Gå til innhold

TEST: Apple Airpods


Anbefalte innlegg

Synes ikke det er urimelig. De er jo også det billigste alternativet om man vil ha et todelt trådløst headset.

Det er en del billigere enn konkurrentene også, men for min del så endrer det ingenting. Det betyr bare at produktene til Samsung, Motorola osv bare er helt latterlig overpriset. De har hvertfall ingen grunn til å selge dyrere enn Airpods. Kanskje jeg ikke er i målgruppen i det hele tatt for slike plugger, men jeg synes ikke det at det ikke er en kabel mellom de forsvarer at det skal koste 1000kr-1500kr mer. (kabel mellom som andre trådløse headsett, bare der to to henger sammen).

 

Men joda, i forhold til konkurrentene er jo disse direkte billige. Apple kunne jo tatt enda mer for dem med tanke på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører hele tiden om denne "innlåsingen" alle Apple-brukere blir utsatt for. Det eneste jeg klarer å tenke på, er Lightning-pluggen, men det følger med en ledning med hver telefon. Hvis du går inn på Apple eller Eplehusets hjemmesider, er de fulle av tredjeparts utstyr, og ganske mye av det passer til Androider og WP (!) telefoner også. Skjønner ikke detta, jeg.

Vel i forbindelse med dette så er det jo ikke akkurat innlåsing, men de fungerer helt klart mye bedre på Apple produkter. Det er f.eks visse settings som jeg har hørt reviewere ikke si det er mulig å endre uten iOS. Double tap aktiverer jo enten Siri eller play/pause, som altså er bare på iOS. Om double tap for play/pause fungerer på Android vet jeg ikke. Om det går an å endre innstillingen er vel og usannsynlig.

 

Paringen er og en ting. Den har ekstra gjenkjennelse for Apple enheter. Så den fungerer som vanlig bluetooth for andre, men altså ekstra lett paring med iOS. Så har du jo iCloud sync som synker paringen med alle iOS enheter. Samtidig så husker eksempelvis MS nettverkspassord og lagrer dem på din MS konto. 

 

Så det er vel mer ekstra funksjoner for folk som bruker Apple, men som det siste eksempelet så gjør og "åpne" MS slike ting.

 

Jeg hørte ellers mye mer om det før, ikke så mye nylig. Lite som er så veldig låst med Apple nå. Mest at de har laget mye syncing mellom enheter slik at de bare fungerer bra sammen, men ville ikke kalt det innelåsing. Det er jo dit verden går med å synce mellom alt, og få enheter til å fungere godt sammen. Så det at Apple gjør en ekstra god jobb der ville jeg ikke si var innlåsing, bare enkelt og greit at de gjør en god jobb. Alt Apple gjør trenger jo ikke å ha vonde hensikter.

Lenke til kommentar

Har nå brukt disse i snart en uke. Er svært fornøyd på alle området. Dette er mine femte tråløse hodetelefoner jeg har hatt de siste to årene. Disse er både billigst og best. Uten tvil.

 

Jeg ser mange liker å klage over både utseende, lydkvalitet, batteritid og pris. Men har dere tatt en titt på markedet og hvilke valg som er der ute? Apple sine Airpods vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå brukt disse i snart en uke. Er svært fornøyd på alle området. Dette er mine femte tråløse hodetelefoner jeg har hatt de siste to årene. Disse er både billigst og best. Uten tvil.

 

Jeg ser mange liker å klage over både utseende, lydkvalitet, batteritid og pris. Men har dere tatt en titt på markedet og hvilke valg som er der ute? Apple sine Airpods vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter.

 

Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig, ting som "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter" gjør at du blir tatt mindre seriøst.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eunaas:

Hvilke har du sammenlignet med på lydkvalitet og passform(ikke miste posisjon)?

 

 

 

Har nå brukt disse i snart en uke. Er svært fornøyd på alle området. Dette er mine femte tråløse hodetelefoner jeg har hatt de siste to årene. Disse er både billigst og best. Uten tvil.

 

Jeg ser mange liker å klage over både utseende, lydkvalitet, batteritid og pris. Men har dere tatt en titt på markedet og hvilke valg som er der ute? Apple sine Airpods vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter.

 

Om du overdriver mindre så vil din vurdering bli tatt mer alvorlig, ting som "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter" gjør at du blir tatt mindre seriøst.

 

AtW

 

 

Saken er kanskje den at jeg endelig har funnet et produkt med god passform, god lyd, grei batteritid - som fungerer for meg. (btw, er dere klar over at de er full-ladet på 10min ca?) Samtlige av de fem tidligere trådløse hodetelefonene jeg har brukt har hatt hver sine feil som har gjort dem "ubruketlige" til trening og andre hverdagslite gjøremål jeg ønsker å bruke dem under. Det fine med Apple sine Airpods, er at de fleste har testet de vanlige hodetelefonene som følger med Apple sine produkter og har derfor en formening om passform og lydkvalitet.

 

Et annet aspekt få av oss som henger her på forumet  kanskje tenker over, er at dette er det eneste blåtann-tilbehøret mine foreldre, min bestemor og min kjæreste kan klare å bruke - dermed når Apple en ganske større brukergruppe enn bare oss nerder som resten av bransjen klarer å nå.  

