Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan aktivere regnsensor på Toyota Prius 2008 mod?


Vikki

Anbefalte innlegg

Halloen folkens..

 

 

Har nettopp kjøpt meg ny bil - toyota prius 2008. - Har sett igjennom bruker håndboken flere ganger og jeg finner pokker meg ikke hvordan man aktiverer/ tar på regnsensor - er den automatisk med en gang du tar på vindusviskerne eller ? 

 

 

spørsmål nr 2: Hvordan overfører jeg alle kontaktene mine i telefonboken på mobilen til kjørecomputeren? står bare " overfører kontakter" og så skjer det ikke noe mer - ingenting blir overført.

 

spørsmål 3: kan jeg velge et annet utseende på GPS `n ? (mer informasjon på gps og tydeligere visning?)

 

irriterer meg grønn her jeg sitter. hehe

 

Tak for svar.

Endret av Vikki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke på prius, men på avensis 09mod er første trinn på viskern regnsensorn.

Vrir på bryteren for å justere hvor sensitiv den skal være.

 

Edit: forøvrig helt likens på min Mondeo 06 mod.

er ikke sensitivitet på min, kun dusk, high, low, og intervall

Endret av Vikki
Lenke til kommentar

 

 

Sensoren er vel en stor plastklump som ligger bak speilet.

De prikkene er vel bare pynt.

 

maxresdefault.jpg

takk skal du ha :) da fant jeg ut av det... prikkene er bare pynt ? ingen misjon altså?... rart.. hmmmm..

 

 

 

hehe trykk 5 ganger på fløyten :)

 

hahaha yeah right.. haha ;)

Lenke til kommentar

 

Aner ikke på prius, men på avensis 09mod er første trinn på viskern regnsensorn.

Vrir på bryteren for å justere hvor sensitiv den skal være.

 

Edit: forøvrig helt likens på min Mondeo 06 mod.

 

Dette må da være fasiten.

 

 

 

fikk bekreftet i kveld at den ikke har regnsensor :(

Lenke til kommentar

har hatt på varme for vinduet men de prikkene forblir iskalde.... haha at det skal være så vanskelig å finne ut av er helt imponerende idiotisk hahaha.... hmmmmm....

Tror heller det er for å skygge for solen... Om du ser der den dekker så dekker den det arealet som ikke er dekket for når man har de innvendige speilene nede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

har hatt på varme for vinduet men de prikkene forblir iskalde.... haha at det skal være så vanskelig å finne ut av er helt imponerende idiotisk hahaha.... hmmmmm....

Tror heller det er for å skygge for solen... Om du ser der den dekker så dekker den det arealet som ikke er dekket for når man har de innvendige speilene nede.

 

 

Faktisk: De prikkene er over et felt hvor frontruter med varmereflekterende har en 'åpning' i det varmereflekterende belegget. Det er her bl.a. bombrikker skal festes da de leses dårligere gjennom varmereflekterende, de svarte prikkene bryr den seg lite om.

 

M.a.o. De svarte prikkene skal skygge for sola OG markere hvor bombrikker etc. skal festes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...