Gå til innhold

Djuice og villende markedføring?


Anbefalte innlegg

Noen som har sjekket busser innen akershus som har sett reklame på djuice i det siste?

 

bunn_djuice.jpg

Da det bland annet påstår "4g+ is faster than wireless".

" 4g+ is the most stable product in the world".

 

Som vanlig vil neppe djuice svare på hvorfor de lurer kundene i slik faktafeil.

Så hvis noen er kan bevise dette blir jeg overrasket.

Fiber er vel tingen eller bedre router en Wireless N.

Da telenor har vel kun 100 mbit på fri fart på mobilt bredbånd.

Selv en billig wireless AC bør fint klare 160 mbit\s på 5 ghz frekvens.

Så finner ikke dette annet en ren løgn. Og prøve å anbefale 5 GB datapakke i dag? Prøv heller å selge iskrem på vinteren og selg det til stiv pris.

 

Selv kan man forsøke å kontakte forbrukerombudet\forbrukerrådet.

Men tviler på det ha noe effekt, da de bevist prøver å skylde på mangel opplærling eller beklage informasjonen ikke er riktig. Men alikevell tjener djuice mye penger på det å lure bønder i slikt uten de har peiling.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg gidder å lete opp kilde, men jeg tror Tom Bäcker postet en speedtest sak der han fikk hele 220 mbit/s ned på telefonen sin under særdeles gode forhold i Oslo tidligere i år eller i fjor høst.

 

Men jeg er enig i prinsippet ditt. wireless AC rev 2 støtter vel opp til 1800 mbit/s totalt om man også har en klient som støtter MUMIMO (multiple user multiple input multiple output), mens 4G+ støtter opp til 450 mbit/s via respektive teknologier. Nå er alle disse hastighetene teoretiske og man får maksimalt utnyttet opp til 60% av totale ressurser i praksis, under gode forhold.

 

Det kjipe er at markedsavdelingene hos operatørene innen telecom er virkelighetsfjerne.

Dem tar de tallene som ser kule ut og fikler med dem til dem blir spisbare for den vanlige brukeren i gata, for å skape et sovende behov for noe bedre enn det som allerede eksisterer.

 

Så når markedsavdelingene i respektive selskaper har "lurt" kunden på limpinnen og fått dem inn i en avtale, så oppdager kunden etterhvert at lovnadene var i overkant optimistiske.

 

Nå kommer juristene inn i bildet i samme selskap som har utarbeidet noe så spennende som avtalevilkår. Der finner man side opp og side ned med ansvarsfraskrivelser som redder skinnet til markedsavdelingen og forteller kunden at "nei, du har ingenting du skal ha sagt, betal oss og hold munn." :p

 

Men i enkelte tilfeller driter selskapene seg ut litt for mye, som dem kaller en glipp. Da kommer forbrukerombudet ut og gir selskapene et lite knips i panna og korrigerer litt på optimismen hos markedsavdelingene.

 

Blir spennende å se hva som skjer i dette tilfellet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er to typer tall du aldri klarer å reprodusere selv, den ene er bensinforbruk og den andre er nedlastingshastighet. Det som blir presentert i reklamen er verdier opplevd under ideelle forhold, og de er ofte langt fra det du vil oppleve selv. Sånn er livet. Den gamle dekningssjefen i NetCom, Geir Løvnes, sa det slik: "Alt innen radio dreier seg om sannsynligheter. Hvis sannsynligheten for at det virker er større enn sannsynligheten for at det ikke virker, da virker det."

 

Vi har egen BTS fra Telenor her i Karvesvingen 2. Det er ca. 100 antennepunkter i huset, og jeg fikk ikke mer enn ca 30 mbit/sek da jeg stod rett under antenna.

Lenke til kommentar

Håper det kommer å ramme djuice i form av dagsbøter\ eller annet krav.

 

Da staff kan være 250 000 kroner i tvangsmulkt

Men syns det er vanskelig å bevise dette, da selv om man tar bilde, kan telenor si de har fjernet plakaten og dermed ikke få noe sak, for å så å vente noen måneder å sette det opp igjen.

 

Eller er media beste å ta slike saker? Da tror i første omgang går ut over ryktene til djuice.

Så kanskje bot i så fall hvis djuice ikke gjør noe med saken.

 

Men uansett kan man ikke love noe man ikke kan holde?

Blir samme som Telenor gir ut 500 GB data til alle kunder:

med liten tekst :Kun til bedrifter som har telenor fiber.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Talkmore er ikke mer seriøs enn de andre selskapene under Telenor paraplyen. I bunn og grunn ender alt opp på bordet hos en direktør på Telenor Fornebu likevel.

 

Alle har et lovverk å forholde seg til og alle tjener på å fremstå mest mulig seriøse hos kundene. Dem taper jo tross alt penger på at kunder ikke er lojale.

 

Jeg må dog stille spørsmål angående den selgeren fra Talkmore som ringte meg for 2-3 uker siden. Den personen hadde ikke peiling på hva jeg ønsket og det endte opp med at han la på. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...