Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke født på fastlandet, far/stefar ikke amerikanere, tilbrakte deler av oppveksten i Indonesia = ikke skikkelig amerikaner!

Nå må du slutte å drite deg ut.

Moren var amerikansk, født i Kansas.

Obama ble født i den amerikanske delstaten Hawaii. Selv om han ikke hadde blitt født i en amerikansk delstat så hadde han vært amerikansk fordi moren var det.

At han har bodd fire år i Indonesia er fullstendig irrelevant.

Rasisme er avskyelig.

Det kan tenkes at en person som blir født på Hawaii, har en mor som er agnostiker, har en mor som gifter seg og får barn med en kenyaner, har en mor som gifter seg og får barn med en indonesier, har en mor som flytter til Indonesia med sin sønn, har en far som er kenyaner, har en stefar som er indonesier, har en far som er muslim, har en stefar som er muslim ol. ikke har en like sterk tilknytning/lojalitet til USA(kulturen/religionen/ideologien ol.) som noen amerikanere mener en president bør ha. Dvs en president bør være født på fastlandet i USA, bør ha amerikanske foreldre(begge), bør ha tilbragt hele oppveksten i USA, bør være kristen(70 % av amerikanere er kristne) ol. så de representerer kulturen/religionen/ideologien ol. i USA.

Det kan tenktes at månen er en gul ost også. Dine desperate forsøk på å promotere løgn og rasisme blir bare flaue.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg påpekte videre at linken din snakker om en grunn til at folk stemte på trump, og fremdeles holder med ham, trass løgnene hans. Men den sier så vidt jeg kan se ingenting om at disse folkene ikke er idioter også, enten fra før av, eller for å oppføre seg som de gjør..

Idioter finnes overalt, noen som stemte på Trump , andre som stemte på Clinton og andre som ikke stemte i det hele tatt

Den typisk Trump støttere tjener mer penger enn gjennomsnittlige amerikanere. Min erfaring er at ekte idioter mishandler deres penger og har det vanskelig å få godt betalende jobber.

Ja, men jeg har da ikke hevdet at man fikk 20 gratis IQ poeng for å stemme på demokratenes kandidat. Jeg sa bare at linken din som jeg trodde du mente skulle vise at Trump supportere ikke er idioter. Slettes ikke viste det. Den hevdet noe annet, men som ikke utelukket at de det var snakk om, i tillegg var idioter..

Edit: Men det er klart, vi trenger kanskje et annet ord, eller definisjon på "idiot". For når folk med selv 150 i IQ tror de vet bedre enn alle verdens klimaforskere f.eks. Så vil jeg typisk kalle slike folk også for idioter. Til tross for over gjennomsnittlig høy IQ.

Endret av Gabri3L
Skrevet (endret)

Den typisk Trump støttere tjener mer penger enn gjennomsnittlige amerikanere. Min erfaring er at ekte idioter mishandler deres penger og har det vanskelig å få godt betalende jobber.

Mulig - for min del synes jeg ikke det er noe mer positivt å stemme på en kandidat fordi man kun er interessert i sin egen lommebok enn fordi man er idiot.

Det er faktisk omvendt - om man er smart nok til å skjønne at man er en ekstrem egoist og ødelegger for svært mange andre, spesielt ettersom man selv ikke egentlig trenger mer penger, så er det svært lite sympatisk.

Det kan være ulike grunner til at man støtter Trump, men i bunnen av samtlige av dem ligger det en årsak som etter min mening er kritikkverdig.

Enten man er rik og kun prioriterer å bli rikere, en "idiot" som ikke skjønner at en egentlig stemmer mot sine egne interesser eller er av de som bare ønsker å se verden brenne og dermed stemmer på den kandidaten som har potensiale for å skape mest konflikter og splid, så er det uansett mennesker jeg har liten respekt for. Og så har vi de som stemmer Trump fordi han er deres beste sjans til å fremme rasisme og foreldete syn på miljø og forskning.

Så nei - en trenger ikke være idiot for å stemme Trump. Men alternativene er heller ikke spesielt attraktive.

