Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gutter/menn vil ikke være venner med meg


Anbefalte innlegg

Min erfaring som jente i begynnelsen av 20-årene er at du må finne menn på 30+ for å få kompiser. Generelt (men ikke alltid) er menn i 20-årene enten interessert i deg, eller så vil de ikke tilbringe tid med deg overhodet. Det virker ikke som at det finnes en mellomting i den alderen. Har på andre siden flere kompiser over 30, fra single til etablerte, som aldri har vist romantisk interesse og som stiller opp som kompiser.

 

Problemet er vel at menn på 30+ har samme tankene som 20-årige menn, og hvis de ikke har det er de sammen med en annen dame som vil lage helvete på jord hvis mannen tilbringer tid sammen med en 20-årig kvinne.

 

Som mann er det å ha kvinnelige venner en tikkende tidsbombe, selv om man setter alt som har med følelser til side er det fortsatt alle problemer i forhold til kjæreste/kone og de sosiale problemene i forhold til resten av vennene.

 

Jeg forstår godt at menn ikke ønsker en kvinne som venn, en mannelig venn vil gi samme verdi uten drama som følger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvis du er single gutt, er det ofte sinnsykt slitsomt å være venn med ei jente. I hvert fall hvis hun har behov for å snakke med deg om jenteting. Det kan fort bli kvelder fylt av urtete, følsomme samtaler og null sex. Hvis du er gutt i et forhold vil dama di bli sjalu, og dessuten har du allerede ei som prater høl i hue på deg om jenteting.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt om du fortsatt følger med i tråden, men er det lov å spørre hvordan du møter disse vennene dine?

 

Personlig erfaring er at slike vennskap fungerer best når det er som del av en større gruppe. Veldig vanlig at folk vår alder (Er i 20 årene selv) og da har vennskap på skolen fungert desidert best. Eventuelt stikk en tur innom litt mer alternative steder for å bli kjent med folk. 

Lenke til kommentar

Selv har jeg aldri hatt kvinnelige "venner" og jeg tror ikke jeg noensinne kunne hatt det. Jeg har kvinnelige bekjente som jeg møter på enkelte anledninger men selv om vi kommer godt overens ville det ikke falt meg inn å dra på besøk til dem på tomannshånd.

 

Jeg har aldri i mitt liv sett noen som er "venner" med motsatte kjønn. Jeg har utallige ganger sett folk som påstår dette men hver gang viser det seg at den ene (stort sett hannkjønnet) har amorøse motiver som dukker opp etterhvert.

 

Jeg har tro på at det teoretisk sett går an men ettersom jeg aldri har sett det fungere i praksis tross mange potensielle eksempler sliter jeg med å forestille meg to heterofile av motsatte kjønn vil genuint være venner uten at en part ønsker mer.

 

Jeg har kun sett ett eksempel hvor en barndomsvenn hadde flere venninner og han kom ut av skapet som tenåring, er eksklusivt homofil og lever i samboerskap med en mann den dag i dag.

 

Jeg har på den andre siden sett flere eksempler av menn som hardnakket påstått vennskap med jenter over årrekker mens de har fortrolig fortalt meg at de bare venter på en invitasjon. Jeg har også avverget hva jeg vil kalle voldtekt når "jentevenner" har blitt overstadig beruset sammen med "guttevennen" sin som så sitt snitt.

 

Min erfaring forteller da altså meg at dette er veldig vanskelig og en pikk er alltid klar for en fitte men ikke alle lisensierte pikkhoder har baller til å si hva de mener men har tålmodighet til en gud.

Lenke til kommentar

Kvinner og menn kan ikke være venner. Likestilling er en bløff.

Trist at så mange unge menn her inne faktisk har den holdningen.

 

Ikke minst, fordi kvinner opererer oppi hodet sitt, etter "hvor mange andre kvinner har gitt denna karen kvalitetsstempelet 'Godkjent'?".

 

For her er hemmeligheten: Er du istand til å ha kvinnelige venner, så trekker du til deg fitte som hestemøkk trekker til seg kjøtere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)Ikke minst, fordi kvinner opererer oppi hodet sitt, etter "hvor mange andre kvinner har gitt denna karen kvalitetsstempelet 'Godkjent'?".(...)

 

Nå er jeg uenig i alt du sa, men ønsker å fokusere på denne påstanden da den det kan bli litt konstruktiv diskusjon ut av det.

 

For jeg mener det er naturlig å tro at ett godkjent-stempel som kjæreste-materiale oppnår man bare ved å faktisk ha vært kjæreste, at man har kvinnelige venner vil jeg tro bare signaliserer til andre kvinner at man er godkjent venn-materiale og ikke mer.

