennom veggen er litt merkelig. Crosshair beveger seg først bort, så tilbake og treffer et skudd gjennom veggen. Dette er et "lucky shot" som er basert på informasjon og erfaring ikke noe som ikke har skjedd tidligere.

 

Konklusjon: Jeg synes det er flott av telenorligaen tar slike anklager alvorlig! Det sagt så er det også alvorlig for personen og laget som blir anklaget. Skal man bannes for juks så bør det være sikre bevis. Med dette mener jeg klipp som er tydelige. I disse klippene jeg har sett er det et skudd som inneholder mye flaks, men man ser at det var en til i samme området som får refraggen. Jeg er overrasket at dersom vedkommende hadde jukset at han ikke trekker seg litt tilbake som det ser ut som han hadde tenkt til først. Jeg vil påstå at dette er et "missplay" og mangel på rutine og ikke et tegn på juks. De andre situasjonene er god posisjonering og rutine. Dersom dette er de eneste bevisene for anklagene så synes jeg dette er altfor svake bevis for å engang gå ut med navn på anklaget spiller, ikke for å snakke om en utestengelse.

 

 

Jeg utfordrer de som mener dette er juks til å komme med en grundig forklaring på hvorfor det jeg sier er feil, eller andre klipp som jeg ikke har fått sett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

han er obvious! glad han ble utestengt for å være helt erlig! synes det er tull å jukse!

 

å i tilleg sitter han å sier han har nesten fem tusen timer i csgo og startet i 2014? jeg startet med cs:go i 2014 også jeg har nermere 13 tusen timer i spillet hvor 8 tusen er aktivt kompetativt spillt og 2000 er trening! fem tusen timer er ikke mye

 

The troll is real...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller litt mot at han cheater, ellers er han utrolig urutinert. Han har noen utrolig idiotiske spill av og til. Som om han prøver å skjule noe?

Hvorfor peeker han wide med CZ? Utrolig dårlig spilt av han i den situasjonen. 

Hvorfor har han fult fokus på quad? Prøver han ta opp rifla får å gjemme cheaten? 

Det er 3 mot 2 når han tar wallbangen B main, så det var en utrolig viktig kill han fikk der. Nesten som han ofret seg for laget? :D

Resten av klippene fra kswitch og tommym syntes jeg ikke var shady nok til å felle han. 

 

Bør jo nevnes at jeg kun har sett de to youtube videoene. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Når han haxxer på B, får han ikke info på radaren av teammates om hvor terroristen står? Tenker at det er derfor han peaker rett dit istedenfor vinklene lenger ut.

Klippet hvor han er aggro B-Main tenker jeg at han får info om at T trekker mot B.

1v2'en er så normal at den gidder jeg ikke kommentere engang.

Tommy kommenterer måten han spiller på; "her tar du fram CZ" og "hvorfor peaker du tilbake mot B". Dette er imo helt urelevant da folk spiller på forskjellig måte og gjør valg der og da basert på mange flere faktorer enn det som kommer frem i en demo.

 

Greit nok at man skal kunne utestenge folk hvis helheten er så konkluderende at man ikke er i tvil, men i denne saken er man ikke i nærheten.

 

Skulle tro Gamer lærte noe da de beskyldte Tien Len og BLU3 for cheat, men måten de har håndtert dette på er helt bak mål.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva har det å si å idle? Hvem bryr seg?

Fordi argumentet til tiltalte er at han har 4k timer pluss. Men hvis halvparten er "idle", altså ikke ingame så er det et veldig dårlig argument.

Men etter å ha sett demoene synes jeg mye var shady, men det er ikke nok til utestengelse imo. 

 

 

Radi er en av få spillere jeg vet om som faktisk spiller 90% av de timene han lagt inn i cs, på ett år så kan jeg kun telle på 2 hender de gangene han bare har vært i menyen når jeg har sjekka info for å spørre om vi skal spille - Det er ikke ment som noe motbevis på cheat, bare at det er ett faktum at han har spilt enormt mye av de timene han har på cs.  

