Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med memory leak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser helt normalt ut. Hvis du lukker Chrome så tipper jeg at det synker til ihvertfall 4GB.

 

I Process Explorer så kan du også høyreklikke på kolonne-headeren, velge "select Columns", gå til DLL og legge til WS Total. Da kan du se om det er noen kernelspace-drivere som har reservert RAM.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Lukker du Chrome, Steam, Origin og Spotify så skal det meste være borte. Resten er bare reservert av Windows og vil frigjøres så snart du har behov for mer RAM.

 

Om du fortsatt er i tvil så kan du gjøre som jeg skrev over. Bare husk å trykke på Show Lower Pane og View DLLs i ikonmenyen oppe, sortere etter WS Total og så bla gjennom prosessene for å se om det er noen av de som bruker mistenkelig mye minne.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Enkel løsning på dette:

 

Steg 1, restart pc og slå på task manager med engang PCen starter, les av memory usage, er det over 50% usage? 

Steg 2, hold skift + restart PC, gå til safemode og gjør det samme, forskjellen nå er at ingen software kjøres og da kan maskinen ikke bruke RAM, så hvis det er tilfellet så er det bare drit startup programmer som gjør all dette.

 

Win10? task manager og fjern tullete programmer som startes opp med windows.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette.

 

Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne.

Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke?

 

 

Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads

Endret av _kongssund
Lenke til kommentar

Enkel løsning på dette:

 

Steg 1, restart pc og slå på task manager med engang PCen starter, les av memory usage, er det over 50% usage? 

Steg 2, hold skift + restart PC, gå til safemode og gjør det samme, forskjellen nå er at ingen software kjøres og da kan maskinen ikke bruke RAM, så hvis det er tilfellet så er det bare drit startup programmer som gjør all dette.

 

Win10? task manager og fjern tullete programmer som startes opp med windows.

Testet dette, ligger på 10% nå.

 

Så klarer ikke helt å skjønne hva som gjør at den hopper opp til 50%

Lenke til kommentar

Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette.

 

Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne.

Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke?

 

 

Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads

Eneste jeg har er killer network på mitt hovedkort

Lenke til kommentar

 

Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette.

 

Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne.

Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke?

 

 

Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads

Eneste jeg har er killer network på mitt hovedkort

 

Ja, det "kan" være synderen. Kan du overvåke om minne blir brukt opp ved litt tyngre surfing. Youtube over en periode f.eks.

Prøv å laste ned noen linux ISO filer samtidig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...