Endret av Zork
Skrevet

Grunnen til at mange stemte Trump var nettopp alternativet. :)

Hillary var et elendig alternativ og en av de få demokratiske kandidatene som kunne fått meg til å sympatisere med et republikansk alternativ.

Men når det republikanske alternativet vi snakker om er Donald Trump, så hjelper ikke engang Hillary-argumentet. Vi snakker ikke pest vs kolera her - vi snakker pest vs en mild forkjølelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror både Sanders og Biden har potensialet til å velte det malplasserte neket, samtidig er det lite betryggende at begge de demokratiske kandidater kan være døde av alderdom før valget finner sted.

Alt bunner i at de fortsatt benytter seg av denne uberegnelige individualismen kontra ett mer langsiktig og stabilt partipolitisk fokus. Trump proves my point.

Skrevet

Ja, men jeg har da ikke hevdet at man fikk 20 gratis IQ poeng for å stemme på demokratenes kandidat. Jeg sa bare at linken din som jeg trodde du mente skulle vise at Trump supportere ikke er idioter. Slettes ikke viste det. Den hevdet noe annet, men som ikke utelukket at de det var snakk om, i tillegg var idioter..

Forskning rapporten indikerer at støtte for Trump ikke nødvendigvis uvitende idioti men heller logisk støtte mot et felles mål.

Edit: Men det er klart, vi trenger kanskje et annet ord, eller definisjon på "idiot". For når folk med selv 150 i IQ tror de vet bedre enn alle verdens klimaforskere f.eks. Så vil jeg typisk kalle slike folk også for idioter. Til tross for over gjennomsnittlig høy IQ.

Klimaforskerne som ikke støtter konsensusen og har ingen forhold med oljeindustrien er idioter?

Du forutsetter også at klimaforskerne kan stoles på og driver med ærlig forskning. Igjen, det er ikke ulogisk eller idiotisk å bli skepsis mot informasjon du ikke mener kan stoles på. Hvis du mener forskerne er korrupte og har en politisk agenda, så blir det logisk å bli skepsis mot deres forskning

Skrevet

Mulig - for min del synes jeg ikke det er noe mer positivt å stemme på en kandidat fordi man kun er interessert i sin egen lommebok enn fordi man er idiot.

Det er faktisk omvendt - om man er smart nok til å skjønne at man er en ekstrem egoist og ødelegger for svært mange andre, spesielt ettersom man selv ikke egentlig trenger mer penger, så er det svært lite sympatisk.

Det kan være ulike grunner til at man støtter Trump, men i bunnen av samtlige av dem ligger det en årsak som etter min mening er kritikkverdig.

Enten man er rik og kun prioriterer å bli rikere, en "idiot" som ikke skjønner at en egentlig stemmer mot sine egne interesser eller er av de som bare ønsker å se verden brenne og dermed stemmer på den kandidaten som har potensiale for å skape mest konflikter og splid, så er det uansett mennesker jeg har liten respekt for. Og så har vi de som stemmer Trump fordi han er deres beste sjans til å fremme rasisme og foreldete syn på miljø og forskning.

Så nei - en trenger ikke være idiot for å stemme Trump. Men alternativene er heller ikke spesielt attraktive.

Du forutsetter at det er bare lommeboken som motiverer Trump støttere, ikke at eliten er korrupte og ikke bryr seg om hva som er best for typiske amerikanere
Skrevet (endret)

Du forutsetter at det er bare lommeboken som motiverer Trump støttere, ikke at eliten er korrupte og ikke bryr seg om hva som er best for typiske amerikanere

Nei, det gjør jeg ikke.

Eliten _er_ korrupte og bryr seg ikke om hva som er best for typiske amerikanere (eller noen andre enn seg selv).

Men Trump er, i høyste grad, en del av denne eliten. Ikke bare det, men han er en del av den aller verste delen av denne eliten. Den delen som har gjort lite selv for å bli rik og suksessful (i den grad en baserer det kun på rikdom, makt og kjendisfaktor)  og har sin rikdom fra andre og har selv lite annet enn en breial kjeft og et messias-kompleks å by på.

