Gå til innhold

ANMELDELSE: Steep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å stole på Ubisoft lengre. Dette spillet når det ble annonsert så tenkte jeg "For en fantastisk ide": Open World Online hvor du kan kjøre snowboard, ski og alt. Kor genialt. Men sånn er det med flere av Ubisoft sine spill, dem har geniale ideer men ødelegger det med gjennomføringen sin. Jeg har aldri kjedet meg så sinnsykt før ved å kjøre snowboard i et spill før. Feelingen finnes ikke og du kjører på kanskje det mest visuelle fjellet som har vært i et spill, men dem har klart å misset helt på fysikk og animasjoner.

 

Neste spillet til Ubisoft Wildlands er jo enda et spill som virker som "drømmespillet" men garanterer det vil feile det også.......

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Viste det kom til å bli dårlig etter å ha vært i både alpha og beta tester i Steep. Dessverre så hadde Ubisoft bestemt seg for hvordan spillet skulle være og om andre også ga tilbakemeldinger på hva som ikke var bra så hørte dem ihvertfall ikke på oss...

 

Er fortsatt under NDA for et annet spill dem holder på med. Alt jeg kan si om det er  :thumbup:  :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette blir useriøst PETTER LØNNINGEN og jeg kommer aldri til å lese en anmeldelse som du har skrevet igjen :) Å gi spillet 5/10 er jo bare hinsides latterlig! Det er bedre enn som så

 

Smak og behag, jeg hadde gledet meg til ett snowboard spill lenge siden SSX på xbox 360, men etter å ha spilt closed/open beta må jeg si at jeg gikk lei ganske fort. Kjempebra konsept men synd det var så knotete, samt at må være i group for å kunne spille custom challenges. Personlig ønsker jeg noen form for mini-games de plassene det ikke er noe, eventuelt at det kommer etterhvert. Håper spillet tar seg opp med videre patches i hvertfall, de har et greit grunnlag til å få til noe bra

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt i orden at anmeldelser er subjektive, men 5/10 ?

Blir for dumt og villedende for de som kanskje vurderer spillet.

 

Jeg vil si 7-8/10 realistisk karrakter til dette spillet, og flere bekjente er enig i dette...

 

Det er nok lettere å finne ut hvorfor dere har så ulike meninger om du finner konkrete poenger i teksten som du er uenig i. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Helt i orden at anmeldelser er subjektive, men 5/10 ?

Blir for dumt og villedende for de som kanskje vurderer spillet.

 

Jeg vil si 7-8/10 realistisk karrakter til dette spillet, og flere bekjente er enig i dette...

 

SSX er i den klassen som forøvrig er et veldig bra spill. Det er 7-8. Dette er definitivt 5. Du har her et teknisk gjennomført spill med tanke på grafikk men du sitter her med et snowboard/ski spill som føles gørr kjedelig ut. Eventene er så lineær og du føler heller ikke at du spiller på et slags "Online fjell" som spillet hele tiden har blitt markedsført som.

Lenke til kommentar

"Basehopping føles som å manøvrere en traktor i fritt fall."

Hurra, da var det ikke bare at jeg var dårlig i spillet!

 

Så litt fram til Steep, da jeg har kost meg med både SSX og 1080. Kom med i ene betaen, noe jeg er glad for. Sparte meg det kjøpet. Er enig i anmeldelsen, og synes det hele var et stort gjesp. Synes også fjellet var noe anonymt, og ble skuffet da det ikke var noe ved bunnen av fjellet, bare en beskjed om at "nå har du nådd grensa og må inn i menyen for å velge hvor du vil starte fra". Den kunstige hoppingen fra startpunkt til startpunkt til startpunkt ødela ganske mye for meg.

Lenke til kommentar

For de som ønsker et nogenlunde realistisk snowboardspill så er Mark McMorris Infinite Air verdt å sjekke ut. Jeg så meg aldri tilbake etter å ha prøvd den åpne betaen til Steep. Man legger merke til at det er utviklet på et lavere budsjett enn Steep når det kommer til grafikken og lydsporet, men kontrollene er mye bedre selv om de har en litt bratt læringskurve. Jeg kjøpte det for 400kr på PS Store. Det hadde vært veldig spennende å se hva utviklerne kan få til om de får muligheten til å lage en oppfølger med mer resurser.

