Gå til innhold

Android: VIPPS på custom ROMs?


olavrb

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...
38 minutes ago, Complexity said:

Aiiaii! Etter jeg bytta til Oneplus har jeg rett å slett ikke følt behovet for Custom rom så har dotte helt av lasset når det gjelder slikt..

Jeg kjørte uroota LineageOS (siden Sony ikke tilbyr Android 10 for denne telefonen), så skjønte ikke helt hvorfor Vipps krangla.  Løsningen var å roote med Magisk, og bruke Magisk Hide og Hide Magisk Manager.  Skikkelig klønete når jeg ikke hadde bruk for root i det hele tatt. ? ?

Endret av neu
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, nokon som har erfaring med Vipps på CustomROM i 2023?

Har LineageOS uten Google Play Services/GApps idag, og det fungerar ikkje hjå meg. Ser at mange nevner Magisk, men såvidt meg bekjent er/blir MagiskHide fasa ut, så det høyrest ut som ei upåliteleg løysing. Ifølge https://plexus.techlore.tech/ fungerar ikkje Vipps på CustomROM, sjølv med microG som erstatning for Google Play Services. Går ut ifrå at dette utelukkar CalyxOS. Kva med GrapheneOS? Har lest at GrapheneOS kan kjøyre Google Play Services i ein sandbox. Vil Vipps fungere i GrapheneOS uten root?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 3/16/2023 at 9:52 AM, sigvald said:

Hei, nokon som har erfaring med Vipps på CustomROM i 2023?

Har LineageOS uten Google Play Services/GApps idag, og det fungerar ikkje hjå meg. Ser at mange nevner Magisk, men såvidt meg bekjent er/blir MagiskHide fasa ut, så det høyrest ut som ei upåliteleg løysing. Ifølge https://plexus.techlore.tech/ fungerar ikkje Vipps på CustomROM, sjølv med microG som erstatning for Google Play Services. Går ut ifrå at dette utelukkar CalyxOS. Kva med GrapheneOS? Har lest at GrapheneOS kan kjøyre Google Play Services i ein sandbox. Vil Vipps fungere i GrapheneOS uten root?

I følge en av svarene i denne Reddit-tråden fungerer VIPPS i GrapheneOS, om en lager en profil med Google Play Services i user mode, uten root.

Litt info fra GrapheneOS selv på emnet.

Endret av olavrb
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei @sigvald & @olavrb, har brukt GrapheneOS siden april 2023 og har ikke hatt noen problemer med installasjon av apper, det inkluderer også BankID, Vipps og lokalbank appen 🙂 Har veldig gode erfaringer med GrapheneOS, så det anbefales på det sterkeste! Det er ikke en customROM, det er et OS, som kun kjører på Google Pixels fordi man kan låse bootloader etter installasjon på Pixel, men ikke på andre telefoner. Da er det ingen apper som klager 😃👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gravitass skrev (22 timer siden):

Hei @sigvald & @olavrb, har brukt GrapheneOS siden april 2023 og har ikke hatt noen problemer med installasjon av apper, det inkluderer også BankID, Vipps og lokalbank appen 🙂 Har veldig gode erfaringer med GrapheneOS, så det anbefales på det sterkeste! Det er ikke en customROM, det er et OS, som kun kjører på Google Pixels fordi man kan låse bootloader etter installasjon på Pixel, men ikke på andre telefoner. Da er det ingen apper som klager 😃👌

Bruker du Google services på den? Og hvordan pixel bruker du? 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Gravitass said:

Hei @sigvald & @olavrb, har brukt GrapheneOS siden april 2023 og har ikke hatt noen problemer med installasjon av apper, det inkluderer også BankID, Vipps og lokalbank appen 🙂 Har veldig gode erfaringer med GrapheneOS, så det anbefales på det sterkeste! Det er ikke en customROM, det er et OS, som kun kjører på Google Pixels fordi man kan låse bootloader etter installasjon på Pixel, men ikke på andre telefoner. Da er det ingen apper som klager 😃👌

GrapheneOS er custom rom jo, basert på AOSP ( Android Open Source Project ) 

Lenke til kommentar

Hei. Her var det mye rart gitt. Det virker som at mange ikke vet hva LineageOS og Custom Rom er for noe og vet hvordan det fungerer. Det er forøvrig ikke så rart heller, siden at det ikke er for hvem som helst. Apper som ikke fungerer OutOfBOX er ikke så vanskelig og få til å fungere så lenge man kan det og vet hva man driver med.

Jeg har ikke prøvd GrapheneOS, men ut i fra det jeg kunne lese på sidene deres, så er det et MobileOS basert på Android.

PS: Det heter ikke hvordan Pixel Telefon. Det heter HVILKEN Pixel Telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...