Gå til innhold

Slik ser PlayStation4 Pro ut inni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Større vifte ja, men en større vifte som går på lavere turtall og leverer like mye luft bruker vanligvis ikke mer effekt?

 

AtW

 

Det er ikkje sikkert den brukar meir effekt heller, og det kunne jo vore heile poenget. Meir eller tilsvarandre luftmengde med mindre støy og lik effekt.

 

Alt me veit er at vifta er stempla med 12 V og 2.1A, ikkje kva den normalt vil trekke. Dersom vifta opererer på 500-1000 rpm lågare enn den gamle vifta, så kan effektforbruket vere likt, luftmengden lik, men støyen mindre. Sony skryt av at PS4 Pro kjører ganske kjølig, så det mogleg at vifta køyrer på same turtal som den gamle, men at nyare komponentar utviklar meir varme og treng meir kjøling.

 

Eg samla saman litt info her og der og kom fram til følgjande:

 

post-20187-0-79227800-1479204368_thumb.png

 

Dette er ein blåsarmotor og ikkje ei typisk PC-vifte. Eg fann ei liste over effektforbruk på vanlege PC-vifter, og det er klart at blåsarmotoren trekk meir straum på same dimensjon som PC-viftene.

 

80 mm Case Fan (2,000 RPM) 0.6 to 1.8 W

80 mm Case Fan (3,000 RPM) 2.4 to 3 W

120 mm Case Fan (1,200 RPM) 0.6 to 2.3 W

120 mm Case Fan (2,000 RPM) 3.6 to 6 W

140 mm Case Fan (1,000 RPM) 0.9 to 1.7 W

140 mm Case Fan (2,000 RPM) 4.2 to 6 W

 

http://www.buildcomputers.net/power-consumption-of-pc-components.html#sthash.XZJhR1wa.dpuf

 

Vifta i Pro er 10mm større og trekk 0.7 (50%) A meir.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

"Pro"

> 5400rpm harddisk, ingen SSD

 

WTF?  :blink:

 

Selv en 7200rpm harddisk hadde vært en oppgradering, og de koster ikke så mye heller. Heter den PS4 "Pro" så forventer jeg at den har SSD. Hva holder Sony på med?

 

Lager et produkt som kan prises slik en betydelig mengde kunder vurderer den.

 

Den lille prosenten som bryr seg om SSD kan lett oppgrader selv, og har muligens allerede gjort det med sin PS4, og kan derfor bare flytte den over,

Lenke til kommentar

 

"Pro"

> 5400rpm harddisk, ingen SSD

 

WTF?  :blink:

 

Selv en 7200rpm harddisk hadde vært en oppgradering, og de koster ikke så mye heller. Heter den PS4 "Pro" så forventer jeg at den har SSD. Hva holder Sony på med?

Lager et produkt som kan prises slik en betydelig mengde kunder vurderer den.

 

Den lille prosenten som bryr seg om SSD kan lett oppgrader selv, og har muligens allerede gjort det med sin PS4, og kan derfor bare flytte den over,

 

 

Har PS4 Pro Trim støtte for SSD da? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...