Gå til innhold

ang. hjemmekinoanlegg


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ønske meg et hjemmekinoanlegg til jul. Mitt spørsmål er enkelt og greit:

 

Hva er det beste jeg får for under 3000 kroner?

 

Jeg trenger ikke NAD-piss og ****** dyre saker. Det er tiltenkt et rom på 18kvm som bare er ment for dvd-avspilling o.s.v. Jeg har heller ikke tenkt å blåse ut huet på de jeg bor sammen med.

 

Er dette noe? http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=349

 

Så til alle dere lydeksperter (dere er vel ikke like kjent i øko-klassen): Hva bør jeg velge? :p

 

På forhånd takk,

 

--alexio

Endret av alexio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om Universum, som du linker til.

 

Har du et såpass stramt budsjett, er det vel noe sånnt du må satse på. 3000 er i minste laget til å fylle 18kvm med lyd.

 

Morsomt at du kaller NAD for piss, og vurderer å kjøpe et slikt sett. Er liksom noe som ikke stemmer :cry:

 

edit: når jeg ser nærmere på Universum settet du linker til, er det en 5.1 forsterker, men kun et 4.1 høyttalersett. Da må vel fronthøyttalerene simulere senterkanal.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Har aldri hørt om Universum, som du linker til.

 

Har du et såpass stramt budsjett, er det vel noe sånnt du må satse på. 3000 er i minste laget til å fylle 18kvm med lyd.

 

Morsomt at du kaller NAD for piss, og vurderer å kjøpe et slikt sett. Er liksom noe som ikke stemmer :cry:

 

edit: når jeg ser nærmere på Universum settet du linker til, er det en 5.1 forsterker, men kun et 4.1 høyttalersett. Da må vel fronthøyttalerene simulere senterkanal.

Det var avbildet 4 høytalere + 1 sub, mens i teksten stod det 5 høyt. + sub.

 

Uansett, den skal heller ikke "fylle" rommet med lyd. Har to Altec Lansing høytalere og de fyller rommet meget godt. De kostet 550 kroner. Jeg sitter altså i en sofa, med ca 3 meter til tv'en. Blir vel noe rundt 10kvm som skal "surroundes" :p

 

Jeg vil bare høre hva dere kan hjelpe meg med. Jeg kan vel kanskje si at jeg har en JVC XV-S302SL DVD-spiller. Så et JVC anlegg hadde vel kanskje vært bra..

Lenke til kommentar
Det var avbildet 4 høytalere + 1 sub, mens i teksten stod det 5 høyt. + sub.

 

ups.. :blush:

 

Jeg vil bare høre hva dere kan hjelpe meg med. Jeg kan vel kanskje si at jeg har en JVC XV-S302SL DVD-spiller. Så et JVC anlegg hadde vel kanskje vært bra..

 

De fleste pakker har dvd kombinert med forsterker, slik som de mX mann linker til. Du kan ta en tur til nærmeste elkjøp, expert etc. Der kan du høre på dem.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv da liksom

 

Komplett 5.1 Sett med dvdspiller osv til 2295 kr

 

Lei for å si det, NAD er langt i fra piss, derimot tror jeg slike billig greier er mye nærmere piss enn noe som helst fra NAD som faktisk vet de driver med, i motsetning til mange andre produsenter gjør...

 

Tror gutta hos hardwarebutikken hadde det litt gøy når de skrev informasjon om det anlegget

 

Du skal ikke akkurat være noe geni for å vite at 600w utgangseffekt på dette anlegget er bare tull... juksewatt altså... 60 watt vil jeg tro er mer realitisk...

 

Tysk kvalitet og design - LOL

 

Hvor har det forresten blitt av senterhøytaleren...

Lenke til kommentar
Jeg sier det bare. Bruk heller pengene på en fest eller spar til de får råd til noe bedre. Alt under 5k for alt er stort sett tragisk (ja jeg har hørt på en del)

Hell yeah!

 

Eventuelt kan du ta litt av gangen - først en reciever og surround, center og bruke de frontene du har. Så kan du bygge ut med sub, dvd-spiller og nye fronter etterhvrt som du får råd.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Tja. Etter min mening får du ikke hjemmekino lyd til denne prisen du nevner.

 

Nærmeste som må være verdt noe er vel muligens disse Eltax greiene på Komplett.no.

 

Ikke vet jeg, for hjemmekinoen min ender opp på det tidobbelte av budjettet ditt. Altså 30.000kr. :p

 

 

PS: SnowDOG_ er inne på noe her. ;)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å ønske meg et hjemmekinoanlegg til jul. Mitt spørsmål er enkelt og greit:

 

Hva er det beste jeg får for under 3000 kroner?

 

Jeg trenger ikke NAD-piss og ****** dyre saker. Det er tiltenkt et rom på 18kvm som bare er ment for dvd-avspilling o.s.v. Jeg har heller ikke tenkt å blåse ut huet på de jeg bor sammen med.

 

Er dette noe? http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=349

 

Så til alle dere lydeksperter (dere er vel ikke like kjent i øko-klassen): Hva bør jeg velge? :p

 

På forhånd takk,

 

--alexio

Drit i hjemmekinoanlegg, til den prisen for du bare piss uansett, kjøp heller Klipsch Promedia 2.1, som gir deg MYE, MYE mere god lyd enn et pissbudsjettkvasisurroundanlegg til 3 lakser.

Lenke til kommentar

Min erfaring fra hjemmekino komponenter er at det blir altfor sjeldent brukt til at det kan forsvare en pris på flere titusen. Når jeg skal bytte ut mitt anlegg er det fordi jeg ikke har bruk for en slik reciver, hvertfall ikke til den prisklassen.

 

Så finn deg et rimelig bra annlegg framfor å pøse på med penger. 3000 blir kansje litt i minste laget. Om du har lite penger så ville jeg nok ha kjøpt det litt etter litt.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...