Gå til innhold

Kjøp fra Kina!


jonn24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøper aldri noe over 200,- fra aliexpress / dx, flere ganger har pakken aldri kommet frem, kan ta over 1mnd før noe kommer og kvaliteten er generelt ganske dårlig på det meste.

 

Som er standard fra Kina. Du vet at ting ikke får komme med flyet hvis det ikke er plass når man ikke betaler for frakten?  Det står klart og tydelig fra folk som sender fra Kina at det er 25-35 dager leveringstid og at det kan forekomme forsinkelser på 14 dager. http://cs.dx.com/FAQ/Detail/8

 

Kvaliteten er den samme som det man får i Norge da det er samme varer. At man bestiller rett fra Kina istedenfor å kjøpe via et fordyrende norsk mellomledd gjør ikke kvaliteten dårligere.

 

Når det gjelder elektronik så lønner det seg nesten alltid å kjøpe i Norge pga garanti/ reklamasjon/ forbrukerrettigheter. Blir noe galt og man har kjøpt fra et annet land så blir man brått nødt til å betale frakt + at reparasjonstid tar mye lengre tid pga frakt frem og tilbake.

Lenke til kommentar

Erfaringer med kjøp fra Aliexpress?? Eller andre asiatiske butikker?? Har veeeldig lyst på Huawei Honor note 8!!

 

På mine 100+ ordre har jeg ingen dårlige erfaringer. Jeg føler meg tryggere når jeg handler der enn når jeg handler i Norge, de er helt avhengige av gode tilbakemeldinger og overlever ikke lenge med misfornøyde kunder.

Pakker bruker vanligvis ca 2 uker på å komme frem.

 

Du bør være skeptisk til produkter du bestiller, og vite hva du skal ha. Jeg bruker størrelse L her, det tilsvarer XXXXL i Kina.

 

Her er et produkt jeg anbefaler: Batteribank 20,000 mah

https://www.aliexpress.com/item/Universal-18650-Power-Bank-20000mah-Powerbank-20000-mah-for-iPhone-5-Charge-9-1-times-For/32545877192.html

 

250kr inklusiv frakt. Jeg har to stykker og skal bestille et lass av disse, julegaver :-)

 

 

Husk momsregler på import, eller hold deg under tollgrense på 350kr for vare+frakt.

 

Du kan fint bruke telefonen selv om det ikke er 800Mhz bånd på den, det er tross alt noe nytt ikke engang alle norske telefoner har. Jeg har ikke 800Mhz på min mobil (letv x800) men med telenor så har jeg god dekning, også på steder hvor andre ikke får signaler.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

Husk momsregler på import, eller hold deg under tollgrense på 350kr for vare+frakt.

Nei. Få pakka deklarert under 35$.

 

Det er momssvindel og du kan straffes for det.

Det er selgeren som gjør det straffbare så lenge den kommer gjennom.

Nesten samtlige selgere på AliExpress har velvillig gjort det når jeg har spurt. På det meste en pakke til ca. 3000 kr og 10kg uten at det var noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...