Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu kontroll Bergen/Askøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at eu kontrollen ikke er så dyr. Det jeg mener er at de ikke er så dyr på reparasjoner og at de ikke gir anmerkning på ting som ikke er nødvendig. Har selv oppleved å ha bilen på kontroll et sted og fått anmerkning. Levert den på et annet verksted pga. bedre tilbud og fått beskjed om at en del av anmerkningene bare var tull.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig god erfaring med NAF i Fyllingsdalen. Har brukt dem siden min første EU-kontroll i 2011, og de har aldri påpekt noe som ikke har vært en reell feil. Dessuten har de ingenting å tjene på å finne ekstra feil, slik enkelte verksteder visstnok gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker at noen skal overse "små" feil så kan jeg ikke anbefale å utføre kontrollen noen steder innen Bergen men finn heller et lite verksted på bygda i Hardanger eller Sogn. Når det gjelder NAF i fyllingsdalen så har jeg faktisk ganske dårlige erfaringer med de , de ga meg bandt annet en 2'er feil på grunn av oljelekasje fra bunnpakning og når jeg leverte bilen på merkeverksted så fikk jeg beskjed om at dette bare var tull og helt normalt for en 12 år gammel bil. NAF har mekanikere som aldri skrur på biler de titter bare hele dagen lang og synser veldig masse er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker at noen skal overse "små" feil så kan jeg ikke anbefale å utføre kontrollen noen steder innen Bergen men finn heller et lite verksted på bygda i Hardanger eller Sogn. Når det gjelder NAF i fyllingsdalen så har jeg faktisk ganske dårlige erfaringer med de , de ga meg bandt annet en 2'er feil på grunn av oljelekasje fra bunnpakning og når jeg leverte bilen på merkeverksted så fikk jeg beskjed om at dette bare var tull og helt normalt for en 12 år gammel bil. NAF har mekanikere som aldri skrur på biler de titter bare hele dagen lang og synser veldig masse er mitt inntrykk.

 

Da vil jeg påstå du dessverre har vært uheldig. Har hatt inne fem biler der (fordelt på 7 kontroller), og aldri fått noen overraskelser. 

Lenke til kommentar

Vil ikke at de skal overse feil men at de ikke tar det som ikke er nødvendig. Enkelte verksteder stiller samme krav til 15 år gamle biler som til helt nye. Noen vil også bytte ut ting med helt nytt i stedet for å fikse ting for en rimelig krone.

 

Overse er kanskje litt feil ord men mye som sjekkes på EU-kontroll vurderes med subjektiv synsing. Har erfart at de kanskje er litt snillere med gamle biler på små verksteder langt utenfor de store byene. Hos merkeverkstedene så vet de også best hva som er virkelig farlige feil og hva som kan fint holde i 2 år til da de gjerne har mye erfaring med den aktuelle bilmodellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...