Gå til innhold

Anbefale ASUS VS247HR for en "førstegangsgamer"?


mkberg

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne modellen? Tenker å kjøpe to stk. Ser de ligger ute for 1.199,- på andre nettsider, så frister veldig. Er ingen "hardcore PC master race"-type, så en "normal PC", 60fps, 1080p holder lenge for meg. Tenkte dette kanskje var noen fine skjermer til å starte med. Noen anmeldelser?

Endret av mkberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke displayport med mindre du skal ha høy oppløsning og høy refreshrate da:P HDMI er bra nok til disse skjermene.

 

Det er vanskelig å finne noen som har erfaringer med de små billigere skjermene her inne, men det er helt sikkert en helt grei skjerm det du linker til der. Jeg føler mer at utseendet på skjermen og hva slags utstyr den har, styrer mye av hva jeg syns om skjermer, f.eks. hvis det følger med innebygde høyttalere, eller om det er 76hz fremfor 60hz osv. I ditt tilfelle tenker jeg du blir fornøyd nok. Jeg selv har vært veldig fan av Samsung skjermer, og hører også mye bra om BenQ skjermene Så jeg kan anbefale og se litt på dem også.

https://www.prisguide.no/kategorier/pc-skjerm?f[m][]=BenQ&f[m][]=Samsung&f[p][]=790&f[p][]=1500&f[70][]=7&f[70][]=25&f[85][]=1920%20x%201080&f[1195][]=Mindre%20enn%203%20ms&s=price%20asc

 

Tok også en titt på pc'en du satte opp og vil si at den CPU'en du har valgt er rimlig hardcore. Med mindre du skal drive flere cpu heavy programmer samtidig så kan du spare rundt 1500kr på å kjøpe en mer egna I5 CPU istedet, hvis du ikke allerede har kjøpt det. F.eks. I5-6600 er mer egna, (eller I5-6600K hvis du skal overclocke den) siden du sier du ikke er en hardcore gamer, så regner jeg med at pc'en bygges for vanlig pc bruk og da er I5-6600 mer enn godt nok for deg, og mye billigere.

 

Hovedkortet også ser unødvendig dyrt ut Hvis du vil ha hjelp til å velge ett billigere hovedkort så kan du sende meg en PM. Hvis det er meninga at du skal ha akkurat det hovedkortet og den cpu'en pga noe jeg ikke ser her så kan du overse anbefalinga mi, men du kan spare over 4000kr uten å miste ytelse til gaming:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...