Å velge ham inn som en slags protest mot noe han selv er det fremste eksempelet på, er høyden av idioti.

Endret av Zork
Skrevet

Forskning rapporten indikerer at støtte for Trump ikke nødvendigvis uvitende idioti men heller logisk støtte mot et felles mål.

Du... Enten utelukker den at en som stemte på Trump, og aksepterer løgnene hans, kan være en idiot. Eller så gjør den det ikke... Dersom du mener at denne spesifikke forsknings rapporten utelukker at disse menneskene kan være idioter, så trenger ikke jeg mer grunn enn det til å forkaste hele rapporten...

Klimaforskerne som ikke støtter konsensusen og har ingen forhold med oljeindustrien er idioter?

Du forutsetter også at klimaforskerne kan stoles på og driver med ærlig forskning. Igjen, det er ikke ulogisk eller idiotisk å bli skepsis mot informasjon du ikke mener kan stoles på. Hvis du mener forskerne er korrupte og har en politisk agenda, så blir det logisk å bli skepsis mot deres forskning

Jeg forutsetter at når alle forskerne er enige, utenom 2. Så er det så mye større sjanse for at de 2 tar feil, enn at resten gjør det. At bare en idiot vil tro han vet bedre enn forskerne.. Blant annet fordi det ville krevd at man tror på en world order med perfekte mennesker i tusentalls, som alle sammen klarer å ikke lekke.. En umulighet med andre ord. For som det sies: 2 menn kan holde på en hemmelighet kun om en av dem er død...

Skrevet

Grunnen til at mange stemte Trump var nettopp alternativet. :)

Så de tankeløse idiotene stemte pest & kreft istedet for forkjølelse ??

Skrevet

Han lyver. Så det renner av ham. Hva motiverer til å støtte Donald annet enn dumskap eller tanken på personlig grådighet?
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Eliten _er_ korrupte og bryr seg ikke om hva som er best for typiske amerikanere (eller noen andre enn seg selv).

Men Trump er, i høyste grad, en del av denne eliten. Ikke bare det, men han er en del av den aller verste delen av denne eliten. Den delen som har gjort lite selv for å bli rik og suksessful (i den grad en baserer det kun på rikdom, makt og kjendisfaktor) og har sin rikdom fra andre og har selv lite annet enn en breial kjeft og et messias-kompleks å by på.

Å velge ham inn som en slags protest mot noe han selv er det fremste eksempelet på, er høyden av idioti.

Han tilhørte ikke den eliten som de hatet mest- politisk eliten, uten noe som helst politisk erfaring. Fantes det andre kandidater som ikke tilhørte politisk eliten og lovet å «drain the swamp»? Hillary representerte alt som de hatet mest. Busni
Skrevet

Han lyver. Så det renner av ham. Hva motiverer til å støtte Donald annet enn dumskap eller tanken på personlig grådighet?
Les forskning rapporten igjen
Skrevet (endret)

Du... Enten utelukker den at en som stemte på Trump, og aksepterer løgnene hans, kan være en idiot. Eller så gjør den det ikke... Dersom du mener at denne spesifikke forsknings rapporten utelukker at disse menneskene kan være idioter, så trenger ikke jeg mer grunn enn det til å forkaste hele rapporten...

Det finnes uttallige grunner at folk stemmer på kandidater, bare en idiot ville mene at en forskningrapport kunne utelukke Alle muligheter. På andre hånd forklarer rapporten at grunnene kan være helt logisk og har ingenting å gjøre med idioti og dumskap. Det bekrefter min egen erfaring med mange Trump støttere som jeg kjenner personlig og respekterer.

Ganske utrolig å mene at de fleste som stemte på Trump er idioter. Det er ikke min erfaring her i Trump country

Jeg forutsetter at når alle forskerne er enige, utenom 2. Så er det så mye større sjanse for at de 2 tar feil, enn at resten gjør det. At bare en idiot vil tro han vet bedre enn forskerne.. Blant annet fordi det ville krevd at man tror på en world order med perfekte mennesker i tusentalls, som alle sammen klarer å ikke lekke.. En umulighet med andre ord. For som det sies: 2 menn kan holde på en hemmelighet kun om en av dem er død...

