Gå til innhold

[Løst] Xbox One S vs Xbox One


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har pr.idag en Xbox One, men vurderer å invistere i en Xbox One S i stede. Kan noen fortelle meg om hva forskjellen er? Forutenom mulighet for 4k oppløsning. Er skjermkortet en oppgradert versjon?

Kan jeg fortsatt spille de spillene jeg har på Xbox one store, inn på Xbox one s?
Kan jeg spille mot de som har vanlig Xbox one som tidligere?


Takker for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg har pr.idag en Xbox One, men vurderer å invistere i en Xbox One S i stede. Kan noen fortelle meg om hva forskjellen er? Forutenom mulighet for 4k oppløsning. Er skjermkortet en oppgradert versjon?

 

Kan jeg fortsatt spille de spillene jeg har på Xbox one store, inn på Xbox one s?

Kan jeg spille mot de som har vanlig Xbox one som tidligere?

 

 

Takker for alle svar på forhånd :)

 

S støtter også HDR og UHD BluRay plater. Kontrolleren har blutooth, så den lettere kan parres med en PC. Konsollen har innebygd iR blaster, så man ikke lenger trenger Kinect for å styre andre enheter i stuen. Og skjerm"kortet" er bittelite grann oppgradert. Så man kan oppleve litt mindre hakking med S enn med originalen. Men det er ikke så mye kraftigere at MS vil nevne det stort i PR.

 

Ellers er den vel stort sett som en vanlig One, og du har tilgang til alle spill og kan linke mot andre med One som før. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte fra en vanlig XBO til en Xbox One S omtrent da den kom ut, og så langt er jeg veldig fornøyd. Betraktelig mindre enn forgjengeren, ingen strømklosse, stillegående, bittelitt sterkere og betydelig mer intern lagringsplass (2TB*). Og så ser den bedre ut også da. :)

Kan hende det er en smakssak, men jeg synes også at standardkontrolleren som følger med XBO S er også hakket bedre enn standardkontrolleren som fulgte med den forrige modellen.

*Modellen med 2TB er dog desverre ikke i salg lenger. 
 

Lurer på noe her jeg også.

 

Om en har håndkontroller til One, kan disse brukes til One S eller må det kjøpes nye? Lurer på både vanlige håndkontroller og Elite.

De gamle kontrollerene fungerer på S-konsollen ja. :) Selv bruker jeg en Elite kontroller med min XBO S.
Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

Heisann,

 

Jeg har pr.idag en Xbox One, men vurderer å invistere i en Xbox One S i stede. Kan noen fortelle meg om hva forskjellen er? Forutenom mulighet for 4k oppløsning. Er skjermkortet en oppgradert versjon?

 

Kan jeg fortsatt spille de spillene jeg har på Xbox one store, inn på Xbox one s?

Kan jeg spille mot de som har vanlig Xbox one som tidligere?

 

 

Takker for alle svar på forhånd :)

 

S støtter også HDR og UHD BluRay plater. Kontrolleren har blutooth, så den lettere kan parres med en PC. Konsollen har innebygd iR blaster, så man ikke lenger trenger Kinect for å styre andre enheter i stuen. Og skjerm"kortet" er bittelite grann oppgradert. Så man kan oppleve litt mindre hakking med S enn med originalen. Men det er ikke så mye kraftigere at MS vil nevne det stort i PR.

 

Ellers er den vel stort sett som en vanlig One, og du har tilgang til alle spill og kan linke mot andre med One som før. :)

 

Takker for godt svar! :)

Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte fra en vanlig XBO til en Xbox One S omtrent da den kom ut, og så langt er jeg veldig fornøyd. Betraktelig mindre enn forgjengeren, ingen strømklosse, stillegående, bittelitt sterkere og betydelig mer intern lagringsplass (2TB*). Og så ser den bedre ut også da. :)

 

Kan hende det er en smakssak, men jeg synes også at standardkontrolleren som følger med XBO S er også hakket bedre enn standardkontrolleren som fulgte med den forrige modellen.

 

*Modellen med 2TB er dog desverre ikke i salg lenger. 

 

Gamestop har Gears of War 4-utgaven med 2TB til 3.500,-

Har den selv, og må si det tok litt tid, men nå digger jeg konsolldesignet på GeoW4-utgaven.

Til den prisen er det også med Gears of War 4 Ultimate edition med season-pass.

 

Ellers er jo 500GB-utgaven med FIFA til 1.999,- en ok pris, hos CDON

Lenke til kommentar

 

Gamestop har Gears of War 4-utgaven med 2TB til 3.500,-

Har den selv, og må si det tok litt tid, men nå digger jeg konsolldesignet på GeoW4-utgaven.

Til den prisen er det også med Gears of War 4 Ultimate edition med season-pass.

 

 

Ellers er jo 500GB-utgaven med FIFA til 1.999,- en ok pris, hos CDON

 

Det er sant ja. Jeg gikk for den hvite modellen da jeg synes Gears-utgaven ser litt glorete ut. Det beste hadde dog vært en svart modell.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spillkonsoll/XONES1TBFI17/xbox-one-s-1-tb-fifa-17-eksklusiv-pakke-hvit

 

2500kr for 1TB utgaven inkludert to spill.

 

Har vurdert selv å oppgradere, da jeg har en ny tv på tur med HDR.

Men venter å ser hvor bra HDR fungerer først, om det er verdt det.

 

4k oppskalering gjør de fleste tver bedre enn xbox one så er egentlig bare HDR som blir forsjellen for meg. Og det er jo ikke så mange spill som støtter det enda heller.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/spillkonsoll/XONES1TBFI17/xbox-one-s-1-tb-fifa-17-eksklusiv-pakke-hvit

2500kr for 1TB utgaven inkludert to spill.

Har vurdert selv å oppgradere, da jeg har en ny tv på tur med HDR.

Men venter å ser hvor bra HDR fungerer først, om det er verdt det.

4k oppskalering gjør de fleste tver bedre enn xbox one så er egentlig bare HDR som blir forsjellen for meg. Og det er jo ikke så mange spill som støtter det enda heller.

HDR er større løft en 4K opløsning på et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...