Gå til innhold

BF1 og temp på GPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, trudde kanskje rundt 70-75 var høyt jeg, men så feil kan man ta ??? Takker for svar

 

Hmm, så nå nettopp det var to her som hadde svart meg, med to forskjellige svar. Selv synes jeg 70 høres mye ut på kortet. Men jeg vet jo ikke, for jeg kjenner ingen andre med slikt kort som kan sammenligne. Temp er målt mens jeg spilte BF1 på max grafikk.

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd på noe overclock enda..

Så synes derfor temp er ganske høy under spilling.

Bruker Presision OC X til å vise temp.

Og inne på "Curve" og fanen "Fan" der, så er det ikke krysset av på "Enable Automatic Fan Control" til standard

Er dette noe som burde være på? Om jeg slår på den så får jeg opp vifte kurve osv.. Har null peil på slikt da jeg aldri har styrt med sånt..

Lenke til kommentar

Dette er en helt normal temperatur. Selv har jeg det mye kjøligere men jeg har en haug vifter i kabinettet som sørger for god luftflyt. Har selv lekt mye med skjermkort over årene og clocket en del, ligget på stabilt over 100 grader uten at skjermkortet tok noe skade av det.

 

Jeg ville ikke ha huket av noe i det 3.parts programmet du bruker for temperaturovervåking. Skjermkortet ditt regulerer selv viftehastighet basert på temperaturen og sensorer. Programmet ditt gjør at du kan overstyre dette (hvis du ønsker at viftene skal gå hurtigere ved lavere temperaturer feks).

 

Hvis det er slik at du synes skjermkortet ditt er for varmt lurer jeg litt på hvor mange vifter har du i kabinettet ditt fra før? Hvor mange blåser inn/ut og hvor er de plassert? Luftflyt er veldig viktig for å få ned temperaturen. Hjelper lite med god vifte på skjermkortet hvis luften som kjøler ned fra før er god og varm.

 

Oppsummering: No worries

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...