 

En kvinne mener selvfølgelig seg selv overlegen en hver annen kvinne, så hvis en annen kvinne mener en mann ikke er verdig kjærestemateriale hvorfor vil hun da godta ha en lavere standard enn det som er satt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har på den andre siden sett flere eksempler av menn som hardnakket påstått vennskap med jenter over årrekker mens de har fortrolig fortalt meg at de bare venter på en invitasjon. Jeg har også avverget hva jeg vil kalle voldtekt når "jentevenner" har blitt overstadig beruset sammen med "guttevennen" sin som så sitt snitt.

 

 

 

Jeg er veldig enig i det du skriver her, godt eksempel på dette var når hadde ei jente som pulevenn i et års tid. Hu var defininsjonen på veldig pen jente som hadde mange guttevenner, venn med eksen, gutte-bestevenn, jobba i bacholgruppe med to andre gutter osv.

 

I løpet av den tida vi holdt på ble det klart at; eksen ønska noe mer enn å ha henne som venn, gutte-bestevennen hennes hadde alltid vært forelska i henne, og han ene gutten på bachlor gruppa hennes var også veldig betatt av henne (han andre var forlova så han holdt det nok inni seg).

 

sum sumarum, enig med han over her også, lite attraktiv eller i forhold, da går det. Ellers neeeh. 

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Hmm, mye anekdotisk her. Greit nok, men så kan jo jeg dele mitt. Jeg har jentevenner som jeg har lyst på, men ikke kan ha sex med av ulike grunner. Jeg har jentevenner som jeg ikke har lyst på, som jeg alikevel er venner med. Jeg har jentevenner som jeg har hatt sex med (gjør fort ting komplisert). Det jeg ikke skjønner da, er hvordan dere tenker. Det er jo ikke slik at selv om man har lyst på en jente og det av ulike grunner ikke passer med sex i relasjonen, at relasjonen ikke kan gi deg noe annet. Jeg ser på mennesket som en sosial skapning, som trenger sosiale nettverk rundt seg (i alle fall er jeg slik selv). Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal avgrense vennekretsen min til mennesker som jeg har null seksuell tiltrekning til.

 

Seksualitet er en del av livet, men livet er mer enn seksualitet. Synes litt synd på gutter som ikke innser dette, de går glipp av veldig mye. Jeg ville ikke gått glipp av all innsikten jeg har fått av mine jentevenner for alt i verden!

Endret av Aiven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

(...)Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal avgrense vennekretsen min(...)

 

Hvis du snakker om venner som i facebook venner trenger du ikke avgrense, men det viser seg ut i fra forskning at vi mennesker faktisk bare har en max kapasitet til rundt 90-150 ekte venner og nærmeste venner er man begrenset til 3-5. Hodene våre er ikke laget for å takle for store grupper med venner.

 

Hvis vi snakker om facebook venner skal jeg være enig i utsaget om at menn og kvinner kan være venner. Men når det kommer til nærmeste venner kommer problemene.

Lenke til kommentar

Er ikke alle gutter som har 90-150 veldig awesome guttevenner da. Hvis de finner en grei jente med felles interesser som er interessert i å bygge et vennskap, så er det jo ikke en dårlig idé å prøve.
Det er jo faktisk av og til at gutter og jenter som er venner ender opp med å bli sammen også, jeg vet om mange, men om man ikke får den bonusen: hva så..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke alle gutter som har 90-150 veldig awesome guttevenner da. Hvis de finner en grei jente med felles interesser som er interessert i å bygge et vennskap, så er det jo ikke en dårlig idé å prøve.

Det er jo faktisk av og til at gutter og jenter som er venner ender opp med å bli sammen også, jeg vet om mange, men om man ikke får den bonusen: hva så..

 

Når vi snakker om de opp til 150 inkluderer det personer som man jobber med eller man har felles aktiviteter med, kvinner kan lett komme inn i disse gruppene ja, men noe sier meg at det er ikke er den type venneforhold trådstarter er etter. Vanligvis er også famile en stor del av de 150 så man ender ikke opp med så mange ledige plasser.

Lenke til kommentar

Mann på 23 år her. Jeg har mange venninner, null problem. Men vil si at det er en overvekt av litt mer "macho" jenter. De som har litt mer "guts" enn jenter generelt.

 

Så du er bare venner med kvinner som oppfører seg som gutter, jeg tror det da støtter teorien om at kvinner og menn i utgangspunktet ikke kan være venner...

