Gå til innhold

Netflix lanserer offline-modus


Anbefalte innlegg

For meg er nå poenget med offline-modus at du kan se i god kvalitet uavhengig av hastigheten, og stabiliteten på din internettlinje.

Selv klarer jeg maks 720p streaming, og det er kun hvis jeg er alene på linja. Hvis streamen ikke støtter buffring, men velger 'optimal' kvalitet selv, så blir det bare grøt selv om jeg har all båndbredden for meg selv.

Jeg vil tro jeg ikke er alene når det kommer til dette problemet,

og å få raskere og mer stabil linje er nok ikke mulig for mange av oss.

Nope 10mb er max her fordelt på 2 voksene å 2 barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha nyere filmer, driter i offline modus. Har 50/50 fiber.

 

Ville se avtar en gang til, fant jeg den på netflix. Nope.

Men jeg fant den, men får ikke lovt til å betale for å se den en gang til. Jepp har den på dvd men er ikke poenget mitt. :)

 

Skjønner hva du skal frem til, men det er ikke slik det fungerer. Netflix er ikke problemet her, men rettighetsinnehaverene er. Netflix kan ikke gjøre hva enn de vil med innholdet som de ikke eier selv, så om Twentieth Century Fox ikke ønsker at Norden skal ha tillgang til Avatar via Netflix, så kan ikke Netflix gi oss denne (uten at de potensielt blir saksøkt). Dette er også en av grunnene til at Netflix satser mer og mer på eget originalinnhold, som House of Cards, Stranger Things osv. Da er det de som selv kontrollerer innholdet, og dermed har alle Netflix-abonnementer verden over tilgang til disse seriene. 
 

 

Det er akkurat det samme med musikk, så finner du ikke et album på Spotify, men på Apple Music, så er det akkurat det samme som skjer der. Det gjelder også for YouTube. 
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vil ha nyere filmer, driter i offline modus. Har 50/50 fiber.

 

Ville se avtar en gang til, fant jeg den på netflix. Nope.

Men jeg fant den, men får ikke lovt til å betale for å se den en gang til. Jepp har den på dvd men er ikke poenget mitt. :)

Dumme netflix ass! Som ikke viser det de ikke har lov til å vise. Og i tillegg kommer de med offline tilbud før de har løst det andre problemet.

 

For en gjeng.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja jeg vet det er rettigheter som er problemet. Så jeg håper film skaperne kan gjør slik musikk bransjen gjorde. Fjerne sonene. Film folkene er enda i 1980? :)

 

Ja dét er ingen hemmelighet! Hele systemet er på trynet, så vi får håpe at det endrer seg før solen brenner ut, men jeg tviler på at det skjer. En staere og trangsynt bransje skal man lete lenge etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kun på android og ios?

Nei det må kunne lastes ned på pc og deles via dlna før det blir aktuelt. (i full bluray kvalitet).

Holder meg til curiosity stream og resten får gå som vanlig via bluray rip og plex. 

 

Hæ? Så... hvorfor ikke bare streame som normalt om du allerede er på WiFi, og skal bruke DLNA for å overføre til TVen?

 

NULL logikk her altså.

 

Og jeg tipper at de ekskluderer slike løsninger pga fare for at noen ripper innholdet deres, og dermed ødelegger for oss alle andre som bruker tjenesten slik den skal brukes.

 

Kjøp deg heller en Chromecast og cast direkte til TVen.

Logikken er jo så klart at man har filmene lagret lokalt så man kan spille av på akkurat hva man ønsker seg uten at nettkvalitet har noe å si.

Streaming kvalitet er dårlig og varierer etter hastighet.

Har allerede chromecast ultra, bruker den til å caste båe fra lokal server og streaming.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Da må eg få spørre idiotspørsmålet. Ikke bli sur:

 

Har du oppdatert appen?

Hehe... nei jeg hadde glemt å oppdatere :)

 

 

 

Nå går det an å lagre filmer også. Men de legger seg på innebygd lagringsplass... ikke på SD kort :(

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...