Lenke til kommentar

Tja, fra et objektivt synspunkt kan jeg være enig i karakteren. Dette er et spill som hovedsakelig passer de som faktisk holder på med en av idrettene. Kan tenke meg at det blir møkk-kjedelig for en som ikke har særlig stor interesse for frikjøring når en går tom for oppdrag. For min del er det en solid 8er. Digger frikjøringsmekanismene til tross for et par tekniske svakheter. Har vel rundt 30-40 timer, inkludert betaen, og jeg er langt i fra lei! Det beste med spiller for min del er faktisk at en får boltre seg fritt i alpene uten mål og mening. Perfekt tidsfordriv i påvente av pudder i fjellet. Er du på jakt etter noe på lik linje som ssx så spill ssx. Er man på jakt etter et mer park rettet spill som amped 2 og skate, prøv mark Mcmorris infinite air. Killer snowboardspill i den realistiske kategorien.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å spille dette spillet

 

Men allikevel

 

1 Det er lov å være uenig med en anmeldelse

2 Vi trenger studio som tør å satse på upløyd mark. Ubisoft prøvde noe her. Kan hende det ikke ble helt bra men det er viktig at noen tør å satse på andre ting enn tidligere vinneroppskrifter

Lenke til kommentar

Prøvde og hadde det litt morro i Open Beta, men noe fullpris spill er dette ikke. Veldig enig med Dinmar her, mer triks (grabs) og rails mangler stort. Personlig likte jeg heller ikke G-Force systemet (ihvertfall ikke ved snowboard/ski kjøring), jeg tolker det som at de prøver på litt realisme (spillet minner litt om Skate), men er skikkelig irriterende å tryne bare fordi man har kjørt fort og kobla sammen masse triks for !mange ganger! etter hverandre... (landet perfekt hele tiden), men bare fordi G-Force meteret går "tomt" så tryner man.. -_- 

 

Ingenting nevnt om DLC passet som gir 4 nye/ekstra sportsgrener (tatt ut av spillet og putta i seasonpass før release? - mistenklig) - gameranx - before you buy https://youtu.be/teDO_O_Cb5g?t=2m57s 

 

http://www.gamespot.com/articles/steep-season-pass-and-dlc-details-announced/1100-6445866/ 

 

Winterfest Pack

  • New Sport (Winter Sled) *
  • New Challenges
  • Fun Costumes (Sumo, Pizza Wingsuit, (what appears to be a) Mankini)

Extreme Pack

  • 3 New Sports (Rocket Wings, Base Jump, Speed Gliding) *
  • Extra Challenges

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig si at jeg storkoser meg med spillet. Jeg er tydeligvis en av få som får wingsuit kjempebra til. Det er en god porsjon av spillet som kan forbedres, men at det er middelmådig, må jeg si med uenig i. Jeg og min bror har hver sin kopi av spillet på PS4 og vi lager utfordringer til hverandre og sender rundt til andre venner som har spillet. Det er kjempegøy å kjempe om hvem som har flest førsteplasser på custom challenges. :) Jeg tror og håper på at Steep kommer med enda mer innhold som forbedrer helheten slik at andre enn meg og min bror kan se hvor gøy dette spillet faktisk er.

Lenke til kommentar

Tja, fra et objektivt synspunkt kan jeg være enig i karakteren. Dette er et spill som hovedsakelig passer de som faktisk holder på med en av idrettene. Kan tenke meg at det blir møkk-kjedelig for en som ikke har særlig stor interesse for frikjøring når en går tom for oppdrag. For min del er det en solid 8er. Digger frikjøringsmekanismene til tross for et par tekniske svakheter. Har vel rundt 30-40 timer, inkludert betaen, og jeg er langt i fra lei! Det beste med spiller for min del er faktisk at en får boltre seg fritt i alpene uten mål og mening. Perfekt tidsfordriv i påvente av pudder i fjellet. Er du på jakt etter noe på lik linje som ssx så spill ssx. Er man på jakt etter et mer park rettet spill som amped 2 og skate, prøv mark Mcmorris infinite air. Killer snowboardspill i den realistiske kategorien.

 

Kunne ikke vært mer uenig i innlegget ditt.

 

Jeg har kjørt snowboard i 20 år (såvel som ski i mange år), og jeg kjenner ikke igjen noe av den følelsen i dette spillet. For meg virker det som de som har laget dette aldri har vært ute i snøen engang. Det virker som de har hentet all sin kunnskap om fysikk og følelse fra middelmådige snowboard-spill på PS2.

 

Dette, kombinert med total mangel på rails, knotete kontrollere når man setter seg fast, (for det meste) kjedelige områder, og generelt mye avbrudd i moroa, gjør at jeg holder meg langt unna spillet.

 

De har rett og slett ødelagt en god idé som jeg virkelig ønsket skulle være gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...