Gå til innhold

– PC har vunnet kampen mot konsollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror fortsatt kun de mest dedikerte spillerene vil holde seg til pc. En gjennomsnittsspiller er ikke like opptatt av å ha siste hw etc. og det er fortsatt billigere og lettere og forholde seg til en konsoll.

Skulle gaming laptoppene falle drastisk i pris vil kanskje dette endre seg noe, men skal du ha en god gaming laptopp i dag må du ihvertfall ut med 20 000,-, det er fortsatt 10x dyrere enn en konsoll.

Lenke til kommentar

Kommer etterhvert en tid da nettbrettene/mobilene blir så kraftige at konsollene blir overflødige. Koble brettet/mobilen til TV og vips du har en konsoll. Siden PC alltid presser opp ytelsen på hardware, så vil aldri PC få dette problemet.

 

Det er i en verden der grafikk i spill aldri oppgraderes. Når hardware blir kraftigere, går også grafikken oppover.

Lenke til kommentar

Alienware-grunnleggeren peker på at det stadig blir vanskeligere for konsollene å holde tritt med den teknologiske utviklingen, slik for eksempel 4K-oppløsningen, HDR-teknologien og ikke minst VR-teknologien..."

 

- Dette er vanskelig nok for folk (les: lommeboka) flest og. Derfor vil konsollspilling være det beste alternativet for de aller fleste i lang, lang tid fremover.

Lenke til kommentar

 

Kommer etterhvert en tid da nettbrettene/mobilene blir så kraftige at konsollene blir overflødige. Koble brettet/mobilen til TV og vips du har en konsoll. Siden PC alltid presser opp ytelsen på hardware, så vil aldri PC få dette problemet.

Det er i en verden der grafikk i spill aldri oppgraderes. Når hardware blir kraftigere, går også grafikken oppover.

 

 

HW på mobil/nettbrett/PC oppgraderes mye kjappere enn på konsollene. "Snart" er forskjellen mellom Nettbrett/Konsoller så minimal at konsollene blir poengløse. Bare se på Nintendo Switch.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Alienware-grunnleggeren peker på at det stadig blir vanskeligere for konsollene å holde tritt med den teknologiske utviklingen, slik for eksempel 4K-oppløsningen, HDR-teknologien og ikke minst VR-teknologien..."

 

- Dette er vanskelig nok for folk (les: lommeboka) flest og. Derfor vil konsollspilling være det beste alternativet for de aller fleste i lang, lang tid fremover.

 

Blir enda billigere når mobilene/nettbrettene blir kraftige nok. Ingen vits med konsoller da.

Lenke til kommentar

Tror fortsatt kun de mest dedikerte spillerene vil holde seg til pc. En gjennomsnittsspiller er ikke like opptatt av å ha siste hw etc. og det er fortsatt billigere og lettere og forholde seg til en konsoll.

Skulle gaming laptoppene falle drastisk i pris vil kanskje dette endre seg noe, men skal du ha en god gaming laptopp i dag må du ihvertfall ut med 20 000,-, det er fortsatt 10x dyrere enn en konsoll.

 

Tull og tøys.

 

Jeg spiller på en Asus G750JH. Den ga jeg 15k for i september 2013. En laptop altså. Spiller f.eks Witcher 3 uten problemer på high eller Titanfall 2 uten å droppe under 60 fps, med det meste på maks.

 

Kan forøvrig nevne at f.eks Titanfall 2 endrer oppløsning dynamisk på konsoll, til under 720p på XBone, for å klare å holde en ålreit framerate...

Lenke til kommentar

 

Vi får komme tilbake til saken når det selges flere spill til PC enn til Konsoll...

 

hva baserer du dette på ? Tror du må lese litt mer før du kommer med løse teorier :) For bare i salg så taper konsoll hardt. https://www.onmsft.com/news/pc-games-still-rule-consoles-mobile-2015-sales

Pc leder på totalt omsatt ja men linken her viser til digitalt omsatt. På pc er også omsetningen veldig spredt ut på veldig mange titler (som er bra), mens på konsoll så selger stortitlene ofte en god del bedre enn på pc.

