Gå til innhold

Hvilken smarttelefon burde jeg kjøpe?


MrCusNT

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Samsung Galaxy S6, og kunne tenkt meg å få oppgradert. Frem til nå har jeg sett for meg en S7 edge eller iPhone 7. Jeg har hørt iPhone 7 er litt utdatert så tviler veldig på den. Burde jeg heller vente til neste generasjon av Samsung Galaxy eller iPhone? Eller burde jeg vente til Google Pixel (som ser veldig bra ut) kommer til Norge?

 

Jeg bruker telefonen mest til å se på YouTube/Netflix, se på Facebook, spille noen spill og ta bilder. Derfor er jeg også avhengig av at apper ikke skal krasje eller hakke. 

 

Batteriet til S6en er enten defekt eller så er det rett og slett for dårlig for mitt bruk, og selve telefonen har begynt å bli treg. Jeg vet ikke hvorfor, men noen apper ser også ut til å krasje , spesielt YouTube. Bak på telefonen er det "Gorilla Glass", men et lite fall på bakken lagde noen store riper.

 

Det er for all del ingen nødvendighet å bytte ennå og jeg er ikke veldig kresen på telefoner så lenge den fungerer, men vil bare høre deres mening om dette :D

 

Takk for svar :D

Endret av MrCuzNT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva konkret er det du ønsker oppgradert? Hva betyr mest i ny tlf?

 

Har hatt S6 selv, og syntes det var en fantastisk telefon bortsett fra batteritiden, som er altfor dårlig. 

Etter å ha eid S6, Nexus 5X, HTC 10 og nå Google Pixel så er det ingen tvil for min del iallfall. Pixel er telefonen som jeg skal eie til den faller fra hverandre. 

 

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hva konkret er det du ønsker oppgradert? Hva betyr mest i ny tlf?

 

Har hatt S6 selv, og syntes det var en fantastisk telefon bortsett fra batteritiden, som er altfor dårlig. 

Etter å ha eid S6, Nexus 5X, HTC 10 og nå Google Pixel så er det ingen tvil for min del iallfall. Pixel er telefonen som jeg skal eie til den faller fra hverandre. 

Hvor fikk du kjøpt Pixel? :D

 

Helt enig i at batteritiden til S6 er alt for dårlig. 

 

Har redigert innlegget nå :D

Endret av MrCuzNT
Lenke til kommentar

Dro en helgetur til London, så kjøpte den i butikk der borte - Carphone Warehouse. 

 

Dersom det ikke er krise per i dag, så ville jeg personlig ventet på hva som kommer over nyåret. Selv om både Galaxy S7 og iPhone 7 er en real oppgradering, så tror jeg WOW faktoren kommer med nye modellene - Galaxy S8, HTC 11 etc etc.

 

Et alternativ er naturligvis å kjøpe deg en midranger med god batteritid i mellomtiden, og heller slå til hardere når nye toppmodeller kommer. Du får overraskende mye tlf for under 3000 kr om dagen, feks Moto G4 og Huawei P9 Lite. Har selv prøvd P9 Lite og menyene flyter raskt og batteritiden er bra.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Sånn som du beskriver det så vil jo du egentlig ha en iPhone(7s) da? Ja, specs messig så er den allerede utdatert men mtp på kravet ditt så passer det jo ganske fint. Spesielt når du sier at et flagship android modell ikke står til forventingene.

Prismessig så er jo den det dyreste. Hva gjør at iPhone er så bra, til tross for de utdaterte specsa? Kan ikke så mye om iPhones så bare lurer litt :D

Lenke til kommentar

Fra mitt perspektiv da, sier ikke at det jeg skriver her det fakta, men det er sånn jeg oppfatter det. Jeg er en android fyr, og kommer alltid til å være det. Men at apper krasjer og lagger og sånt på android er ganske standard tross specs, har aldri skjønt det sjæl, men for min del så er ikke det så stort problem mtp alt annet man kan gjøre på android(root). Men jeg må nesten si at iPhone er faktisk jævlig bra tross at på papiret så er det ikke no bra, og prisen hjelper heller ikke, men den funker alltid. Mobilen er alltid ganske sømløst og flyter bra, du får alltid de mest populære tingene der først blant annet apper og nye funkjsoner. Eneste jeg kan klage på er vel OS oppdateringen de presser på deg når de releaser ny modell og de eldrene begynner å bli sykt dårlige.Og de fleste apper du bruker daglig som finnes på begge plattform er alltid bedre på iOS enn android.

