Gå til innhold

Brukt Canon 5D mk iii


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer et å kjøpe Canon 5D mk iii brukt, enten privat eller gjennom forhandler. Ville dere vært skeptiske til å kjøpe et kamera med 70 000 eksponeringer gjennom forhandler, til 17000? Eller heller ventet til det kommer et kamera på privatmarkedet til samme eller lavere pris med færre antall eksponeringer? Fordelen med forhandler er 3 mnd garanti + at de har overhalt kameraet, på den annen side kan man kanskje få et nyere kamera privat? Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 5D mkIII burde klare* 250.000 lukkersykluser uten problemer, sålenge kameraet er fint behandlet og eieren/firmaet virker seriøs ville jeg ikke vært redd for og handle.

 

Her har du en tabell på lukkersyklus på mkII "fant ikke mkIII"

 

* "burde klare" vil si at man aldri er 100% sikker siden et kamera kan slutte og virke etter noen hundre eller en million sykluser.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Finnes det noen saklig grunn til å kjøpe et brukt 5D Mk iii til 17' når man kan få et nytt Nikon D750 til omtrent samme pris?

Jeg skal ikke svare for TS, men på generelt grunnlag så KAN en saklig grunn eventuelt være at man allerede er Canonbruker og kanskje har en del Canonoptikk.

 

Rent prismessig så er ikke 17' noen dårlig bruktpris for akkurat dette kamerahuset. (Jeg skal ikke komme med noen som helst vurdering om 5D3 satt opp mot D750, siden jeg fullstendig mangler "kompetanse" rundt hva Nikons alternativer leverer)

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill! Bare så det gikk et for 14500 for noen dager siden med færre eksponeringer, men da har man jo igjen ikke noen garantier og virket nesten for godt til å være sant.

 

Polljen har rett, jeg er tungt inne i Canon-verdenen med fullformat-optikk. Har ikke nerver til å ta betalte oppdrag uten dobbelt opp med minnekort +ønsker bedre fokussystem i visse tilfeller enn jeg har i nåværende 6D... Og blir forhåpentligvis ikke så gæernt mellomlegg med salg av 70D+crop-optikk.

Lenke til kommentar

En 5D mkIII burde klare* 250.000 lukkersykluser uten problemer, sålenge kameraet er fint behandlet og eieren/firmaet virker seriøs ville jeg ikke vært redd for og handle.

 

Her har du en tabell på lukkersyklus på mkII "fant ikke mkIII"

 

* "burde klare" vil si at man aldri er 100% sikker siden et kamera kan slutte og virke etter noen hundre eller en million sykluser.

 

 

Hva det burde og hva Canon garanterer er to helt forskjellige ting, selv om jeg er helt enig med deg @Nautica.

Canon 5D lll er garantert av Canon til 150 000 eksponeringer, bildet er hentet fra denne omtalen/siden her,

 

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-5D-Mark-III-DSLR-Camera-Review.aspx

 

post-360398-0-22723300-1485458351_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...