Gå til innhold

TEST: Kygo A7/800


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som syns karakteren til slutt ikke på noe vis samsvarer med konklusjonen i testen? Greit nok at "i utgangspunktet OK" lydkvalitet og tilsynelatende god og komfortabel konstruksjon kanskje ikke er 2/10, men det ligger en viss kognitiv dissonans i det å si at et produkt er som å velge mellom pest og kolera og deretter gi det 6/10. Hvis det bare var pest, ville det da fått 7-8? Eller er det valgfriheten som trekker opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så iPhone-brukere som ønsker å bruke dette trådløst må først kjøpe produktet(til 1999 eller mer) for så å kontakte leverandøren for å få tilsendt "korrekt" produkt og sende inn det gamle? Og dette blir det ikke informert om i forkant?

 

Det kalles elendig produktkontroll og dårlig kundeservice. Når eg kjøper ett produkt så forventer eg at det fungerer slik det er markedsført med en gang. Ikke etter at produktet er byttet en gang.

 

Karakter 6/10 er totalt feil og misvisende. Dere kan IKKE gi ett produkt så høy score når en stor andel av kjøperene faktisk risikerer å måtte reklamere på produktet før de kan bruke det.

Hei, alle produkter i butikk og på lager er korrekte. Hodetelefonene våre er laget for folk som prioriteter lydkvalitet og de som først og fremst bruker produktet til å høre på musikk. De med iPhone som bruker  hodetelefonene til å se på film og opplever litt forsinkelse på lip-sync  kan bruke kabelen som følger med eller sende til oss for oppdatering. 

Lenke til kommentar

Design og utseende er selvsagt en smakssak, men samme hva hodetelefoner en har på seg så ser en jo rimelig dum ut. Spesielt på offentlige plasser.

 

Jeg bruker selv hodetelefoner med støykansellering når jeg er ute å flyr, men selv der ser det jo rimelig teit ut egentlig når man går igjennom kabinen og ser "halvparten" av mennene har på seg et Bose-headsett. Men der har ihvertfall hodetelefonene en funksjon.

 

På andre plasser, som f.eks tog, t-bane, buss på gata etc unngår jeg så godt jeg kan å bruke klokker, og bruker heller in-ear hodetelefoner som ser mye mer diskret ut. Og kanskje bare en, slik at jeg får med meg det som skjer også.

 

At noen kanskje vil bruke det i et åpent kontorlandskap hvis man trenger ro til å konsentrere seg etc er forsåvidt greit, men vil virkelig noen av kollegene dine bry seg om hvordan hodetelefonene din ser ut i de sammenhengene?

 

Så igjen, dere vier altfor mye plass til design i testene deres spør du meg. Kanskje 14åringer osv synes det er viktig, men de vil vel uansett ikke bry seg om hva et par middelaldrende menn mener om slikt?=)

 

Om design har påvirkning på totalscoren også vet jeg ikke, men håper ihvertfall ikke det. For det vil uansett være 100% subjektivt.

Lenke til kommentar

Når et headset til 2000,- har dårlig lyd og software feil gjør at lyden ikke er i sync med video kan det da virkelig ikke gis 6/10 poeng. Ingressen deres er jo til og med "Styr unna", men så gir dere av uforklarlige årsaker karrakteren "Godkjent".

 

Bestem dere, er dette et headset som man burde styre unna, eller er det godkjent? Det kan ikke være begge.

 

Igjen: For mange (altså dem som ikke har iPhone, og det er jo rimelig mange) vil de fungere helt fint ut av esken, og de låter ikke så dårlig før oppdateringen at de fortjener slakt. Hadde det vært mulig skulle vi nesten gitt to karakterer - en før oppdatering og en etter.

 

Samtidig er det tydelig at kvalitetskontrollen her ikke er allverden, og det i seg selv gjør at vi ville holdt oss unna.

 

/Stein Jarle, Tek

Lenke til kommentar

Hei, Kygo Life

 

Dere bør virkelig få kundene dere å teste DAC f.eks FiiO Q1

 

Skal man spille høyt eller vil ha bedre lyd er det bedre oppgradering en hva man har fra før.

