Gå til innhold

– Mac-utvikling er ikke lenger en prioritet hos Apple


Anbefalte innlegg

Apple må på død og liv "redefinere" alt de tar på. Derfor tok det nok såpass lang tid å oppdatere MacBook Pro. For all del ikke viderefør en vellykket formfaktor. (ironi)

 

Ser du på inntjeningskurven til Apple er det helt klart iOS enheter som gir mest penger inn i kassa til Apple. Defor er det forståelig at det er noe de ønsker å ha mest fokus på. Mac er bare en liten del av dette. 

 

I tillegg når alle enheter blir mindre og yter bedre med årene vil sikkert Tim Cook få rett i sitt utsagn hvor han spør hvem som egentlig trenger en PC idag?

 

De som trenger mye rå kraft, spiller med kraftige skjermort er rett å slett ikke fokuset til Apple og slik har det vært lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tja sier jeg til det. Studenter gjør ofte mer en tekstbehandling, og ikke minst, så er det en prissensitiv gruppe. Dyre ultraportable er ikke noe godt valg med svært lav inntekt. AtW

Likevel sverger de ofte til bærbar Mac.

Ja. Endel velger Mac selv om maskinene ikke passer oppgaven, men da kan jo Apple like gjerne kun levere promaskiner? De som kjøper uansett gjør det vel da også? Atw

Lenke til kommentar

Hvorfor passer ikke maskinene oppgaven, og til hvilke studier er dette et dårlig valg? Hva er galt med en Mac i studiesammenheng sett bort ifra den rabatterte studentprisen?

 

Jeg har gjort rede for hvorfor ultraportable ofte ikke er et spesielt godt valg for studenter. Du trenger jo selvfølgelig ikke å være enig med meg i det jeg sier, men hvorfor spør du på nytt om ting som har blitt forklart for bare få innlegg siden?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor kritiserer folk touchbar?

Den erstatter bare den øverste taste-raden. Den skader ingen.

Den er kanskje ingen revolusjon, men produktet er allerede nær perfeksjon og trenger ingen andre endringer enn moderne hardware etter hvert som Intel lager bedre prosessorer.

 

Jeg er glad jeg kjøpte MacBook Air (13-inch, Early 2014), før oljekrisa, Brexit, Trump og prisøkning.

Denne laptopen er perfekt for meg, med to USB-porter og "Jack"-lydutgang.

Jeg holder meg unna Macbook uten USB og lydutgang, da jeg fremdeles ønsker å benytte slikt utstyr.

 

Om slike nyttige utganger forsvinner fra alle ultraportable Mac´er, kjøper jeg Microsoft Surface neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dyrere å produsere, tar plass som et batteri kunne brukt, bruker mer strøm, ekstra feilkilde (det er tross alt omtrent en Apple Watch de har lagt inn i maskinen), dyrere å erstatte (og betydelig vanskeligere å reparere selv), og sist men ikke minst, touchbar som del av et tastatur er mer ubehagelig å bruke som tastatur.

Lenke til kommentar

 

 

Tja sier jeg til det. Studenter gjør ofte mer en tekstbehandling, og ikke minst, så er det en prissensitiv gruppe. Dyre ultraportable er ikke noe godt valg med svært lav inntekt. AtW

Likevel sverger de ofte til bærbar Mac.

 

Ja. Endel velger Mac selv om maskinene ikke passer oppgaven, men da kan jo Apple like gjerne kun levere promaskiner? De som kjøper uansett gjør det vel da også? Atw

 

En ultraportabel Mac passer da godt til oppgaven. Det at Mac gjerne har bra tastatur er også ganske relevant.

 

Studenter jobber gjerne med tekst, og kanskje litt presentasjoner og bilder. Man trenger ikke en Pro-utgave for å gjøre det.

 

Jeg har gjort rede for hvorfor ultraportable ofte ikke er et spesielt godt valg for studenter.

Hvor da? Det eneste jeg kan se er noe vagt om at "de jobber ikke bare med tekst". Neivel. Da må du forklare hva som gjør at de trenger noe mer, ikke bare komme med "de gjør sikkert noe annet også".

