Gå til innhold

Elkjøps prisløfte, 30 dagers åpent kjøp. Gjelder dette for "bedre" produkt?


Tanner

Anbefalte innlegg

Kjøpte en playstation 4 slim 500gb for 2990,- hos elkjøp for en stor uke siden. Nå har cdon.no tilbud på konsollen med 1tb + fifa 17 til samme pris. 

Kan jeg gå til elkjøp å få tilbakebetalt mellomlegget, og hvordan vil det eventuelt bli kalkulert? 

 

Prisforskjellen på konsollene ser ut til å være ca 500, pluss nesten den samme prisen for spillet. Er det naturlig og få tilbake 800-1000,- her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjelder vel kun for samme eller tilnærmet produkt etter hva jeg kan huske.

Kontakt de på facebook og hør. Men tror du må bestille fra CDon og levere tilbake den du har til Elkjøp.

Tror nok du får tilbakebetalt 200,- som er differansen på samme produkt på CDon og Elkjøp.

Lenke til kommentar

Det gjelder vel kun for samme eller tilnærmet produkt etter hva jeg kan huske.

Kontakt de på facebook og hør. Men tror du må bestille fra CDon og levere tilbake den du har til Elkjøp.

Tror nok du får tilbakebetalt 200,- som er differansen på samme produkt på CDon og Elkjøp.

Ser ut for at jeg må ha identisk produkt ja. 

Bestille på cdon og levere tilbake til elkjøp er nok løsningen jeg går for. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Det gjelder vel kun for samme eller tilnærmet produkt etter hva jeg kan huske.

Kontakt de på facebook og hør. Men tror du må bestille fra CDon og levere tilbake den du har til Elkjøp.

Tror nok du får tilbakebetalt 200,- som er differansen på samme produkt på CDon og Elkjøp.

Ser ut for at jeg må ha identisk produkt ja. 

Bestille på cdon og levere tilbake til elkjøp er nok løsningen jeg går for. 

 

 

dro du innom en elkjøp og hørtE?

Lenke til kommentar

 

 

Det gjelder vel kun for samme eller tilnærmet produkt etter hva jeg kan huske.

Kontakt de på facebook og hør. Men tror du må bestille fra CDon og levere tilbake den du har til Elkjøp.

Tror nok du får tilbakebetalt 200,- som er differansen på samme produkt på CDon og Elkjøp.

Ser ut for at jeg må ha identisk produkt ja. 

Bestille på cdon og levere tilbake til elkjøp er nok løsningen jeg går for. 

 

 

dro du innom en elkjøp og hørtE?

 

Det står spesifikt på elkjøp sine nettsider at det gjaldt identisk produkt, så da gadd jeg ikke spørre. Bestilte på cdon og leverte tilbake den fra elkjøp når den nye ankom!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det gjelder vel kun for samme eller tilnærmet produkt etter hva jeg kan huske.

Kontakt de på facebook og hør. Men tror du må bestille fra CDon og levere tilbake den du har til Elkjøp.

Tror nok du får tilbakebetalt 200,- som er differansen på samme produkt på CDon og Elkjøp.

Ser ut for at jeg må ha identisk produkt ja. 

Bestille på cdon og levere tilbake til elkjøp er nok løsningen jeg går for. 

 

 

dro du innom en elkjøp og hørtE?

 

Det står spesifikt på elkjøp sine nettsider at det gjaldt identisk produkt, så da gadd jeg ikke spørre. Bestilte på cdon og leverte tilbake den fra elkjøp når den nye ankom!

 

 

Tidligere ansatt i nevnte kjede her. 

 

Det gjelder for samme produkt, men her kunne du nok tatt en tur innom selger. Jeg ville jo beholde kunden, så jeg hadde nok godkjent dette og gitt mellomlegget. Ellers sitter jeg igjen med et b-vare produkt som uansett må selges med redusert pris, da er det like greit å blidgjøre kunde nr 1. Det er nok individuelt for hver butikk, men det var slik vi stort sett gjorde det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen år siden kjøpte jeg en receiver hos elkjøp i butikk. En uke senere hadde Elkjøp den samme receiver i prispresser-kampanje på nett men over 1000 kr. billigere. Kampanjen varte bare en søndag. Jeg antok at det ville gå bra å gå tilbake til butikken for å få tilbake forskjellen siden det var snakk om akkurat det samme produktet. Når jeg gikk innom elkjøp-butikken neste dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få tilbake forskjellen og at jeg burde ha bestilt på nettet på prispresserkampanjen og leverte tilbake den første receiveren jeg kjøpte i butikken som så måtte selge denne som en b-vare.