 

Glemte å nevne at de gangene jeg har brukt iPhone(et par mnd jobbtelefon) så har den aldri sviktet meg, i form av krasj eller lignende.

 

Også liten greie som jeg obeserverte mens jeg jobbet på Lefdal, det var som regel de som kunne minst om mobiler(eldre mennesker og folk som ikke brukte mobilen til mer enn å sms,ringe,email) som kjøpte iPhone fordi det er lettest å bruke.

Endret av DnS94
Lenke til kommentar

Se bort fra specs, det handler om hvordan SW og HW spiller sammen. Selv om iPhone "kun" har 2gb minne feks, så er operativsystemet mer lettdrevet og optimalisert enn Android.

 

Google Pixel er så overlegen når det gjelder opplevd ytelse, og stabiltet på Android plattformen at jeg fatter ikke hva de andre produsentene driver med. Ren Android er og forblir det smudeste

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en Samsung Galaxy S6, og kunne tenkt meg å få oppgradert. Frem til nå har jeg sett for meg en S7 edge eller iPhone 7. Jeg har hørt iPhone 7 er litt utdatert så tviler veldig på den. Burde jeg heller vente til neste generasjon av Samsung Galaxy eller iPhone? Eller burde jeg vente til Google Pixel (som ser veldig bra ut) kommer til Norge?

 

Jeg bruker telefonen mest til å se på YouTube/Netflix, se på Facebook, spille noen spill og ta bilder. Derfor er jeg også avhengig av at apper ikke skal krasje eller hakke.

 

Batteriet til S6en er enten defekt eller så er det rett og slett for dårlig for mitt bruk, og selve telefonen har begynt å bli treg. Jeg vet ikke hvorfor, men noen apper ser også ut til å krasje , spesielt YouTube. Bak på telefonen er det "Gorilla Glass", men et lite fall på bakken lagde noen store riper.

 

Det er for all del ingen nødvendighet å bytte ennå og jeg er ikke veldig kresen på telefoner så lenge den fungerer, men vil bare høre deres mening om dette :D

 

Takk for svar :D

Jeg gikk fra S6 til S7 og byttet ut S7en med iPhone 7 dagen etter. Det er ikke store forskjellen på S6 og S7 foruten barterilevetiden.

 

På iPhone opplever jeg at systemet går som et klokkeverk i forhold til Android. Apper er bedre optimaliserte, de krasjer ikke samt at det er flere kvalitetsapper/eksklusiver pluss bedre batterilevetid.

 

A10 er kraftigere enn alt annet på markedet for tiden, også noe å ha i baktankene da spill kjører mye mer glatt på iPhone 7 enn på S7en.

Endret av dachr94
Lenke til kommentar

Takk for alle svar :D

 

Da tror jeg det blir en iPhone 7 for de neste årene :D

Du kan jo vurdere en OnePlus 3T?

Det er en billigtelefon som du kan se mot iPhone 7 her:

 

Byggkvaliteten er metall, batteriet er 3400 mAh, den har snapdragon 821 og har beta på Android Nougat allerede.

Dashcharge klarer 0-60% batteri på 30 minutter, det er AMOLED-skjerm.

 

Det du får da er en vesentlig billigere telefon med god byggkvalitet, god ytelse, lite ramme rundt skjermen :)

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

 

Takk for alle svar :D

 

Da tror jeg det blir en iPhone 7 for de neste årene :D

Du kan jo vurdere en OnePlus 3T?

Det er en billigtelefon som du kan se mot iPhone 7 her:

 

Byggkvaliteten er metall, batteriet er 3400 mAh, den har snapdragon 821 og har beta på Android Nougat allerede.

Dashcharge klarer 0-60% batteri på 30 minutter, det er AMOLED-skjerm.

 

Det du får da er en vesentlig billigere telefon med god byggkvalitet, god ytelse, lite ramme rundt skjermen :)

 

Det ser ut som en veldig god telefon :D

 

Men skaffet meg en iPhone 7 igår og jeg er veldig fornøyd. Jeg skal derimot holde øye med oneplus når jeg skal ha ny telefon igjen. :D

 

 

 

 

Takk for hjelpen alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...