Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Umulig kjærlighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...mistenkte den der, ja.

 

Men, uansett, av og til så er det å bli glad i noen...

 

Noe som man med fordel kan tenke seg litt om.

 

Det kan være at man liker ei dame i vennekretsen, og det blir kluss hvis man roter, eller at man er litt for ung til at det blir et varig forhold (til læreren elns).

 

Når det er sagt, så mener jeg at kommunikasjon er nøkkelen til å finne ut av ting.

 

Har du selv tatt ansvar for å prate med vedkommende?

 

For å gi deg litt her, jeg er ikke pedofil selv men jeg har - som kanskje mange voksne menn har - opplevd at jeg har blitt litt forelska i alt for unge jenter.

Løsningen da er bare å slå seg til rod med at du er maks der i livet deres i et år eller noe slikt, og etterpå går de sin vei.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest om alle de amerikanske lærerinnene som har blitt dømt for seksuelle handlinger med unge elevgutter, har jeg kommet til at det var lurere med et sterkere kjønnsskille i samfunnet, som det var vanlig for flere hundre år siden.

Det at en ung lærer skal ta seg av tenåringselever av det motsatte kjønn, fører fort til en farlig situasjon og for noen vil det alltid bikke over.

Den trolig mest berømte av disse historiene, var i media for ganske lenge siden, nemlig kjærligheten mellom Mary LeTorneau og Vili Fualaau.

Tidligere bedømte jeg de to nærmest ut fra kroppsvekt, og tenkte det var OK siden den 13-årige Vili så voksen ut og den voksne Mary så ut som ei ung jente.

Men har nå sett intervjuer med de to.

De er fortsatt gift, og Vili ser på Mary som sin leder virker det som. Men han virker desillusjonert. Han har lidd av dype depresjoner i mange år, og advarer nå deres to tenåringsdøtre mot å få kjærester. For han vet av erfaring at en tenåring ikke ønsker seg familie.

I tillegg kommer at Vili hele denne tida har vært gift med en skilt kvinne, eller en kvinne som har en nålevende partner (noe som er forbudt i Bibelen).

Så alt i alt får en bare lyst til å rope til stakkars Vili: Løp langt vekk fra Mary LeTorneau. De burde ha innrømmet for lenge siden at det var en dårlig vurdering at de møttes på kveldene da Vili var kun 12 år, "fordi læreren skulle hjelpe ham med å videreutvikle sitt tegnetalent". Jada. i tillegg ble det til at hun "hjalp" ham med en mengde andre saker.

 

En norsk bok, "Ute av verden", handler om et forbudt forhold som utvikler seg mellom lærervikaren Henrik Vankel og en 13-årig elev.

 

Romeo og Julie er vel den mest kjente historien om umulig kjærlighet, Den kom ut av en lang tradisjon med fortellinger om tragiske romanser.

Lenke til kommentar

:confused: ...Å faktisk mistenke pedofili eller lignende med det samme..? Hjelp  :dontgetit: ....Godt det ikke var det da, ts! Huff  :ninja: For å svare på spørsmål: Ja, det har jeg opplevd. Dyp kjærlighet men ikke mulig å være sammen. Diverse omstendigheter tillater oss aldri å bli helt sammen.   Anonymous poster hash: 039b5...c8b

Hvilke omstendigheter?

 

Anonymous poster hash: 6c273...932

Lenke til kommentar

Hun er gift, han er stalkeren som sniker rundt i bakgrunnen og tenker han hadde vært en MYE bedre venn/kjæreste/ektemann.

 

"vår kjærlighet er meant to be og uendelig, bare jeg blir KVITT han drittsekken som ikke fortjener henne først".

 

*kjøper pistol*

 

-umulig kjærlighet

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...