Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Komplett Gamer i20 starter ikke


Anbefalte innlegg

Prøver her om noen kan hjelpe oss. Kjøpte denne maskina på Komplett for 4 år siden til min sønn. Denne er flittig brukt hele tiden, men i dag tok et eller annet kvelden. Han satt og spilte og fikk opp en "blåskjerm", men rakk ikke å se hva som sto før alt ble svart. Når vi nå prøver å starte opp er det strøm virker det som og pærer på hovedkort lyser + DVD brenner snurrer, men maskina starter ikke. Kommer ikke inn i bios engang. Lysene i tastaturet lyser heller ikke. Hva kan ha skjedd her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en ekstra pc med kompatible deler?

Jeg er ikke noe pc guru men det første jeg ville begynt med var å koble fra komponenter en og en.

 

Høres ut for meg som om det kan være alt eller ingenting som er galt. Jeg hadde noe lignende en gang der jeg fikk blåskjerm med masse koder og det sto dumping data før pcn ikke ville mer.

 

Viste seg å være skjermkortet.

 

Hovedkortet har nok integrert skjermkort f.eks så det kan tas ut og teste om pcn starter. Noe så enkelt som ødelagte porter kan hindre pcn i å slå seg på.

 

Knuste et tastatur i sinne en gang og det viste deg at jeg hadde kortsluttet porten til tastaturet som hindret pcn i å slå seg på.

 

(Elastomania var ikke noe for mitt temperament)

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Hei,

 

Aller først ville jeg tømt pcen for statisk elektrisitet og prøvd å startet den da. 

* Ta  ut strømkabel og hold inne påknappen i 10-15 sekunder.

* Koble så inn igjen og prøv å start. 

 

Fungerte ikke dettte gjør samme rutine uten at du starter den etterpå. Ta så ut skjermkort, og prøv å koble skjermen direkte i hovedkort. Får du opp ett bildet da? 

Lenke til kommentar

 

Har nå tatt ut skjermkortet og startet opp på det integrerte skjermkortet. Da startet maskina. Må vel være skjermkortet som er problemet da håper jeg. Dyrt, men da er forhåpentligvis feilen funnet :)

 

Husk at disse fort kan ha 5 års reklamasjon. Ta kontakt med Komplett :-)

 

Det er gjort og reklamasjon på kortet er i boks. Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...