 

Jeg har Jaybird X2 og Freedom hadde jeg et håp for i sommer. De har så dårlig lydkvalitet og sitter så dårlig i mine ører at jeg rett og slett ikke orker å bruke dem. Passformen er en ting, men lydkvaliteten er rett og slett så tam og volumet lavt, kombinert med slapp batteritid. Prisnivået er likt. I tillegg er det ganske håpløst når volumkontrolleren/batteriet har såpass med vekt at de rister øreproppene ut av øret. 

 

Bragi Dash har som kjent så dårlig rekkevidde at de ikke kan brukes. Synd for oss som støttet prosjektet på Kickstarter for hundre år siden - og nå se at det strømmer på hundre konkurrenter med bedre produkter. (Problemet med rekkevidden er noe jeg virkelig ikke forstår, ettersom konkurrerende produkter ikke sliter med det samme) De har grei nok lyd, men sitter også dårlig hos meg. 

 

Bose QC30 byttet jeg etter å ha prøvd de en gang, for det halskjedet  der gjorde de så lite behagelig at jeg ville foretrukket en kabel. Bose Soundsport er de jeg har brukt mest i høst og har vært greit fornøyd med, men kabelen bak nakken er til hinder under trening. Lydkvaliteten er heller ikke bedre etter mine ører.  

Endret av eunaas eunaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også i samme formfaktor? Du kan ikke bare velge deg ut egenskapen "trådløs" og så sammenlikne med hele markedet. Eller, du kan, men da ser du bort fra mye.

 

Det var det han gjorde, han sa han hadde sammenliknet med andre hodetelefoner, med egenskapen "trådløs" og at airpods da "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter". Nettopp derfor jeg skrev at det er vanskelig å ta en slik brukererfaring seriøst.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Også i samme formfaktor? Du kan ikke bare velge deg ut egenskapen "trådløs" og så sammenlikne med hele markedet. Eller, du kan, men da ser du bort fra mye.

 

 

Det var det han gjorde, han sa han hadde sammenliknet med andre hodetelefoner, med egenskapen "trådløs" og at airpods da "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter". Nettopp derfor jeg skrev at det er vanskelig å ta en slik brukererfaring seriøst.

 

AtW

Da tolker du trådløs annerledes enn meg.

Når man snakker om AirPods og trådløs tenker jeg helt trådløs.

Det er jo derfor de er dyrere.

Det er i dette segmentet utvalget er dårligere.

Når man tar med faktoren at de ikke er in-ear (for oss som ikke liker å stappe plugger inn i øret), skjønner

jeg godt at Eunaas sier de er billigst og best.

Har ikke testet AirPods selv ennå, men har søkt etter noe lignende.

Har til nå ikke sett noen billigere sett.

Lenke til kommentar

 

 

Også i samme formfaktor? Du kan ikke bare velge deg ut egenskapen "trådløs" og så sammenlikne med hele markedet. Eller, du kan, men da ser du bort fra mye.

 

Det var det han gjorde, han sa han hadde sammenliknet med andre hodetelefoner, med egenskapen "trådløs" og at airpods da "vinner på absolutt alle områder mot alle konkurrenter". Nettopp derfor jeg skrev at det er vanskelig å ta en slik brukererfaring seriøst.

 

AtW

Da tolker du trådløs annerledes enn meg.

Når man snakker om AirPods og trådløs tenker jeg helt trådløs.

Det er jo derfor de er dyrere.

Det er i dette segmentet utvalget er dårligere.

Når man tar med faktoren at de ikke er in-ear (for oss som ikke liker å stappe plugger inn i øret), skjønner

jeg godt at Eunaas sier de er billigst og best.

Har ikke testet AirPods selv ennå, men har søkt etter noe lignende.

Har til nå ikke sett noen billigere sett.

 

 

Din tolkning er beviselig feil, fordi han konretiserer noen av hodetelefonene han sammenlikner med, og de har tråd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis han mente sammenlignet med kun headset som der begge delene var trådløse, hvorfor nevnte han dette headsettet?

https://www.wired.com/2016/05/review-jaybird-freedom/

Som forøvrig har bedre batteritid.

 

Og:

"The company’s Bluetooth earbuds are comfortable, have great sound, and—thanks to removable fins that nestle into the folds of your ear—they stay put when you sweat. "

 

Sammenlignet med dette headsettet er altså Apple Airpods "bedre på alle områder". Klarer dere da å forstå at AtW reagerer på det som et brukerreview? Innlegget hans er jo selvmotsigende.

 

Og du kan så klart sammenligne Airpods med noe som jaybirds. Du kan få dem til 1300 kr mindre. For noen vil tråden mellom være en fordel heller en ulempe. Så ingen som måtte ha slike earpods før, selv om de var på markedet, og jeg tviler på at mange må det nå heller. Selvfølgelig om du bare må ha Airpods er de de beste, og de er bedre en earpods som er helt like, men at de skal være bedre på alle områder i forhold til alt annet på¨markedet er rett og slett ikke riktig. Og slik er det med nesten alt. Lite som er bedre an alle andre på ALT. Så da er det ganske sunt å stille seg litt tvilende til slike brukeranmeldelser. Ikke til de som er kritiske mot slike anmeldelser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...