Man klarter ikke å spille like høyt med deres hodetelefon med sony m4 aqua.

 

Så det er størrre oppgradering hvis man har hodetelefoner.

Usikker på hvor høyt kygo kan spille uten kan sprenges, men tror selv Argon HP1 Hodetelefon er bedre kjøp på hifiklubben til det bruket. Dere må gjerne teste å si hva dere mener. Hifi blir vel feil å kalle disse.

Lenke til kommentar

 

Stoler ikke på TEK-tester

:rofl::w00t:

 

Hvorfor tek.no godtar annonsen:

https://www.tek.no/storylabs/annonse-dette-headsettet-er-bra-nok-til-a-brukes-foran-30-000-mennesker/3655657

 

Men samtidig gir den dårlig på test er mysterium for meg?

Det er jo akkurat slik det _skal_ være. Redaksjonen opererer fullstendig uavhengig av markedsavdelingen, og det som er merket annonse har vi absolutt ingenting å gjøre med. Det gjør også at vi ikke tar med eventuelle annonsekroner i vurderingen når vi skriver en test - noe som kanskje er ekstra synlig i akkurat dette tilfellet.

 

/Stein Jarle, Tek.no

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan de her ble testet, men jeg vil nå si at i hver telefon er det mange faktorer som kan påvirke hvordan lyden oppleves ut i hodetelefonene.

 

APTx støttes for eksempel ikke av iPhone, Apple bruker sitt proprietære system som kalles "airplay". Airplay bruker vel WiFi der man er, som kan gi problemer med hakkete lyd og latensproblemer/synkproblemer.

 

Men selv om man tester dette mot to Androidtelefoner som støtter aptx, så kan jo de ha forskjellige DSPer som påvirker lydbildet. Man kan jo risikere at for eksempel iPhone har lagt inn en DSP som vrir lyden på en måte som er fordelsaktig for utstyret de selv selger?

 

Jeg vet jo ikke om de gjør det, men jeg tenker jo at trådløse telefoner bør testes på referanseenhet og det bør måles med frekvenser, støy, osv.

Lenke til kommentar

Syns også at det er en meget rar karakter. Forstår at lyden ikke er dårlig før oppdateringen, men i dette tilfelle er jo kvalitetskontrollen forferdelig svak. Når produktet i tillegg vil få problemer for en meget stor andel av den norske befolkningen, Iphone topper jo alltid listen på salg i Norge (ikke totalt vs Android!), så gir det enda mindre mening. Syns det er utrolig merkelig at ikke produktet kalles tilbake eller at det sendes ut et varsel til kjøpere om at det har problemer med Iphone. Sinnssykt kjedelig å kjøpe seg nytt headsett, oppdage problemer med det, søke seg opp på problemet / levere det tilbake, få sendt det tilbake og så fått tilbudt et dårligere produkt som funker mot din mobil. Løsningen er jo langt ifra akseptabel og her burde Kygo Life legge seg paddeflate og kalle produktet tilbake. 

 

Dere ber oss holde oss unna produktet, men det står enda til 6/10 og "Godkjent". Det er ganske store motsigelser. 

Lenke til kommentar

 

Så iPhone-brukere som ønsker å bruke dette trådløst må først kjøpe produktet(til 1999 eller mer) for så å kontakte leverandøren for å få tilsendt "korrekt" produkt og sende inn det gamle? Og dette blir det ikke informert om i forkant?

 

Det kalles elendig produktkontroll og dårlig kundeservice. Når eg kjøper ett produkt så forventer eg at det fungerer slik det er markedsført med en gang. Ikke etter at produktet er byttet en gang.

 

Karakter 6/10 er totalt feil og misvisende. Dere kan IKKE gi ett produkt så høy score når en stor andel av kjøperene faktisk risikerer å måtte reklamere på produktet før de kan bruke det.

Hei, alle produkter i butikk og på lager er korrekte. Hodetelefonene våre er laget for folk som prioriteter lydkvalitet og de som først og fremst bruker produktet til å høre på musikk. De med iPhone som bruker  hodetelefonene til å se på film og opplever litt forsinkelse på lip-sync  kan bruke kabelen som følger med eller sende til oss for oppdatering. 

