Gå til innhold

Vi testet forhandlere av mobilabonnement: Ren bingo hva vi fikk anbefalt


Anbefalte innlegg

de er selgere. det er jobben deres

 

Nei, de skal ikke selge èn og èn ting for å få mest penger. De skal selge fornuftig for å få fornøyde kunder. Da kommer man tilbake og ofte så handler kunder i "stambutikken" selv om prisen er noe høyere.

 

Et godt rykte er verd mer enn å selge det dyreste.

 

Edit; Det er kanskje bare slik jeg synes ting bør være, min virkelighet er nok ikke representativ for den virkelige virkeligheten :p

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de er selgere. det er jobben deres

 

Helt uenig da jeg selv har vert selver for Elkjøp. Personen som prøver å presse på kunden noe han ikke trenger forstår ikke konseptet med å få kunden tilbake sendere for å bruke mer penger. En kunde som føler seg lurt eller føler at han/hun har kjøpt noe de ikke trenger, eller betalt for mye for hva de får, kommer ikke tilbake. En kunde som er fornøyd med servicen og føler at du som servicepersonell forstår nøyaktig hva de trenger og at du kan velge ut produkter etter kundens behov og ønske kommer som regel tilbake og bruker mere penger.

 

Noen kunder handler kun bevist etter pris, no matter what. Andre kunder handler etter pris og service. Jeg for min del vil aldri handle på en plass hvor jeg vet det er dårlig service og hvor jeg vet personalet prøver å selge kunder noe de ikke trenger. Hvordan tror du reklamasjon/garanti blir håndtert i slike butikker? Du må slåss for å få garantien.

Jeg betaler gladelig lit ekstra for å få god service og oppfølging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle like å ha de to grafikkene slått sammen i en, og altså se lett hvilke butikker som ble grønne begge ganger, f.eks., da disse vil ha høyere troverdighet enn en som endte opp med en gul og en grønn, f.eks.

Elkjøp Ullevål anbefalte 3 GB og 1 GB. Ice begge ganger. 3GB kunne vel vært rundt 50 kr billigere, men de hadde rett antall GB på begge.

 

Ikke at det nødvendigvis betyr noe annet enn at det er to ansatte som kan noe da. Vanskelig å vite. Likevel den butikken som kom best ut. Virker og som om Telenor uansett selger deg mer enn alle andre.

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle like å ha de to grafikkene slått sammen i en, og altså se lett hvilke butikker som ble grønne begge ganger, f.eks., da disse vil ha høyere troverdighet enn en som endte opp med en gul og en grønn, f.eks.

Elkjøp Ullevål anbefalte 3 GB og 1 GB. Ice begge ganger. 3GB kunne vel vært rundt 50 kr billigere, men de hadde rett antall GB på begge.

 

Ikke at det nødvendigvis betyr noe annet enn at det er to ansatte som kan noe da. Vanskelig å vite. Likevel den butikken som kom best ut. Virker og som om Telenor uansett selger deg mer enn alle andre.

Det kan tenkes å henge sammen med at Telenor tar en svindel-aktig blodpris om man går over kvoten, mens mange av konkurrentene bare setter ned hastigheten.

Lenke til kommentar

Det kan tenkes å henge sammen med at Telenor tar en svindel-aktig blodpris om man går over kvoten, mens mange av konkurrentene bare setter ned hastigheten.

 

I den andre artikkelen var det Telenor som oppga høyest gjennomsnittlig dataforbruk blant bestselgerene sine også. Altså gjennomsnittet er 2,5 GB, men telenor ser åpenbart på de dyreste Samsung og Apple telefonene, og sier til selgere at de skal selge alle abonnement basert på det. Samtidig er det kanskje ikke rart gjennomsnittet er høyt om Telenor selger alle så store kvoter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

"Telenor sender på 2 frekcenser og Telia bare på én" Hahaha! Nå sender de vel på 3-4 frekvenser hele gjengen så merkelig påstand fra den selgeren

Fem, for å være nøyaktig. 800, 900, 1800, 2100 og 2600 MHz-båndene. Det er mulig det er forskjell på båndbredden, men det betyr lite.

Lenke til kommentar

Husker jeg var innom en telenorbutikk fordi kona ville ha en ny mobil.

Kona mi hadde allerede vært i butikken og hun trodde hun hadde fått en god deal av en som jobbet der, og hun ville bare skjekke det med meg dagen etter. Fyren som ga henne dealen sa han ikke skulle være i butikken dagen etterpå, men at han skulle legge til side denne dealen så vi kunne få den når han ikke var der. Vi spurte om dealen når vi kom inn i butikken, og den var helt elendig. Vi fikk anbefalt mange andre dealer også, hvor de satt ned prisen ekstra mye for oss, men også disse dealene var helt elendig.

Så hva var galt? De sa først at hun skulle få beholde samme abonnement, men dette var jo ren løgn. Hun måtte jo betale 200 kroner mer hver eneste måned, noe de ikke sa før rett før vi skulle betale. Da kostet telefonen det eksakt samme som uten å binde seg opp til et 12 månederes dyrt abonnoment. Disse ekstra gode dealene vi kunne få var på ca 500 kroner, men telefonen kostet da ca det samme som du kunne få den fra andre steder og du endte opp med å binde deg opp til et dyrt abonnement for 12 måneder.

