Gå til innhold

7600k med Z170A?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig bestillt en GAMING PRO CARBON Z170A motherboard 

 

Jeg lurer på om dette hoverkortet kan passe med en  Intel i5 7600k med dette hovedkortet 

De begge har socket LGA 115.

 

hoverkort https://www.komplett.no/product/872898/datautstyr/hovedkort/intel-socket/msi-z170a-gaming-pro-carbon-s-1151#

Prosessor link: https://www.komplett.no/product/904700/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-7600k-kaby-lake-prosessor#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så har jo de aller nyeste HK (ikke alle?) USB-stick-bios oppdatering greie, usikker hva de kaller dette men man kan oppdatere bios ved å stikke inn usb stick å ja, vet ikke fremgangsmåten men det finnes.

Jepp, men det går vel ikke om bios ikke starter med ukjent cpu.

PS: Har ikke testet selv, så er usikker om det funker.

Lenke til kommentar

 

Om BIOSen er eldre enn 1.6, så ja.  Da vil det jo gå dårlig å putte en Kaby Lake i hovedkortet og forventet at det fungerer. 

Mener du at det vil gå bare jeg oppdaterer biosen til nyere enn 1.6?

 

 

Siden BIOS 1.6 støtter Kaby Lake så vil du kunne bruke i5 7600K, ja.   Men det er ikke alltid hovedkortene kommer med siste BIOS rett ut av boksen.  Om hovedkortet kommer med en eldre BIOS, så må du bruke en Skylake-prosessor for å få maskinen opp og gå, så oppdatere BIOS, fjerne Skylake-prosessoren og stappe i Kaby Lake-prosessoren. 

Endret av Smirnoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men merk, du må vel ha en Skylake CPU for å få oppdatert bios tenker jeg, så det letteste for deg er vel å returnere HKet også kjøpe ett Z270 ;)

 

Rett meg om jeg tar feil

Så kommet det med pengor og om du er på et trangt busjett og de nye ligger på en 2000kr+

 

Det billigste Z270 på prisjakt koster 1190kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men merk, du må vel ha en Skylake CPU for å få oppdatert bios tenker jeg, så det letteste for deg er vel å returnere HKet også kjøpe ett Z270 ;)

 

Rett meg om jeg tar feil

 

Hovedkortet mitt kom i ihvertfall med 1.6(kjøtpte det BF), så det er fult mulig att mann ikke trenger å oppgradere. 

Endret av Huseby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...