Gå til innhold

Slå av automatiske oppdateringer win10?


Anbefalte innlegg

Prøvd å kjikke igjennom pcen men finner ingen plass jeg kan gjøre dette, slik jeg kunne med win8.

 

Uheldig at windows plutselig skal laste ned masse oppdateringer når jeg er på hytta og bruker mobilt bredbånd som spiser opp datapakken min, så er det noen måte å deaktivere dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke funnet en skikkelig løsning på det, men med netlimiter kan du sette ned hastigheten eller blokkere nedlasting av oppdateringer helt. Vertsprosess for windows et eller annet heter programmet du må blokkere, visst jeg ikke husker helt feil. Sitter kun med mobilen nå, så får desverre ikke sjekket det akkurat nå. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for denne tråden. Jeg har lett etter alternativer for å kvele de forbaska oppdateringene som alltid skal lastes ned når jeg vil bruke pc'n til noe som helst.

 

Det er ekstremt frustrerende at microsoft har tatt dette valget i windows 10, og at det ikke er mulighet for brukerne å kunne gjøre annet enn å omgå reglene deres for å få det som dem vil..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9812734

Bruk lokal group policy editor og gjør om på windows update policy. 

 

Jeg har kun definert en WSUS location. Tror Windows kun da sjekker etter oppdateringer online en gang i måneden men det finnes mange flere valg man kan sette.

 

Hvis du har Home versjon kan du gjøre tilsvarende i registry editor.

Lenke til kommentar

Bruk lokal group policy editor og gjør om på windows update policy. 

 

Jeg har kun definert en WSUS location. Tror Windows kun da sjekker etter oppdateringer online en gang i måneden men det finnes mange flere valg man kan sette.

 

Hvis du har Home versjon kan du gjøre tilsvarende i registry editor.

Er det noe av dette som fortsatt funker? Etter anniversary update ble har Windows ignorert mange av disse settingene..

 

Jeg har pro-versjonen selv. Lurte på å sette opp en DC under hyper-v, melde maskinen inn i domenet og så legge på en GPO som sier 'download and notify' + 'no restart With logged on users' og håpe Windows respekterer det siden det kommer fra AD..

 

Du setter en ikke-funksjonell WSUS? Er fristet til å gjøre det samme men jeg vil jo ha oppdateringene, jeg er bare så drittlei at Windows rebooter maskinen uten å spørre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

 

Bruk lokal group policy editor og gjør om på windows update policy. 

 

Jeg har kun definert en WSUS location. Tror Windows kun da sjekker etter oppdateringer online en gang i måneden men det finnes mange flere valg man kan sette.

 

Hvis du har Home versjon kan du gjøre tilsvarende i registry editor.

Er det noe av dette som fortsatt funker? Etter anniversary update ble har Windows ignorert mange av disse settingene..

 

Jeg har pro-versjonen selv. Lurte på å sette opp en DC under hyper-v, melde maskinen inn i domenet og så legge på en GPO som sier 'download and notify' + 'no restart With logged on users' og håpe Windows respekterer det siden det kommer fra AD..

 

Du setter en ikke-funksjonell WSUS? Er fristet til å gjøre det samme men jeg vil jo ha oppdateringene, jeg er bare så drittlei at Windows rebooter maskinen uten å spørre.

 

Ja jeg har kjørt WSUS en stund men det ble bare mer arbeid enn vinning. Jeg vil jo ha oppdateringer men jeg vil bare ikke at det skal skje uten at jeg vet om det. Derfor pekte jeg til en fiktiv WSUS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...