Gå til innhold

Oppkjøring hos Billingstad


mekanikern

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde oppkjøring hos Risløkka for ei måned siden, og der strøk jeg siden jeg ikke samhandlet med folk som hadde dårlig tid på veien. Jeg har nå bestilt oppkjøring hos Billingstad, og skal kjøre opp om en uke. Jeg har aldri kjørt på det området der, og vil heller ikke få muligheten før selve oppkjøringen.

 

Jeg har lest på flere steder at det er på Billingstad folk stryker mest. Kan noen bekrefte dette?

 

Er det noen sensorer jeg burde passe meg for? Jeg har hørt at det er mulig å få byttet sensor ved oppmøte. 

 

Jeg har tatt ufattelig mange kjøretimer, og behersker bilen meget godt, og har veldig god forståelse på trafikkbildet, men er det noe jeg bør være ekstra obs på?

 

hilsen en jævla stresset mekanikerlærling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem som deg så endte med at jeg tok oppkjøring både i Oslo(2),Kjeller/Lillestrøm og billingstad. Ironisk nok bestod jeg i Oslo. Skal sies at den ruta jeg hadde på Billingstad var den letteste av dem alle var ingen vansklige situasjoner i det hele tatt, jeg strøk kun pga at jeg dreit i at det var glatt ute siden bilen satt så godt, men sensor var uenig og mente jeg kjørte for fort mtp føret bla bla bla (jeg kjørte fartsgrensa -_-). Men det aller viktigeste er vel det "Hotel Papa" sa.

Endret av Dinesh
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ville bare oppdatere tråden litt:

 

Jeg strøk for andre gang hos Billingstad. Første gang strøk jeg hos Risløkka.

Første gangen så fikk jeg feil for å kjøre for fort (aldri over fartsgrensa, men jeg lå rett på grensa) og fordi jeg "overså" høyre-regel. Jeg forklarte for han at jeg er blitt lært til å "se langt frem" og planlegge kjøringen. Jeg kunne se krysset veldig tydelig, og hadde full oversikt over trafikk fra høyre. Dette syntes han ikke noe om, siden jeg fortsatt ikke viste at jeg var klar over at det var en høyre-vei. Greit nok. Jeg tok det til meg og prøvde igjen på Billingstad en måned senere.

 

Andre gangen så fikk jeg feil for å kjøre for sakte.. Jeg tenkte siden det hadde regnet litt, og at noen av veiene var litt uoversiktlig for meg, så kjørte jeg 5-8 km/t under grensa. Sensors vurdering utifra dette var at jeg skapte irritasjon. Sensor måtte gripe inn verbalt at jeg skulle kjøre fortere. Hun mente også at det var helt unødvendig av meg å kjøre så "sakte" ved høyre-regel og rundkjøring. Jeg forklarte henne hva jeg fikk feil på fra forrige oppkjøring, men hun sto fast ved sin vurdering.

 

Jeg er så jævla oppgitt, men jeg gir ikke opp. Jeg tar til meg alt jeg har fått feil på, og prøver igjen om 2 uker på Lillestrøm. Noe jeg burde være obs på? 

Lenke til kommentar

Er det ikkje dumt å stadig kjøyre opp på forskjellige plassar?

Sjølv om du skal kunne kjøyre kvar som helst, så hjelper det å vite litt om lokal kjøyrekultur, vite litt om vegkryss og fotgjengerovergangar som er dårlig skilta, osv.

 

Mitt beste råd er å snakke med sensor under kjøyringa og forklar kva du tenker. Då slepp du påstandar som at du ikkje var obs på eventuelle bilar frå høgre.

På denne måten vil du også kunne komme unna med eventuelle småfeil som oppstår etter den opprinnelige planen fordi du plutselig må tilpasse deg.

Lenke til kommentar

Jeg er så jævla oppgitt, men jeg gir ikke opp. Jeg tar til meg alt jeg har fått feil på, og prøver igjen om 2 uker på Lillestrøm. Noe jeg burde være obs på?

Tror du heller burde øve mer, kan virke som du har kjørt opp litt for tidlig. Kjøretimer er også billigere enn å kjøre opp gang på gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en oppdatering!

 

Jeg har bestått førerprøven i dag på Lillestrøm Trafikkstasjon! Helt uten feil, fikk kun ros av sensor.

 

Det syns jeg egentlig er litt rart, siden jeg ikke har kjørt noe særlig siden sist jeg strøk i Desember. Han sa i hvert fall at det var veldig komfortabelt å sitte på med meg, og at han slappet av for det meste av turen.

 

Ikke gi opp håpet, sier jeg bare! Alle gode ting er tre :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På tide med en oppdatering!

 

Jeg har bestått førerprøven i dag på Lillestrøm Trafikkstasjon! Helt uten feil, fikk kun ros av sensor.

 

Det syns jeg egentlig er litt rart, siden jeg ikke har kjørt noe særlig siden sist jeg strøk i Desember. Han sa i hvert fall at det var veldig komfortabelt å sitte på med meg, og at han slappet av for det meste av turen.

 

Ikke gi opp håpet, sier jeg bare! Alle gode ting er tre :D

Gratulerer så mye! Bestod selv oppkjøringa I forrige uka! Føles virkelig fantastisk så kos deg og kjør forsiktig!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...