Gå til innhold

E-SPORT: Telenorligaspiller blir utestengt


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg fuck-all om CS (jeg er bare her for dramaet) så jeg kan ikke uttale meg om juks eller ikke, men jeg er rimelig overrasket over at en liga som sponses av Telenor og Gamer.no ikke har bedre rutiner for å hanskes med slikt? Basert på artikkelen i gamer så virker det som hovedsaken her å få dette avgjort så fort som mulig, gjerne på bekostning av en korrekt avgjørelse?

 

Telenor er ett av Norges mest kjente selskaper og gamer.no er (imo) Norges beste gaming-side, så når de setter navnet sitt bak noe, så forventer jeg en viss grad av profesjonalitet.

 

På Reddit ser jeg en god del postere som himler med øynene og latterligjør enhver liga som ikke har noen form for anti-cheat og som sier at det er totalt latterlig å avgjøre slike ting basert på demos. 

 

Kan noen oppklare hvordan Telenorligaen ligger i forhold til andre ligaer? CSGO er jo en stor esport verden rundt og det konkurreres profesjonelt - hva gjør de største ligaene som Telenorligaen ikke gjør i forhold til slike saker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

På Reddit ser jeg en god del postere som himler med øynene og latterligjør enhver liga som ikke har noen form for anti-cheat og som sier at det er totalt latterlig å avgjøre slike ting basert på demos. 

 

 

Jeg føler meg ganske sikker på at de som uttaler seg så sterkt om slikt som dette neppe er spesielt til å stole på.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

På Reddit ser jeg en god del postere som himler med øynene og latterligjør enhver liga som ikke har noen form for anti-cheat og som sier at det er totalt latterlig å avgjøre slike ting basert på demos. 

 

 

Jeg føler meg ganske sikker på at de som uttaler seg så sterkt om slikt som dette neppe er spesielt til å stole på.

 

AtW

https://twitter.com/NordicWarthogs/status/830183980087537664

Lenke til kommentar

 

 

På Reddit ser jeg en god del postere som himler med øynene og latterligjør enhver liga som ikke har noen form for anti-cheat og som sier at det er totalt latterlig å avgjøre slike ting basert på demos. 

 

 

Jeg føler meg ganske sikker på at de som uttaler seg så sterkt om slikt som dette neppe er spesielt til å stole på.

 

AtW

 

 

Selv med null erfaring fra denne spesifikke e-sporten, så høres ikke det å kjøre uten noen anti-cheat ut som en god idé om man ønsker å fremstå som en seriøs liga, med mindre den aktuelle e-sporten ikke er utsatt for cheats. Det siste alternativet virker ikke å være aktuellt for CSGO.

Lenke til kommentar

Tåpelig å gå tilbake på bannen, nå åpner de for enda mer cheating da det blir "greit" med slike fishy-plays ggwp

 

Jeg tror de vet han jukser men oppdaget at det var enda mer tåpelig å banne enn å ikke gjøre det.

 

Litt juks er greit, sålenge publikum ikke oppdager det så øker det bare underholdningsverdien. Slik er det i alle store turneringer og hvorfor skulle det være annerledes her?

 

Det er også hvorfor jeg sa jeg ble overrasket, med mindre Valve VAC-banner så involverer admins seg vanligvis ikke.

 

Slik er det ellers i livet også, det er lov å jukse det er bare ikke lov å bli tatt :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Tåpelig å gå tilbake på bannen, nå åpner de for enda mer cheating da det blir "greit" med slike fishy-plays ggwp

 

Jeg tror de vet han jukser men oppdaget at det var enda mer tåpelig å banne enn å ikke gjøre det.

 

Litt juks er greit, sålenge publikum ikke oppdager det så øker det bare underholdningsverdien. Slik er det i alle store turneringer og hvorfor skulle det være annerledes her?

 

Det er også hvorfor jeg sa jeg ble overrasket, med mindre Valve VAC-banner så involverer admins seg vanligvis ikke.

 

Slik er det ellers i livet også, det er lov å jukse det er bare ikke lov å bli tatt :)

 

Ja ESEA lar tidligere "proffen" Emilio som fikk VAC ban midt i en game spiller i turnering nå... sier litt, blitt nokså normalt å cheate i cs dessverre..

 

http://www.dexerto.com/news/2017/02/06/vac-banned-players-competing-esea-csgo-leagues/

Lenke til kommentar

Selv med null erfaring fra denne spesifikke e-sporten, så høres ikke det å kjøre uten noen anti-cheat ut som en god idé om man ønsker å fremstå som en seriøs liga, med mindre den aktuelle e-sporten ikke er utsatt for cheats. Det siste alternativet virker ikke å være aktuellt for CSGO.

 

Akkurat det spørs jo på i hvilken grad anti-cheaten faktisk hindrer juksing. Poenget mitt var uansett ikke at det var en dårlig ide å ha anticheat, bare at folk som uttaler seg ekstremt sterkt om sammensatte og kompliserte saker ofte ikke er til å stole på.

 

AtW

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
Lenke til kommentar

Artikkelen ble vinklet på en måte som satte spilleren i et utrolig dårlig lys. Jeg tror vi kan enes i at artikkelforfatters intensjon var å opplyse, men formuleringene i artikkelen går vekk fra å kun opplyse til å nærmest legge opp til et angrep på karakteren. Dette er det vi kaller karaktermord.

