Gå til innhold

Installering av windows 10 på multicom pc


Anbefalte innlegg

Jeg har med et uhell bestillt en multicom pc uten cd rom, slik at jeg ikke får installert windows på den vanlige måten. Så problemet er da hvordan? Har hørt at det går ann å bruke usb, men hvordan får man windows inn på den? Har hatt en multicom pc før og da bare satt jeg inn cdn og alt funka normalt. Så spørsmålet er da hvor jeg får lastet ned en legit windows 10 kopi, og installere den med usb på en pc uten operativsystem. Takker for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til en annen PC og eventuelt en minnepenn på minimum 8gb(husker ikke om det kanskje virker med 4 og) så er det lett å lage installasjons medie for annen på på usb.

Kommer ikke til riktig side fra telefonen, men søk på: win 10 media creation tool

Med det skal det være plankekjøring :)

Endret av srt
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids returnere Windows-cd'en og be om å få W10 på minnepinne i stedet. Eller kjøpe en ekstern DVD-ROM ... særlig hvis du har en del ting liggende lagret på CD/DVD som du gjerne vil ha fortsatt tilgang til. Disse fås for et par hundrelapper eller tre.

 

Irriterende, men tross alt er det jo din egen feil når du bestiller Windows på CD som du skal bruke på en maskin uten CD-spiller ... :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ustabil usb kontroller? Sjekk drivere.

Pass også på du velger minnepenn da jeg vet nyeste versjon er litt mere knotete.

Det finnes oppgradering versjoner som egentlig er bregnet å oppgradere.

 

Før fikk man vertfall valgt å velge iso fil eller minnepenn. Men vet selv det er vanskeligere.

 

Før var det: Velge den nedereste:

Use-Media-Creation-Tool-to-Clean-install

Windows-Installation-Media-Creation-Tool

Windows-media-creation-tool.png

Men i en del tilfeller får man ikke bootet etterpå.

 

Får du feilmelding f.eks: Kan være greit å nevne det.

Windows-10-Setup_error.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...