Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ledning til frontlyspære løs (H7)


Anbefalte innlegg

Hei, har en Fiesta med H7 frontlys pærer. Skulle bytte den, å fant da ut at 1 av fire ledninger ikke lenger var fast i stikket. Denne har fargen svart, å kan da være jord?

 

Frontlykten er limt, å i 1 del. Ekstremt trangt på innsiden, så om dette IKKE er jord, så er jeg butfucked.

 

Er det noen som vet?

post-264609-0-08056100-1485198313_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg ikke til Ford sine fargekoder, men rød kabel kan være hovedstrømføringen til lyktene, mens brun sender strømmen videre til resten av lampene. Svart skal da være jordingen. Det kan selvsagt være at jeg tar feil og brun er jording.

 

Her må du enten skaffe deg ledningsdiagram eller finnne frem et multimeter for å kunne si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Neida, brun er veldig ofte jord. Her kommer jordforbindelsen inn til stikket og fortsetter videre til neste. Rød er pluss, og den sorte er ikke nødvendigvis til noe på denne bilen, da forskjellige modeller kan ha samme ledningsnett.

 

Litt av problemet er at jeg tok en kjapp titt på lykta på andre siden, hvor jeg mener den svarte ledningen faktisk går inn i stikket som de andre. Så det store spørsmålet er hvor den går. Jeg er rimelig sikker på at lyset ikke fungerer når jeg får kjøpt meg en lyspære etterpå.

 

​Kunne det vært en ide å sende en mail til Ford?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du plage Ford med dette? Åpne opp andre lykten og få det bekreftet hvor den svarte ledningen går, om ikke den også bare henger i løse luften. Skaff deg en ny lyspære og prøv. Ta et multimeter og mål. Det gir deg jo alle svarene du trenger. En H7 kan ikke nyttiggjøre seg av mer enn 2 ledere. 
Min gjetning er at dette er jord ut fra pæresokkel, at den muligens er ment å gå til parklys elns. Eller bare skal henge løs.
Er den negativ permanent og alle andre pærer virker som de skal, så la den henge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fordi jeg har veldig lite tid i min hverdag, å det er et enkelt spørsmål for en som kan disse bilene? Jeg hadde vel spurt om en oversikt i form av et diagram, men hvem bryr seg. Hadde du lest, så ser du at jeg har åpnet den andre lykten, hvor ledningen går i stikket. Men nå har jeg løst problemet, å for de som måtte ha samme problem - sett i ei ny pære, å drit i den svarte ledningen.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...