 

I denne sak valgte Gamer.no-redaksjonen (påstås å være uavhengig fra Gamer.no-administratorene for TL) å skrive en sak vedrørende jukseMISTANKER fra motstanderen. På dette tidspunkt har ikke Gamer.no analysert demoene, og følgelig er dette kun en artikkel om at motstander mistenker at spilleren jukser. Dette er feil måte å gå frem på av Gamer.no. Går vi tilbake til analogien din, så ser vi jo ikke at eksempelvis Tv2 skrive om at Alexander Kristoff tror at Chris Froome jukser (doper seg), fordi Kristoff tapte for Froome i en spurt.

 

Poenget her er at Gamer.no har tatt seg friheten av å drive karaktermord uten grunn. Hadde dette vært drevet profesjonelt, så hadde ikke den første artikkelen fått sirkulere på nettstedet. Istedenfor hadde de samlet alt i en artikkel, der også kjennelsen fremgår.

 

Hei. Føler jeg må svare på dette. Vinklingen i artikkelen er jeg ikke enig i setter spilleren i dårlig lys, sett bort i fra anklagene som er der. Alle parter får uttale seg, og det kommer tydelig fram at det er sendt inn protest, ikke annet. Kjip sak, men vi ble tipset om at en protest var sendt inn.

 

Om Kristoff hadde uttalt at de mener Chris Froome har jukset, eller kontakter media og sier de har levert en protest er det stor sannsynlighet for at media plukker opp saken. Du skriver at redaksjonen ikke har analysert demoen, noe vi ikke har kunnskap nok til å gjøre, så det stemmer - men det er heller ikke vår jobb. Vi opplyser, og her lå det en protest inne. En protest betyr ikke at spilleren har jukset.

 

I denne artikkelen har det kommet en kjennelse som har utestengt spilleren, og da må det være tillatt å skrive en sak om det. Fortsatt veldig kjipt for spilleren, men dette handler om å opplyse.

 

Redaksjonen (meg, + flere) i Gamer.no har ingenting med Telenorligadriften å gjøre. Vi har ikke ekstra innsyn i saker, eller flere funksjoner på hjemmesiden som gjør at vi kan hente ut mer informasjon. Denne protesten hadde jeg ikke plukket opp hadde jeg ikke blitt tipset om den.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hei. Føler jeg må svare på dette. Vinklingen i artikkelen er jeg ikke enig i setter spilleren i dårlig lys, sett bort i fra anklagene som er der. Alle parter får uttale seg, og det kommer tydelig fram at det er sendt inn protest, ikke annet. Kjip sak, men vi ble tipset om at en protest var sendt inn.

 

Om Kristoff hadde uttalt at de mener Chris Froome har jukset, eller kontakter media og sier de har levert en protest er det stor sannsynlighet for at media plukker opp saken. Du skriver at redaksjonen ikke har analysert demoen, noe vi ikke har kunnskap nok til å gjøre, så det stemmer - men det er heller ikke vår jobb. Vi opplyser, og her lå det en protest inne. En protest betyr ikke at spilleren har jukset.

 

I denne artikkelen har det kommet en kjennelse som har utestengt spilleren, og da må det være tillatt å skrive en sak om det. Fortsatt veldig kjipt for spilleren, men dette handler om å opplyse.

 

Redaksjonen (meg, + flere) i Gamer.no har ingenting med Telenorligadriften å gjøre. Vi har ikke ekstra innsyn i saker, eller flere funksjoner på hjemmesiden som gjør at vi kan hente ut mer informasjon. Denne protesten hadde jeg ikke plukket opp hadde jeg ikke blitt tipset om den.

Kenkenski du er min helt :) klem

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du skal retake B-site med awp, er det første du sjekker veggen der? Han spotter jo ikke B-main engang. Løper rett ut og sikter rett på veggen.

 

Jeg vet ikke hvilken voice com de har hatt, og det er fullt mulig at han bare aimer feil. Det skjer med alle til tider, og kan ha skjedd med han. Det jeg vil frem til er at om du går gjennom demoene til alle spillere i telenorligaen så kommer du til å finne merkelige plays av de fleste. For å banne på en demo mener jeg det burde være soleklare bevis, ikke synsebevis der det KAN være han vet at bmain er clear pga cheats, det KAN også være voice com'en sier B main er clear og til slutt det KAN være han preaimer feil.  

 

Ser på videoen at han har teammates lower ct der på b retaken, fullt mulig de har gitt info om at det er clear. Antar adminsene til Telenorliagen ikke går gjennom voice comms?

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
Lenke til kommentar

 

Hvis du skal retake B-site med awp, er det første du sjekker veggen der? Han spotter jo ikke B-main engang. Løper rett ut og sikter rett på veggen.

 

Jeg vet ikke hvilken voice com de har hatt, og det er fullt mulig at han bare aimer feil. Det skjer med alle til tider, og kan ha skjedd med han. Det jeg vil frem til er at om du går gjennom demoene til alle spillere i telenorligaen så kommer du til å finne merkelige plays av de fleste. For å banne på en demo mener jeg det burde være soleklare bevis, ikke synsebevis der det KAN være han vet at bmain er clear pga cheats, det KAN også være voice com'en sier B main er clear og til slutt det KAN være han preaimer feil.  

 

Ser på videoen at han har teammates lower ct der på b retaken, fullt mulig de har gitt info om at det er clear. Antar adminsene til Telenorliagen ikke går gjennom voice comms?

 

,

Endret av tappekongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...