 

Dette er ikke i samsvar med hva den gjevne forbruker forventer av ett produkt til flere tusen kroner, og dersom dere ikke opplyser om dette så har dere faktisk en mangel med produktet deres.

 

Hadde det vært mulig med en innstilling via en app eller lignende hvor iPhone brukere kunne gjort endringen selv mellom "fungerer til video" og "best lydkvalitet" så er det noe helt annet - men her må produktet sendes inn til dere. Og dere vet om det men informerer ikke.

 

Dette er stryk fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den samme konklusjonen klarte jeg å komme frem til uten å teste dem først. Dette er jo et mote/hipster-produkt så det holder. Dessuten blir jeg veldig skeptisk når de blandes med Kygo, men det åpenbart står en "ukjent" hodetelefon-produsent/leverandør bak. Hadde det enda vært type Sennheiser A7/800 Kygo Edition eller noe, men dette kan jo like gjerne være Japla Hong Kong Cheap Crap som står bak. Nei, holder med til de kjente og trygge merkene inntil videre.

 

All hail Apple (ikke hodetelefonene deres da...)!

Lenke til kommentar

Den samme konklusjonen klarte jeg å komme frem til uten å teste dem først. Dette er jo et mote/hipster-produkt så det holder. Dessuten blir jeg veldig skeptisk når de blandes med Kygo, men det åpenbart står en "ukjent" hodetelefon-produsent/leverandør bak. Hadde det enda vært type Sennheiser A7/800 Kygo Edition eller noe, men dette kan jo like gjerne være Japla Hong Kong Cheap Crap som står bak. Nei, holder med til de kjente og trygge merkene inntil videre.

 

All hail Apple (ikke hodetelefonene deres da...)!

 

Hva slags kommentar er det? Prøv du å være morsom eller noe eller er det rasistiske undertoner du kommer med?

 

Jabla Hong Kong? Så ifølge deg er et b produkt synonymt med Asia? Hvorfor kaller du ikke ditt selvlagde merke for American overpriced design crap isteden? Det er jo like relevant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke helt klok på denne delen:

 

"Først og fremst låter den enda trangere og mer ullent enn utgaven uten bluetooth-protokoll. Det låter rett og slett som om det dynamiske omfanget er noe redusert, altså at de ikke går like høyt i toppen eller lavt i bunnen"

 

Dere mener volum når dere sier høyt i tippen og lavt i bunnen ikke sant? Jeg regner med det siden dere snakker om dynamisk omfang, men jeg er ikke vant til at "toppen og bunnen" brukes om volum på denne måten. Og feks lavere toppvolum virker som et underlig resultat av mer komprimering.

 

AtW

 

Ytterst på tippen sitter hullet på tippen sitter...

Lenke til kommentar

Hvordan bruker dere egentlig skalaen? Da jeg leste teksten syntes jeg dette hørtes ut som en 2 eller 3. Dere skriver at den er dårligere på lyd (som jo ikke er helt uvesentlig..) enn noe som koster 20-25%. Så ender den med 6/10?

 

Akkurat dette la jeg merke til også. Når jeg leser "styr unna" rett under overteksten, for så å lese hele anmeldelsen som virker gjennomgående negativ med noen pluss-punkter så skjønner jeg ikke at dere med seriøsitet kan gi dette produktet en 6/10.

Atpå til leser jeg at dere gir pluss for stabil bluetooth-tilkobling noe jeg anser som en selvfølge ved kjøp av ett trådløst headset.

 

Nå har ikke jeg testet disse hodetelefonene selv, men mener å huske at dere skrev en artikkel for en stund tilbake om å sette mer korrekte karakterer, men her føler jeg ikke teksten står til stil med karakteren i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overskriften og karakteren GODKJENT passer virkelig ikke her. Testene til TEK fremstår for meg som veldig dårlig utført og overfladisk,jævlig lite dybe. Hvorfor nevnes ikke lyden med en android telefon?

 

Rett vurdering : Har du overflod av penger og null peiling på lyd er dette rettet produktet for deg.

 

Her er 3/10 mer passende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...