 

Det tryggeste er å levere varen tilbake til Elkjøp og heller bestille et annet sted. Da blir det ikke noen diskusjon om man får tilbake mellomlegget eller ikke.

Lenke til kommentar

Det morsomste er Derfor gir vi i Lefdal deg 80 dagers åpent kjøp

 

Må vel være lønnsomt å heller gi prisgaranti uten diskusjon?

Før hadde de det men tror problemet hvis enkelte nettbutikker blir utsolgt er det elkjøp\lefdal som taper penger.

Som regel selger de et lite parti billig. Tror ikke 80 dagers åpenkjøp hjelper noe særlig for de som kjøper, heller for de som ikke har penger og betaler med kredittkort for så å returnere på åpenkjøp etter 2 måneder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prisgarantien forsvant ikke fordi det var snakk om å tape penger på den, men fordi det å kalle noe en garanti setter ganske strenge føringer på merking, markedsføring, etc. I praksis har både Elkjøp og Lefdal prismatching, så lenge det er en aktuell pris hos en reell konkurrent. Altså må varen være mulig å skaffe hos konkurrenten innen rimelig tid (da vil man som regel avvise dersom varen står med ubekreftet dato) til annonserte pris.

Forøvrig; 80 dagers åpent kjøp hos Lefdal er en sak som er aktivt nå før jul, slik at man skal kunne kjøpe julegaver utenom den ekstreme høysesongen, og likevel ha tid til å bytte etter julaften. Men i stedet for å kalle det julegavebytting, e.l., slik man har gjort tidligere år, kommer dette alle kunder til gode, enten det er julegaver eller ikke. Men hvor godt ordningen fungerer vil nok påvirke hvorvidt dette blir en permanent sak eller ikke.

Lenke til kommentar

Sånne som deg som skaper problemer for bedrifter som har en slik ordning.

Du mener, personer som benytter seg av denne ordningen Elkjøp selv aktivt markedsfører? 

 

Ikke at jeg hadde orket å tatt meg bryet med å hente en diger TV for så å skamfullt drasse den tilbake senere, men jeg ser ikke helt problemet med at folk gjør det. Når bedriften reklamerer for en ordning kan man ikke etterpå påstå at det skaper problemer dersom man benytter seg av den. Om Elkjøp senere vil nekte personen å kjøpe en ny TV så må det også være helt ok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sånne som deg som skaper problemer for bedrifter som har en slik ordning.

Du mener, personer som benytter seg av denne ordningen Elkjøp selv aktivt markedsfører? 

 

Ikke at jeg hadde orket å tatt meg bryet med å hente en diger TV for så å skamfullt drasse den tilbake senere, men jeg ser ikke helt problemet med at folk gjør det. Når bedriften reklamerer for en ordning kan man ikke etterpå påstå at det skaper problemer dersom man benytter seg av den. Om Elkjøp senere vil nekte personen å kjøpe en ny TV så må det også være helt ok.

 

 

Elkjøp tjener helt sikkert mer på at flere velger å handle fra de pga de gunstige angrevilkårene enn hva de taper på at folk kjøper kun for å levere tilbake. Hvorfor i all verden skulle de hatt denne ordningen ellers? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du mener, personer som benytter seg av denne ordningen Elkjøp selv aktivt markedsfører? 

 

Ikke at jeg hadde orket å tatt meg bryet med å hente en diger TV for så å skamfullt drasse den tilbake senere, men jeg ser ikke helt problemet med at folk gjør det. Når bedriften reklamerer for en ordning kan man ikke etterpå påstå at det skaper problemer dersom man benytter seg av den. Om Elkjøp senere vil nekte personen å kjøpe en ny TV så må det også være helt ok.

Nå er jo ordningen tiltenkt de som vil kjøpe et nytt produkt. Dersom de ikke er fornøyd, kan de bytte inn i en annen vare eller få pengene tilbake.

 

Det er nok neppe tiltenkt de som går bevisst inn for å låne en TV i 80 dager for å så levere den tilbake.

 

 

Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå er jo ordningen tiltenkt de som vil kjøpe et nytt produkt. Dersom de ikke er fornøyd, kan de bytte inn i en annen vare eller få pengene tilbake.

Nei, som en skrev over, ordningen er der fordi Elkjøp tror de kan tjene mer penger på å ha ordningen enn dersom de ikke hadde den.

 

Vel, selvfølgelig. Alt det butikker gjør ekstra, som ikke inngår i lovverket som gagner kunden, tjener jo butikkene på.

Folk blir fornøyd, og forholder seg til samme plass ved neste handel.

 

Det betyr dermed ikke at butikkene ønsker at du skal låne produktene demmes i X antall dager bare fordi du kan. Vi er jo tydeligvis uenig på akkruat det punktet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...