Jeg håpet det var noe jeg ikke forsto her og ønsket klarhet og håpet på at de hadde en god deal. Påpekte derfor hvor dårlig denne dealen var, og ble da spurt om jeg prøvde å skape problemer og bedt om å forlate butikken etc. Og med å påpeke hvor dårlig dealen var så mener jeg at jeg bare at jeg viste at telefonen endte opp med å koste det samme etter å ha bindt seg til et dyrt abonnement for 12 måneder. Skulle tro de hadde noe å friste med for de som binder seg for 12 måneder, men det hadde de altså ikke. Bare lureri fra start til slutt.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er at folk bare kan finne på å si ting. Slik som med frekvensene. Fyren har åpenbart ikke peiling på hva frekvensene er. Likevel bare sier han noe som han har funnet på selv. Hvis du ikke vet noe, er det da ikke normalt å snakke om noe annet, eller finne ut av det? Du må jo nesten og så fortelle kunden hvorfor det er bedre å sende på flere frekvenser, men det visste han nok ikke heller.

 

Og selgeren som mente et stort abonnement var for voksne..... det er jo faktisk rimelig frekt å si. Det blir som å si:

"Hvis du ikke har penger til å kjøpe et dyrt abonnement fra meg, så er du ikke voksen"

 

Og som om studenter ikke er voksne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håpet det var noe jeg ikke forsto her og ønsket klarhet og håpet på at de hadde en god deal. Påpekte derfor hvor dårlig denne dealen var, og ble da spurt om jeg prøvde å skape problemer og bedt om å forlate butikken etc. Og med å påpeke hvor dårlig dealen var så mener jeg at jeg bare at jeg viste at telefonen endte opp med å koste det samme etter å ha bindt seg til et dyrt abonnement for 12 måneder. Skulle tro de hadde noe å friste med for de som binder seg for 12 måneder, men det hadde de altså ikke. Bare lureri fra start til slutt.

 

Rart at de ikke kan friste med noe tilbud på telefonen e.l.. I Storbritannia får du gjerne en tusenlapp i avslag for å kjøpe telefonen med et abonnement - og de klarer å levere dette uten bindingstid!

 

Dvs at du kan kjøpe telefonen, benytte deg av tilhørende abonnemenførste måneden for å å kansellere dette.

Lenke til kommentar

Hvem har best dekning, og hvor mye trenger man av kapasitet?

* Er det riktig at Telia har bedre dekning enn Telenor? NEI. Det er for enkelt å basere en slik konklusjon på en undersøkelse "enkelte tettsteder og utvalgte utfartssteder". OK -- mulig at Telia er bra/best mange steder, men det finnes mindre steder f.eks. på Sørlandet, hvor Telia praktisk talt ikke har dekning (man må "ut i hagen" for å få signal overhodet), mens Telenor har ok dekning (ikke bra dekning, men f.eks. 2-3 streker). Det beste er å sjekke dekningen de viktige stedene hvor man ferdes, og velge operatør ut fra dette.

 

* Før mitt siste mobilkjøp, sjekket jeg forbruket mitt og fant at jeg typisk lå på ca. 200 MB/mnd. Ikke fordi jeg er barn eller student, men fordi jeg har god wi-fi dekning på arbeidssted, hjemme, og på kafeer. Jeg strømmer ikke musikk. Jeg valgte derfor billigste Telenor-abonnement, som var 1 GB/mnd.

 

Jeg irriterer meg dog stadig over SMS fra Telenor a la "nå er det kun 200 MB igjen av kapasiteten din, og det er 1 uke igjen av måneden -- oppgrader NÅ!". Eller -- verre: "nå er det kun 20 MB igjen av kapasiteten -- oppgradern NÅ!" -- som jeg mottok på formiddagen 31 oktober i år. Hvor det i "liten" skrift stod at datamengden ble nullstilt den første dagen i hver mnd... Irriterende at Telenor sender ut slike talentløse tilbud.

Lenke til kommentar

Bransjen er pill råtten

 

Nei det syns jeg ikke. Gutta på gulvet viser deg og snakker om et produkt. Du velger jo selv om du tar det eller ikke. Forbrukere har et ansvar for å sette seg inn ting selv,. Ikke bare naive gå rundt å lytte til hva folk i butikken selger de. Du gjør ikke det samme når du handler bil eller hus. Da trenger du ikke gjøre det når du handler billigere ting eller.

 

Testens erfaring med Telenorbutikken på Storo passer bra med min erfaring også. Jeg ble rundlurt av de sist jeg kjøpte telefon der.

 

Du får sette deg bedre inn i hva du handler neste gang da. så slipper du bli lurt.

 

 

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

 

Bransjen er pill råtten

Nei det syns jeg ikke. Gutta på gulvet viser deg og snakker om et produkt. Du velger jo selv om du tar det eller ikke. Forbrukere har et ansvar for å sette seg inn ting selv,. Ikke bare naive gå rundt å lytte til hva folk i butikken selger de. Du gjør ikke det samme når du handler bil eller hus. Da trenger du ikke gjøre det når du handler billigere ting eller.

 

Jeg burde kanskje skrevet 'fremstår som' - det er klart det er et ansvar her som går begge veier, jeg la endog merke til at i denne (relativt snevre) testen var resultatene ganske enstydige, og skulle nok helst ønske å se mer grønt fra flere aktører.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...