Det trenger p ikke være en hemmelighet eller en konspirasjon, men det er en annen sak som tilhører et annet tråd. Endret av jjkoggan
Skrevet

Du... Enten utelukker den at en som stemte på Trump, og aksepterer løgnene hans, kan være en idiot. Eller så gjør den det ikke... Dersom du mener at denne spesifikke forsknings rapporten utelukker at disse menneskene kan være idioter, så trenger ikke jeg mer grunn enn det til å forkaste hele rapporten...

Det finnes uttallige grunner at folk stemmer på kandidater, bare en idiot ville mene at en forskningrapport kunne utelukke Alle muligheter. På andre hånd forklarer rapporten at grunnene kan være helt logisk og har ingenting å gjøre med idioti og dumskap. Det bekrefter min egen erfaring med mange Trump støttere som jeg kjenner personlig og respekterer.

Ganske utrolig å mene at de fleste som stemte på Trump er idioter. Det er ikke min erfaring her i Trump country

Kanskje du går i surr av hvem som sier hva av brukerne her på forumet. Men jeg har altså ikke sagt at jeg mener de fleste som stemte på Trump er idioter. Og alt jeg har sagt angående forskningsrapporten du linket til som bevis på at det ikke må idioti til for å stemme på Trump, var at den ikke sier det. Den peker på en annen grunn. Men utelukker ikke idioti også..

Skrevet (endret)

Riktig.

Det vil si, det er ikke automatisk slik i teorien, men i praksis viser det seg at klimaforskere som ikke støtter konsensusen nettopp er idioter. Og at de er korrupte drittsekker som som regel får penger fra oljeindustrien.

Han tilhørte ikke den eliten som de hatet mest- politisk eliten, uten noe som helst politisk erfaring.

Enda verre, han tilhørte den økonomiske eliten som sto bak den økonomiske kollapsen. Og den økonomiske eliten og poliske eliten er tett sammenvevd.

Endret av hekomo
Skrevet (endret)

Mange nordmenn tror at alle amerikanere er idioter som ikke vet sitt eget beste.

Det er resultatet av en lang indoktrinering med svartmaling av kapitalismen ... og de tror nemlig at USA er et kapitalistisk land. :rofl:

Endret av Skatteflyktning
Skrevet

Kanskje du går i surr av hvem som sier hva av brukerne her på forumet. Men jeg har altså ikke sagt at jeg mener de fleste som stemte på Trump er idioter. Og alt jeg har sagt angående forskningsrapporten du linket til som bevis på at det ikke må idioti til for å stemme på Trump, var at den ikke sier det. Den peker på en annen grunn. Men utelukker ikke idioti også..

Du hevdet at «ikke alle» er idioter som støtter Trump og ga inntrykket at du mente et flertallet var idioter

Jeg hevdet at rapporten gir bedre forståelse om hvorfor feilete demagoger som Trump kan støttes istedenfor den typiske sort/hvitt overfladiske karikaturer/bilder som «uvitende idioter» som males av en del nordmenn her i forumet som kjenner få amerikanske Trump støttere selv.

Skrevet

Mange nordmenn tror at alle amerikanere er idioter som ikke vet sitt eget beste.

Det er resultatet av en lang indoktrinering med svartmaling av kapitalismen ... og de tror nemlig at USA er et kapitalistisk land. :rofl:

Stereotyper og karikaturer aksepteres lettere enn virkeligheten. USA er veldig åpen og selvkritisk og gir europeere mye å kritisere. Det har noe også å gjøre med det norske selvbildet, whataboutisme setter fokuset bort fra Norges egne problemer. Det bidrar til overdrivelser av amerikanske problemer og overfladiske forståelse av amerikanere

Den amerikansk respekten for rike businessmen er ikke noe mange nordmenn forstår, de mener ofte at det indikerer uvitende og dumskap og religion som er årsaken til at vi ikke er enige med dem

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...