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

 

 

Tja sier jeg til det. Studenter gjør ofte mer en tekstbehandling, og ikke minst, så er det en prissensitiv gruppe. Dyre ultraportable er ikke noe godt valg med svært lav inntekt. AtW

Likevel sverger de ofte til bærbar Mac.

 

Ja. Endel velger Mac selv om maskinene ikke passer oppgaven, men da kan jo Apple like gjerne kun levere promaskiner? De som kjøper uansett gjør det vel da også? Atw

 

En ultraportabel Mac passer da godt til oppgaven. Det at Mac gjerne har bra tastatur er også ganske relevant.

 

Studenter jobber gjerne med tekst, og kanskje litt presentasjoner og bilder. Man trenger ikke en Pro-utgave for å gjøre det.

 

Jeg har gjort rede for hvorfor ultraportable ofte ikke er et spesielt godt valg for studenter.

Hvor da? Det eneste jeg kan se er noe vagt om at "de jobber ikke bare med tekst". Neivel. Da må du forklare hva som gjør at de trenger noe mer, ikke bare komme med "de gjør sikkert noe annet også".

 

 

Det er det eneste du har sett? Du overså resten av innlegget du siterte der dette er redegjort for i større detalj? Se innlegg #37 og #40. Så slipper du å late som jeg ikke har kommet med noen forklaring.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er det eneste du har sett? Du overså resten av innlegget du siterte der dette er redegjort for i større detalj? Se innlegg #37 og #40. Så slipper du å late som jeg ikke har kommet med noen forklaring.

Med andre ord den vage kommentaren om "annet enn tekstbehandling" (som hva da?), og pris?

 

Prisen er egentlig ikke noe argument, for det avhenger av hva man har behov for og om man er villig til å betale for det. Så da gjenstår den vage kommentaren din som jeg allerede påpekt ikke er spesielt nyttig.

Lenke til kommentar

 

Det er det eneste du har sett? Du overså resten av innlegget du siterte der dette er redegjort for i større detalj? Se innlegg #37 og #40. Så slipper du å late som jeg ikke har kommet med noen forklaring.

Med andre ord den vage kommentaren om "annet enn tekstbehandling" (som hva da?), og pris?

 

Prisen er egentlig ikke noe argument, for det avhenger av hva man har behov for og om man er villig til å betale for det. Så da gjenstår den vage kommentaren din som jeg allerede påpekt ikke er spesielt nyttig.

 

 

Selvfølgelig er pris et argument for en gruppe som er blant de i samfunnet med lavest inntekt. Studenter er en svært prissensitiv gruppe, og inntrykket mitt er at om de har andre valg, feks de velger en windows-maskin, så er snittprisen godt under det en ultraportabel koster for samme ytelse. Og om du i fullt alvor mener prisen er irrelevant, så er det vel ikke noe problem om pro-maskinene blir det eneste valget heller?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Det er det eneste du har sett? Du overså resten av innlegget du siterte der dette er redegjort for i større detalj? Se innlegg #37 og #40. Så slipper du å late som jeg ikke har kommet med noen forklaring.

Med andre ord den vage kommentaren om "annet enn tekstbehandling" (som hva da?), og pris?

 

Prisen er egentlig ikke noe argument, for det avhenger av hva man har behov for og om man er villig til å betale for det. Så da gjenstår den vage kommentaren din som jeg allerede påpekt ikke er spesielt nyttig.

 

 

Selvfølgelig er pris et argument for en gruppe som er blant de i samfunnet med lavest inntekt. Studenter er en svært prissensitiv gruppe, og inntrykket mitt er at om de har andre valg, feks de velger en windows-maskin, så er snittprisen godt under det en ultraportabel koster for samme ytelse. Og om du i fullt alvor mener prisen er irrelevant, så er det vel ikke noe problem om pro-maskinene blir det eneste valget heller?

 

AtW

 

Pris er ikke et argument, for hver enkelt avgjør hvilken pris han eller hun er villig til å betale. Veldig mange studenter er åpenbart villige til å betale prisen for en bærbar Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...