Gå til innhold

Jobbintervju på Starbucks


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ble nå innkalt til intervju som skiftleder på Starbucks. Jeg er kun 19 år og har kun tidligere jobbet som fulltidskokk, kafemedarbeider og selger i en smykkekjede. Jeg hadde helt glemt at jeg i det hele tatt hadde søkt på denne stillingen, og ble ganske overrasket da jeg ble innkalt til intervju. Men hvordan er det egentlig mulig? Altså er det virkelig en sannsynlighet for at jeg kan bli skiftleder på Starbucks eller driver jeg bare å drømmer meg bort? Når jeg forteller det til folk så begynner de bare å le og egentlig lure litt på hva de som innkalte meg til intervju egentlig tenkte, i og med at jeg ikke har noe erfaring innen det å være skiftleder, og jeg bare er 19 år. 

 

Er det noen her som kan gi noen tanker om dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige virksomheiter gjer slike ting på litt forskjellige måtar.

Men det vanligaste er at det blir plukka ut 2-10 personar som får jobbintervju, så har du fått tilbud om jobbintervju så er du ein av få kandidatar som er valgt ut.

 

Eg reknar med at den kompetansen som virkelig stikker seg ut hos deg er at du har jobba på café og samtidig har erfaring som kokk.

Nå veit eg ikkje så mykje om akkurat denne jobben, men eg antar at du som skiftledar skal ha ansvaret for å følge opp dei andre ansatte (som heilt sikkert har mindre arbeidserfaring enn du har).

Du har altså erfaring frå service-yrke og café-drift, samt at du som kokk nok kan eit og anna om viktigheita av mathygiene. Dette er nok gode kvalitetar å ta med inn i ein slik jobb.

 

 

For arbeidsgiver så ønsker dei å balansere fleire behov. Eldre ansatte med mykje erfaring er sjølvsagt å foretrekke, men eg reknar med at Starbucks har store utfordringar med at det er studentar og liknande som jobbar deltid, og kun ei kort periode før dei seier opp.

Eg kan derfor godt sjå for meg at det er ønskelig å ansette ein lovande 19 åring som skiftleder dersom dei anser det som sannsynleg at du ønsker å gjere karriere i denne bedrifta og at du derfor blir værande i jobben lenge.

 

Det er betre å ha ein mellomledar som har jobba der i fleire år, enn å ansette mellomledarar som kun jobber i 3-6 månedar før dei forsvinner. Så av og til er det verdifult for ei virksomheit å kunne bygge opp kompetanse hos medarbeidarar som ønsker å jobbe fulltid i virksomheita.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...