Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung dobler lysstyrken med sine nye QLED-TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

at den er gammel er ikke grunn nok til å kjøpe ny

 

Du trenger egentlig ingen grunn for å kjøpe ny TV. Så lenge du har råd til noe, så kan du selv velge hva du vil bruke pengene på. Du kan selv velge hva du "trenger" og hva som er god grunn. 

Lenke til kommentar

En god grunn til å kjøpe ny TV er UHD +HDR. Det er mange filmer som nå kan kjøpes i UHD Blu-ray. Jeg har sluttet å kjøpe filmer foreløpig fordi jeg kan ikke avspille UHD.

 

Jeg hadde først bestemt meg for å kjøpe LG sin nye OLED TV til 18K. Deretter tenkte jeg, jeg heller ville gå for Samsung UE55KS8005 som koster 6000kr mindre. Jeg hadde tenkt å kjøpe ny TV i Januar. Får se når Q8/Q9 blir lansert. Dersom det ikke tar for lang tid så blir jeg å vente. Eneste problem er at disse nye TVene vil bli litt dyr når kommer ut. Samsung sine nåværende modeller har sunket 5-8000kr i pris på kun et halvt år.

Lenke til kommentar

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

at den er gammel er ikke grunn nok til å kjøpe ny

Jo den har fått en slags strek i midten av tven. Ganske markant og ganske irriterende. Ellers ok da.Utenom at den er ganske strygg ifh til dagens tver.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

at den er gammel er ikke grunn nok til å kjøpe ny

Jo den har fått en slags strek i midten av tven. Ganske markant og ganske irriterende. Ellers ok da.Utenom at den er ganske strygg ifh til dagens tver.

Gikk fra en 2014 samsung til 2016 ks7005. Som natt å dag! Du har noe å glede deg til.

Lenke til kommentar

Ser ut som noen av variantene er buet, men virker som denne merkelig trenden med buede TVer er i ferd med å bli mer uvanlig allikevel?

 

AtW

 

I den grad www klarer og komme med korrekte opplysninger vil q8 være kurvet, men q9 vil være flat. Q7 blir og finne som flat og kurvet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

En ting jeg ikke skjønner med "nits-racet" om det i det hele tatt blir en greie fremover. Når UHD Premium standarden definerer 1000nits (på lik måte som dagens HDTV standard er 100nits), da vil jo f.eks filmer bli laget / designet for dette. Dermed vil ikke noe over 1000nits ha noe for seg, i all den tid dette da vil være produsentens egen måte å utvide en effekt som strengt tatt ikke var designet for? (På samme måte som andre "bildeforbedrings teknologier" som ikke gjør annet enn å ta bildet bort fra design basis).

 

Men det er nå bare min enkle logikk. Kanskje jeg har oversett noe viktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg venter spent på Rec.2020, må jeg vente lEnge tro?

 

 

Vel, ifølge planlagt utvikling, til ca. år 2020 ;)

 

(Så du kan trygt kjøpe en TV nå..)

Lenke til kommentar

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

at den er gammel er ikke grunn nok til å kjøpe ny

Hva var poenget med denne? Mener du at det ikke er grunn nok for han? Det bestemmer vel strengt talt ikke du.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

at den er gammel er ikke grunn nok til å kjøpe ny
Hva var poenget med denne? Mener du at det ikke er grunn nok for han? Det bestemmer vel strengt talt ikke du.

 

Det gjør jeg det så!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

 

 

Samsung har ikke OLED TV-er, så du må strengt tatt velge hvilken teknologi du vil ha først. Samsung sine toppmodeller blir vel heller ikke spesielt billig, så det skulle være plenty å velge mellom sånn sett. LGs OLED skjermer er jo også blitt ganske billig med tiden, så nettopp 65 tommeren 4K-HDR varianten til 25k, var det på Elkjøp mon tro? Gleder meg til å se tester av Philipps sin og, før jeg og oppgraderer TV-en min.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Jeg trenger ny TV. Har en 7 år gammel Samsung LED TV. Tenkte egentlig Philips sin nye OLED, eller bør jeg vente på Samsung sine?

 

 

Samsung har ikke OLED TV-er, så du må strengt tatt velge hvilken teknologi du vil ha først. Samsung sine toppmodeller blir vel heller ikke spesielt billig, så det skulle være plenty å velge mellom sånn sett. LGs OLED skjermer er jo også blitt ganske billig med tiden, så nettopp 65 tommeren 4K-HDR varianten til 25k, var det på Elkjøp mon tro? Gleder meg til å se tester av Philipps sin og, før jeg og oppgraderer TV-en min.

 

Tviler på at Philips sine blir billigere enn LG sine. Eneste forskjellen de kan gi er bildebehandling, design, SW, slike ting. Så kan bli bedre, men tvilsomt billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Samsung har ikke OLED TV-er, så du må strengt tatt velge hvilken teknologi du vil ha først. Samsung sine toppmodeller blir vel heller ikke spesielt billig, så det skulle være plenty å velge mellom sånn sett. LGs OLED skjermer er jo også blitt ganske billig med tiden, så nettopp 65 tommeren 4K-HDR varianten til 25k, var det på Elkjøp mon tro? Gleder meg til å se tester av Philipps sin og, før jeg og oppgraderer TV-en min.

 

Tviler på at Philips sine blir billigere enn LG sine. Eneste forskjellen de kan gi er bildebehandling, design, SW, slike ting. Så kan bli bedre, men tvilsomt billigere.

 

 

 

Kanskje litt uklar, mente at LGs OLED TV-er begynner å bli seriøst billig i forhold til det du får, og i hvert fall hvis man sammenligner med LCD TVer i det litt høyere sjiktet som kan måle seg, f.eks en del Samsung modeller, noe jeg antar de nevnte modellene i artikkelen også blir. Tviler heller ikke på at Phillips blir dyre, det regner jeg nesten med. Jeg synes derimot det blir spennende å se hva Phillips klarer av bildebehandling. De har jo tradisjonelt vært bedre på dette enn mange andre produsenter, f.eks LG som ikke alltid er best i klassen der, noe jeg kan si av egen erfaring.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...