Gå til innhold

Priser for butikker\steder for visa\mastercard?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, vet noen priser på mastercard\visa på butikker\nettbutikker etc?

 

Må butikkene betale rundt 35 kr per betaling på slike kort?

Derfor må man betale på posten.no hvis man bruker kredittkort på postkontor men ikke på nett?

 

Derfor i norge\sverige slipper vi å betale per kjøp.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det har faktisk det, da jeg må betale rundt 50 kr å betale med kredittkort hos posten.

Svein_Jarle tror du posten får det langt billigere?

 

Da jeg vet utlanske matbutikker ikke tar mastercard så det må være med tanke på kostnader enten har de ikke råd.

Eller får de ikke noe god avtale.

 

Da det snakkes i 2020 det blir slutt på kontanter da må man bruke kort da er det viktig det ikke koster noe særlig eller er vesentlig ulempe.

 

Da jeg ikke tro posten tar apper eller vennebetaling.

Lenke til kommentar

Da jeg vet utlanske matbutikker ikke tar mastercard...

Hva er det du surrer med her? Jeg har betalt med MC i utenlandske matbutikker hundrevis av ganger, aldri opplevd noen som ikke tar det.

 

Jo det har faktisk det, da jeg må betale rundt 50 kr å betale med kredittkort hos posten.

Jeg gjentar: LES BETINGELSENE FOR DINE KORT

Når du "betaler"  med kredittkort på Posten, regnes dette som kontantuttak, og du får gebyrer deretter. Hva Posten betaler eller ikke er helt irrelevant. 

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg gjort, men syns det er urimlig 1% av beløpet + 35 kr i gebyr hvis det snakk om 100-150 kr i frakt.

 

Da hvis posten hadde betalt dette slik i butikk kanskje kun måtte betalt 1% av beløpet.

 

Dette er kanskje ikke stort problem i dag da man kan betale med kontanter men i 2020 kan det bli fusterende og bli tvunget til dette. Godt mulig løsningen blir å bestille på posten.no men er vanskelige med brev.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...