Gå til innhold

Spill ala tropico og banished?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at det er litt vel likt Banished.

Nah, njo, tja... Man kan få det inntrykket helt i starten, men til tross for veldig tidlig i utviklingsfasen, så gjør det mange ting mye bedre og det føles som litt mer "premium". Banished blir veldig copy-paste, repeat når man har komt seg over kneiken. Slik føles ikke Forest Village. Det fortjener uansett oppmerksomhet, fordi det er veldig solid, og utifra veikartet (roadmap), så kan dette blir fantastisk når det endelig er ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dwarf Fortress og Rimworld er jo mer eller mindre samme greina som Banished.

 

Hehe Dwarf Fortress er vell det stikk motsatte av Banished og nyere settlers. 

Dvs du må fokusere på krig, hvis du isolerer deg så kan du aldri grave dypt nok eller være grådig nok for å kunne kalle deg for en skikkelig Dorflord! 

 

That being said DF er eneste city building spillet for meg, alt annet blir for lite. Til og med Rimworld. Men ja Rimworld med Pacifist AI på medium vil være bra alternativ for Banished og Settlers og fortsatt være vanskelig nok 5+ timer ute i spillet.

 

Hvis Ceasar spillene ikke betyr alle Sierra (RIP dear friend, you will never be forgotten) city building serien så anbefales Pharaoh på det sterkeste. Og hvis du vil slippe den teite requirementen at workers må bo 10m unna arbeidsplassen hvis ikke nekter de å jobbe så er Zeus master of olympus favoritten min av Sierra.

 

Men hvis du virkelig ikke vil ha noe krig og bare bygge den beste byen så er Lethis Path of Progress fantastisk hyllest til den sjangeren. Imo mangelen på krig gjør det kjedelig midgame men det er bare min mening. Annet steampunk city building spill er Clockwork Empires med Cthulu lovecraftian theme som en del liker. Og så har du jo også det Waterworld Anno spillet som er ganske kult, der kan du velge hvor mye krig du vil ha selv. Bra coop har det og, et av de få bra Ubishit spillene.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...