 

Konsoll ligger på rundt 25 millarder dollar pluss minus. Pc ligger litt høyere men som jeg forstår det så er det mye inntekter fra ekstra saker i spill på pc, mot nesten ingenting på konsoll. I tillegg så selges tydeligvis nesten alt av pc spill digitalt, mens i følge tallene her så virker det som cirka 80% av konsollspill selges fysisk. Linken din viser kun digitalt.

 

http://fortune.com/2015/01/15/mobile-console-game-revenues-2015/

Lenke til kommentar

Nei og nei. Som tidligere PC-gamer skjønner jeg godt hva du mener, men halve poenget med konsoll er at jeg skal kunne ligge på chaiselongen med en enkel håndkontroll mellom hånda ;)

Syns også det er noe av det deilige med konsoll ;) Noen spill er fantastisk med håndkontroll.

Men hvis jeg spiller FPS-spill vil jeg aller helst bruke mus/tastatur. 

Lenke til kommentar

Hvilken arkitektur konsoller bruker er uinteressant i denne diskusjonen. Du kan kalle en konsoll en mini-pc alt du vil, det er fortsatt en helt egen platform, og om det er x86 eller PowerPC CPU under panseret er ikke relevant.

 

Og vennligst slutt med stråmann, jeg har ikke sagt det er utviklerne som bestemmer arkitektur!

Ehh...når man sier at en konsoll er en mini PC så er det jo fordi arkitekturen er den samme. At det er en egen plattform er sant. Plattform og arkitektur er helt forskjellige ting.

Når du sier at arkitekturen har mest med utviklerne å gjøre så forsto jeg det slik at du mente at det var utviklerne av konsollen som avgjorde dette.

Lenke til kommentar

Nei og nei. Som tidligere PC-gamer skjønner jeg godt hva du mener, men halve poenget med konsoll er at jeg skal kunne ligge på chaiselongen med en enkel håndkontroll mellom hånda ;)

For man kan liksom ikke koble til samme håndkontroll til PC'n og sette et lite kabinett under TV'n...Vet ikke hvordan det er med konsoller lenger, men da jeg brukte PS3'en min var det fortsatt slik at alle spill krevde at man måtte sette i en fysisk DVD/Bluray for å kunne spille spillet, selv om mesteparten lå inne på HD'n. Det var rett og slett mye mer knotete og komplisert å bruke konsoll da enn PC. Mulig dette har blitt bedre nå men skjønner ikke hva du faktisk mente var enklere med konsoll??
Lenke til kommentar

Det virker som mange ikke er klar over at PC kan brukes til andre ting enn spill også(i tillegg til alt en konsoll kan). Har man et bra skjermkort trenger ikke resten av PC-en å være av beste slag. Jeg bruker enda en billigprosessor fra 2009 (i5 750 klokket fra 2,67 til 4,01GHz) sammen med GTX 970, og den kjører BF1 på high uten å bruke mer enn rundt 80% av CPU-en.

 

Poenger er: Mange har/trenger/ønsker uansett en PC til andre ting, da trenger de bare kjøpe et brukbart skjermkort som gjerne er billigere enn konsollene. Man sparer også inn en del på at spill generelt er billigere på PC enn konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei og nei. Som tidligere PC-gamer skjønner jeg godt hva du mener, men halve poenget med konsoll er at jeg skal kunne ligge på chaiselongen med en enkel håndkontroll mellom hånda ;)

Syns også det er noe av det deilige med konsoll ;) Noen spill er fantastisk med håndkontroll.

Men hvis jeg spiller FPS-spill vil jeg aller helst bruke mus/tastatur. 

Hva stopper dere fra å spille PC-spill med håndkontroll i sofaen? Det har jeg gjort i mange år...

 

Det fine med PC er at du kan VELGE hva du vil spille med. Du kan også velge hvilken kontroll du ønsker å bruke. Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Wii, Wii U, Steam kontroll, logitech osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...