Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Datamaskinen finner ikke min andre sjerm etter reinstallering av windows


Anbefalte innlegg

Igår så oppgraderte eg hovedkortet og så reinstallerte eg windows, Eg har lastet ned Nvidia driverene til sjermkortet og driverene til hovedkortet fra cden til hovedkortet, men eg kan ikke få min andre sjerm til og fungere, eg har gtx 970 og begge sjermene fungerte fint før eg reinstallerte. Hva kan eg gjøre for og få den andre sjermen til og fungere igen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Er begge skjermene koblet til 970-kortet?

2. Hvordan er skjermene tilkoblet? Display Port/DVI/HDMI/VGA(15 pin D-sub)?

3. Prøvd å bytte om, slik at den skjermen du ikke får bilde på er tilkoblet samme port på skjermkortet (hovedkortet?) som den skjermen som du får bilde på?

4. Hvis du bruker skjermutgang på hovedkortet, hvilken porttype og hva slags hovedkort har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Er begge skjermene koblet til 970-kortet?

2. Hvordan er skjermene tilkoblet? Display Port/DVI/HDMI/VGA(15 pin D-sub)?

3. Prøvd å bytte om, slik at den skjermen du ikke får bilde på er tilkoblet samme port på skjermkortet (hovedkortet?) som den skjermen som du får bilde på?

4. Hvis du bruker skjermutgang på hovedkortet, hvilken porttype og hva slags hovedkort har du?

er 2 ulike sjermer, sjermen som fungerer bruker DVI, sjermen som eg prøver og få til og fungere bruker VGA, begge sjermene er kobblet in. siden sjermene bruker ulike typer av ledninger så kan eg ikke bytte om men begge sjermenene er vell kobblet på samme hovedkort? og hovedkortet eg bruker er MSI Z170-A Pro 

Lenke til kommentar

Da må du installere skjermdriveren til hovedkortet. :)

 

Last ned og installér On-Board VGA Drivers

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z170-A-PRO.html#down-driver

eg får " Dette systemenet oppfyller ikke miniumskravene for å installere programvaren " når eg prøver og starte setup filen.

 

Det fungerte etter eg enablet igpu multi monitor i biosen og så kunne eg installere denne filen og etter det så fungerte den 2e sjermen, Takk for hjelpen :)

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

 

Da må du installere skjermdriveren til hovedkortet. :)

 

Last ned og installér On-Board VGA Drivers

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z170-A-PRO.html#down-driver

eg får " Dette systemenet oppfyller ikke miniumskravene for å installere programvaren " når eg prøver og starte setup filen.

 

Det fungerte etter eg enablet igpu multi monitor i biosen og så kunne eg installere denne filen og etter det så fungerte den 2e sjermen, Takk for hjelpen :)

Så bra at det ordnet seg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...