 

Er han ikke på noe FFA, spiller han faceit eller ESEA er min erfaring, det er faktisk ikke sjeldent tidligere at jeg har tenkt "Fy faen radi er nolife"  Uten at jeg mener det som kritikk fra min side.   :)

Ifølge stats sider er det bare omtrent halvparten av de 5000 timene som er faktisk spilletid. Veit ikke hvor nøyaktige de er, men de får statistikken fra steam.

 

http://csgo-stats.com/76561198027330379/

https://csgosquad.com/search/76561198027330379

 

 

 

Bare synes det er verdt åkommentere at de sidene ikke er accurate, csgo stats har blant annet ikke med cache og mirage.

Lenke til kommentar

Peeken han tar i A-main er også litt rar, da på andre demoer(gotv som jeg har sett) der kan du ikke høre scopen til TommyM som kswitch sier Rosey gjorde.

 

Har ikke sett hverken demoer eller satt meg inn i saken. Men husk at lyden man har som spectators IKKE er samme som den som spiller. Derfor du ofte hører en spiller mens du speccer en annen, uten at han fikk det med seg, og motsatt. Det samme gjelder nok for GOTV demoer. Mao lyden er ikke lik for alle.

Lenke til kommentar

Ser nå TommyN sin video og kommenterer underveis:
 

TommyN sier han ikke forstår hvorfor Radi gjør dette.

https://youtu.be/ve5RfFvFFbo?t=1m52s

 

Det Radi gjør er å snu seg vekk før han trykker på aimlock-knappen, han prøver å skjule jukset men ender opp med å avsløre seg selv.
Hvis du ser demoen i GOTV ser du at han har glemt å stille inn offset og siktet landet midt på hodet.

 

TommyN har ikke med situasjonen i runde 23 hvor Radi gjør det samme, det syntes jeg er litt rart for den viser jukset veldig klart også.

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt svar til ThommyM sin video:

 

Cache

første ting: vent ble poppa så han naturligvis kikker mot der.

klipp 2: total tilfeldighet, en potensiel aimlock hadde ikke sett sånn ut.

klipp 3: jeg har sett "Wallbangs on Cache" videoer hvor de viser den wallbangen, litt merkelig at han ikke er redd for bmain men han hadde teammates i lower som kanskje hadde cleara main og sa de var open, og da ville ingen brukt spesielt mye tid på å holde det.

klipp 4: ingen meining? jeg gjør dette hver runde på cache, og med tanke på at eneste rifla han hadde var awp, så kansje han ville heller ta en closeup med p250 om dere ikke hadde sjekka det hjørne hadde han lett drept begge 2 med p250 close bakrfra, på A så har han fått info om at folka er på site... helt usakelig og det er naturlig å sjekke andre side når en allerede har kommet ut fra venstre

klipp 5: ikke shady i det heletatt, rein logikk

 

Cbble

Klipp 1: give me a break, aimlocks/aimassist whatever følger ikke personer som er døde, millisekundet noen dør så skal en potensiell aimlock gå mot neste person, det at denne følgte personen er bare rein tilfeldighet

 

Slutt å vær så salty å gi mannen props for at han spilte råbra mot dere og klarte å vinne. Om han nå spiller ræva (om han ikke blir utestengt å rykte ødelagt pga det drite dere har startet) videre så kan det diskuteres noe, men helt serriøst, skjerp dere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk latterlig at adminsa velger å banne han på bakgrunn av den matchen. Det eneste klippet som i var nevneverdig var det på B, og det er en normal vinkel å stå i som T, og et sykt skudd / litt lotto av Radi. Er INGENTING fishy med de andre situasjonene.

 

Det å gjennomføre en ban basert på et demo review er ekstremt amatørmessig, det vil alltid være tvil, og man kan ikke vite for sikkert ved mindre det er noe blatant (spinbot f.eks) fra en demo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...