Gå til innhold

Erfaringer med ICE?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

 

 

De virker å levere mye for pengene, det negative jeg har merket meg er at de ikke tilbyr tvilling- eller datasim per i dag.

Tvilling og datasim jobber de med har jeg fått beskjed om.

 

 

Ja, de har sagt så i over ett år. Men det kommer sikkert til slutt en dag.

 

Jeg har begynt å lure på om Ice føler at det blir å skyte seg i foten å tilby tvillingsim, for da får de vel ikke like god omsetning på sine mobilt bredbånd abonnementer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det "Project Fi" greiene så jo genialt ut, spennende å se om dette kommer til vår del av verden snart.

 

Ja, og for meg som reiser over hele verden halve mnd. så er det mere enn genialt. Nesten for godt for å være sant. Krysser fingrene for att det kommer til Norge. Når jeg er i Norge neste gang om ett par uker trenger jeg ikke bruke lokat SIM for data lengre, jeg har plassert mitt Chilimobil kontantkort i en Motorola V3 Razr GSM telefon for kun tale på mitt Norske nr. 

 

Jeg vet ikke om de har avtale med alle tre nettene i Norge, men jeg kan skrive erfaringene om en mnd. etter turen. 

 

Google Project Fi er dog ikke for de som bruker store store mengder data... da må man ha noe annet eller endre bruksmønsteret. 

 

Men tilbake til temaet, blir meget spennende å se hvordan det blir med ICE sitt rene 4G nett på mobil. Det eneste lignende som snart kommer her i USA er roaming mellom T-Mobile og US Cellular, som blir rent LTE siden T bruker GSM og USC bruker CDMA.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Takk for svar! Så kun Telia som kjører standardverdien på MMS på kun 300 kb.

Tilbake til ett annet tema. Ser nå at Ice.net har fått på plass bilaterale avtaler med flere operatører i utlandet, som blant annet gjør oppkobling raskere og sømløst mot operatøren i utlandet de har avtale med.
Data/MMS-innstillinger skal heller ikke falle ut når kunden besøker ett land der Ice har egen roamingavtale.

Som kjent kjører jo Ice en litt merkelig løsning på roaming, og på de fleste land må man muligens inn i SIM-kortmenyene for å få dekning.
Hva slags løsning ligger bak dette? Går roaming via en annen operatør som igjen har avtale med Ice?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Aner ikke hva ICE gjør, men her er hva Mobile Norway gjorde i 2006. Da hadde deres sim to identiteter. Du aktiverte ID 2 ved å bruke en alternativ pinn ved oppstart. Vipps så satt det et italiensk (!) sim i telefonen, slik at roamingnettverket oppfattet deg som kunde hos en italiensk operatør som de allerede hadde avtale med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...