Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Du har prøvd spillet, eller?

Du må gjerne utdype hva som definerer et simpelt "fillespill", og hvilke likhetstrekk Owlboy har med Super Mario Galaxy.

 

Med simple fillespill mener jeg alle disse indie-produserte småspillene som det plutselig har blitt stuerent å plassere i hylla sammen med trippel-A titler. I butikken på xboxen for eksempel, må man vade gjennom denne avføringen for å finne de ordentlige spillene. Dette burde vært adskilt, også med tanke på karaktersetting sånn at man hadde én skala for disse "ha-noe-å-gjøre-mens-man-venter-på-bussen-spillene" og én skala for ordentlige spill.

 

Og hva gjelder likhetstrekk; begge er platform-spill.

Alle har sine preferanser på spill, sjanger og grafikkrav, men å hevde at dette er et lite spill er en faktafeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke når det ble greit å gi sånne små simple fillespill terningkast seks.

 

Dette her når jo ikke Super Mario Galaxy spillene opp til knærne en gang, og selv den serien har sine mangler. Og å trekke Den lengste reisen ned i den gjørma her er jo direkte ufint! ;)

 

Patriot much?

Kanskje den dummeste og minst objektive kommentaren jeg har lest i år. Et spill har ikke rett til å være bra om det ikke er et AA-spill? Really..

Klart det kan være bra, akkurat som et 3. divisjons fotballag kan være bra. Men det blir liksom ikke noe VM sluttspill av det.

 

Og når ble det en regel at et kommentarfelt skal opptre objektivt? Det blir jo gørrkjedelig! ;)

Lenke til kommentar

 

Du har prøvd spillet, eller?

Du må gjerne utdype hva som definerer et simpelt "fillespill", og hvilke likhetstrekk Owlboy har med Super Mario Galaxy.

 

Med simple fillespill mener jeg alle disse indie-produserte småspillene som det plutselig har blitt stuerent å plassere i hylla sammen med trippel-A titler. I butikken på xboxen for eksempel, må man vade gjennom denne avføringen for å finne de ordentlige spillene. Dette burde vært adskilt, også med tanke på karaktersetting sånn at man hadde én skala for disse "ha-noe-å-gjøre-mens-man-venter-på-bussen-spillene" og én skala for ordentlige spill.

 

Og hva gjelder likhetstrekk; begge er platform-spill.

Og hva er problemet med at indie-spill får mer hylleplass og pressedekning? Tror du de kommer til å skvise de store utviklerne ut av markedet eller noe? Det ville jo vært litt av en bragd.

 

For min del er det flott at det endelig vokser fram et utvalg utover FIFA, CoD, Assassin's Creed og alt det andre oppfølger-rælet fra AAA-utviklerne.

Lenke til kommentar

 

 

Du har prøvd spillet, eller?

Du må gjerne utdype hva som definerer et simpelt "fillespill", og hvilke likhetstrekk Owlboy har med Super Mario Galaxy.

 

Med simple fillespill mener jeg alle disse indie-produserte småspillene som det plutselig har blitt stuerent å plassere i hylla sammen med trippel-A titler. I butikken på xboxen for eksempel, må man vade gjennom denne avføringen for å finne de ordentlige spillene. Dette burde vært adskilt, også med tanke på karaktersetting sånn at man hadde én skala for disse "ha-noe-å-gjøre-mens-man-venter-på-bussen-spillene" og én skala for ordentlige spill.

 

Og hva gjelder likhetstrekk; begge er platform-spill.

Og hva er problemet med at indie-spill får mer hylleplass og pressedekning? Tror du de kommer til å skvise de store utviklerne ut av markedet eller noe? Det ville jo vært litt av en bragd.

 

For min del er det flott at det endelig vokser fram et utvalg utover FIFA, CoD, Assassin's Creed og alt det andre oppfølger-rælet fra AAA-utviklerne.

Helt enig i det da. Det er mye ræl på toppen også. Men midt oppi all ualvorligheten så synes jeg det det blir vel mange 100-kroners spill mellom hvert 599-spill nå for tiden. Kvantitet over kvalitet og alt det der... Owl boy blir sikkert et fint lite eventyr for de som liker den slags. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke når det ble greit å gi sånne små simple fillespill terningkast seks.

 

Dette her når jo ikke Super Mario Galaxy spillene opp til knærne en gang, og selv den serien har sine mangler. Og å trekke Den lengste reisen ned i den gjørma her er jo direkte ufint! ;)

 

Patriot much?

Eurogamer likte det godt også, så patriotisme er ikke nødvendig.

 

Jeg skjønner godt hvorfor det går an å gi "simple fittespill" terningkast seks. Forskjellige spill stiller i forskjellige klasser, likens som de fleste andre produkter man kjøper her i livet. Selv om få biler kan komme i nærheten av en koeningsegg agera, så betyr det ikke at alle andre biler i verden er søppel. En volvo stasjonsvogn er for eksempel mye bedre til å dra på familietur med.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Eurogamer likte det godt også, så patriotisme er ikke nødvendig.

 

Jeg skjønner godt hvorfor det går an å gi "simple fittespill" terningkast seks. Forskjellige spill stiller i forskjellige klasser, likens som de fleste andre produkter man kjøper her i livet. Selv om få biler kan komme i nærheten av en koeningsegg agera, så betyr det ikke at alle andre biler i verden er søppel. En volvo stasjonsvogn er for eksempel mye bedre til å dra på familietur med.

 

Fittespill faktisk! Hehe, kanskje det kan bli en greie? :)

 

Alt har jo sin sjarm, og jeg spiller jo en del småspill også, men ta en tur inn i steam-butikken i dag og "browse" etter bare "games". På side 1 får du da se 22 titler som enten er småspill eller gamle rabatterte titler, og 2 titler som er nye fullpris-spill.

 

Ok, så la oss sortere listen på de spillene folk liker best [user reviews]. Da kan du bla 15 sider ut i listen uten å finne en eneste ny trippel A tittel.

 

Med andre ord må man vasse igjennom titler som Iron Snout og Princess Remedy in a World of Hurt for å finne det jeg kaller Platekompaniet-hylla.

 

Så da faller jo konklusjonen min på at dette burde vært skilt ut i to segmenter: Småspill og ordentlige spill - Både i butikkhylla og med tanke på karaktersetting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...