Lenke til kommentar

 

 

 

Så du er bare venner med kvinner som oppfører seg som gutter, jeg tror det da støtter teorien om at kvinner og menn i utgangspunktet ikke kan være venner...

 

 

Det at det finnes ulike typer gutter og jenter støtter teorien om at de KAN være venner. ;)

Dessuten er det jo ikke kun en teori heller, mange gutter og jenter ER venner, overalt i verden. 

 

Jeg vil også minne om at problemer og uenigheter i vennskap også kan oppstå når noen av samme kjønn er venner. :p Og ikke minst i vennegjenger med samme kjønn. Splittelser, dannelse av nye gjenger, sjalusi, slåsskamper, drama. Disse vennskapene kan også dabbe av eller bli uvennskap.

 

Grunnen til at jeg personlig foretrekker venner av samme kjønn er fordi jeg har en følelse av at gutter synes det er mindre attraktivt med jenter som har masse guttevenner som henger rundt og er interessert, men dette er den eneste grunnen.

Det er ikke slik at vennskapene mine med alle mulige jenter har holdt oppgjennom årene heller, alt dabber jo av om man ikke holder ting ved like.

Lenke til kommentar

Visdomsord fra Aiven her ser jeg som er verd å ta til seg. Er helt enig at man ikke bør/må begrense sin vennekrets til folk man har null seksuell tiltrekning til. Samtidig ser jeg jo hvordan det kan komplisere ting hvis en vil ha mer enn den andre. Men hvem sier at livet eller sosial omgang ikke kan være komplisert? Modne mennesker bør kunne finne ut av en slik knute uten at man setter absolutte streker i sanden og sier at slik går ikke an.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Visdomsord fra Aiven her ser jeg som er verd å ta til seg. Er helt enig at man ikke bør/må begrense sin vennekrets til folk man har null seksuell tiltrekning til. Samtidig ser jeg jo hvordan det kan komplisere ting hvis en vil ha mer enn den andre. Men hvem sier at livet eller sosial omgang ikke kan være komplisert? Modne mennesker bør kunne finne ut av en slik knute uten at man setter absolutte streker i sanden og sier at slik går ikke an.

Teoretisk sett skal du kunne slå Magnus Carlsen i et sjakkparti også, men det betyr slettes ikke at det kommer til å skje.

Point being at ikke alt som i teorien er mulig, er like lett gjennomførbart i virkeligheten.

Lenke til kommentar

 

Hoppsann, heisann, trallerallera, illusjonen om likestilling skal alle være glad (for).

 

Selvfølgelig kan gutter og jenter være venner, men fler ganger enn ei så ender det i at den ene parten liker den andre på en måte som gjør at vennskapet er vanskelig å fortsette. Det er 100% naturlig da kvinner ikke har pikk og menn ikke har fitte. Vi er fysisk ulike både i kropp og sjel (hjerne).

Alt du sier her er det mye forskning som ikke støtter. For det første vil nesten alle moderne sosiologer og antropologer si at kjønn er sosialt konstruert. Les Beauvoir hvis du er interessert :)

 

Ellers så har Oscrue helt rett: tråden handler ikke om likestilling.

Dette ble vel heftig debunket i Hjernevask?

 

http://forskning.no/content/kjonnsforskere-med-ryggen-mot-veggen

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

 

Visdomsord fra Aiven her ser jeg som er verd å ta til seg. Er helt enig at man ikke bør/må begrense sin vennekrets til folk man har null seksuell tiltrekning til. Samtidig ser jeg jo hvordan det kan komplisere ting hvis en vil ha mer enn den andre. Men hvem sier at livet eller sosial omgang ikke kan være komplisert? Modne mennesker bør kunne finne ut av en slik knute uten at man setter absolutte streker i sanden og sier at slik går ikke an.

Teoretisk sett skal du kunne slå Magnus Carlsen i et sjakkparti også, men det betyr slettes ikke at det kommer til å skje.

Point being at ikke alt som i teorien er mulig, er like lett gjennomførbart i virkeligheten.

Ser ikke helt grunnlaget for sammenligningen og hvilke forholdstall du eventuelt opererer med. Går det da an som heteroseksuell mann an å ha homoseksuelle mannlige venner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ser ikke helt grunnlaget for sammenligningen og hvilke forholdstall du eventuelt opererer med. Går det da an som heteroseksuell mann an å ha homoseksuelle mannlige venner?

 

For at spørsmålet skal være relevant mener du vel om homoseksuelle kan ha hetro venner? For en hetro mann burde ikke en homoseksuell skape noen utfordring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...