Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Date" to samtidig


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at det er umoralsk å date flere samtidig hvis man ikke er åpen om det, men hvor mener du grensen går for når man dater hverandre?

 

Jeg ble singel for en liten stund. Begynte å melde med to jenter samtidig. Person A, veldig få meldinger, person B, meldinger hver dag og ofte.

Jeg har prøvd å møte begge to, person A møtte jeg først en gang på byen og vi kysset. Person B har avlyst et par ganger, men vi møttes til slutt, der vi bare pratet om alt og ingenting. Ingenting skjedde mellom oss.

Var på fest i helgen og møtte person A, ble med hjem og hadde sex, og vi melda litt dagen etter. Jeg følte jeg trengte å møte person A fordi vi ikke snakker så mye sammen på meldinger, så føler ikke at jeg kjenner henne så godt. Hun virket litt små care på byen, men det endte allikevel i sex..

Nå vil person B møtes igjen, og det er nå jeg kjenner jeg bør sette en grense. Eller har jeg allerede tråkket over den? Jeg har veldig lyst til å møte person B, hun gir inntrykk av å ville noe seriøst, men som sagt, vi har ikke kysset eller noe. Hvis det skjer noe mellom oss, kommer jeg til å forholde meg til henne og bare henne.

 

Jeg trenger bare litt tanker og ideer rundt dette her. Hva er greit for deg?



Anonymous poster hash: 70d99...182
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg er enig i at det er umoralsk å date flere samtidig hvis man ikke er åpen om det, men hvor mener du grensen går for når man dater hverandre?

 

Jeg ble singel for en liten stund. Begynte å melde med to jenter samtidig. Person A, veldig få meldinger, person B, meldinger hver dag og ofte.

Jeg har prøvd å møte begge to, person A møtte jeg først en gang på byen og vi kysset. Person B har avlyst et par ganger, men vi møttes til slutt, der vi bare pratet om alt og ingenting. Ingenting skjedde mellom oss.

Var på fest i helgen og møtte person A, ble med hjem og hadde sex, og vi melda litt dagen etter. Jeg følte jeg trengte å møte person A fordi vi ikke snakker så mye sammen på meldinger, så føler ikke at jeg kjenner henne så godt. Hun virket litt små care på byen, men det endte allikevel i sex..

Nå vil person B møtes igjen, og det er nå jeg kjenner jeg bør sette en grense. Eller har jeg allerede tråkket over den? Jeg har veldig lyst til å møte person B, hun gir inntrykk av å ville noe seriøst, men som sagt, vi har ikke kysset eller noe. Hvis det skjer noe mellom oss, kommer jeg til å forholde meg til henne og bare henne.

 

Jeg trenger bare litt tanker og ideer rundt dette her. Hva er greit for deg?

 

Anonymous poster hash: 70d99...182

 

Om jeg var deg ville jeg bare vært ærlig. Si at du er single og dater for øyeblikket. Om du vil ha noe mer seriøst etterhvert, så kommer jo det med tiden. Du trenger ikke stresse over å ha gjort noe galt. 

 

Du kan ha sex med flere jenter samtidig, men da får du jo også eventuelt si det til jentene slik at ingen blir ført bak lyset. Så får hver enkelt gjøre seg opp en mening om de vil fortsette å gå i samme gate eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp. Bra av deg at du tenker på disse tingene på deres vegne. Det viser at du er seriøs.

 

Det steget du nå bør ta hvis du føler at A ikke er veldig gira er å rett og slett spørre henne rett ut om hun ønsker fwb eller om hun føler at dere har kjemi nok til å bli eksklusive - ikke minst om du selv føler det. Deretter vet du om du skal avslutte forholdet med A og eskalere kontakten med B.

 

Jeg ser ikke hvorfor folk skal ha behov for å holde på med flere på en gang, gjentatte ganger. Det å møte en god partner er litt som om du lurer på om du har knekt armen. Hvis du ikke er sikker så er den sannsynligvis ikke brukket og en brist holder bare noen måneder mens et skikkelig knekk kan vare livet ut ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er umoralsk å date flere samtidig hvis man ikke er åpen om det, men hvor mener du grensen går for når man dater hverandre?

Dersom du liker å tro at du skal være ærlig om slikt av respekt for den du dater, så er det den du dater som setter disse grensene. Spør henne. Men dette presser deg jo selvfølgelig til å fortelle at du har intensjon om å date andre samtidig. Og dette er selve poenget med å være ærlig. Dersom du har intensjon om å date flere enn den du dater, så bør du si det med en gang. Det er dette som spiller en rolle for henne - å vite hvor hun har deg.

 

Dersom du ikke tør å ta dette opp, selv før du har funnet andre å date, så vet du selv at du intensjonelt skjuler dette for henne. Om det er noe du skjuler, så er du ikke ærlig.

 

Dette er ikke noe å rasjonalisere bort eller gjemme unna. Kom igjen. Kutt ut pisspreiket. Hvem prøver du å lure her?

 

Er det mulig at du mister dama du vil ha om du forteller at du holder døra åpen for andre? Ja. Det er opp til deg om du våger å ta sjansen. Men du kan ikke få begge deler. Enten tar du sjansen og er ærlig, eller så fortsetter du å lyve til deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det jeg tenker er av relevans her er hvorvidt du er på markedet for et seriøst forhold eller om du bare ønsker å være singel for en periode og nyte fruktene av det.

 

Hvis sistnevnte bør du være åpen om akkurat det alt første gang dere treffes, så slipper man misforståelser og negative følelser senere.

 

Ellers, basert på det du skriver ser jeg ikke noe galt i å møte person B, men du må selv vite hvilke forpliktelser eller forventninger du har gitt til person A. Høres mer ut som en fylleflørt basert på det du skriver.

Lenke til kommentar

Synes det er relativt drittsekk å date flere samtidig om man ikke gjør vedkommende obs på at du har tenkt å gjøre akkurat det. Dette må du også informere dem om før daten skal foregå.

 

Hvis du skjuler dette, er du en skikkelig dritt som ikke fortjener noe seriøst med noen av de du dater.

 

Mange jenter/gutter er interessert i et forhold, og det ville aldri jeg sett potensiale i hvis den jeg skulle ut med, dater 3 andre samtidig. Ville følt det slik: Er jeg ikke interessant nok, slik at du må date flere for å se om de er bedre, så er det ikke vits å date engang.

 

Ikke minst sårer du mange med dette, om du skjuler det.

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er relativt drittsekk å date flere samtidig om man ikke gjør vedkommende obs på at du har tenkt å gjøre akkurat det. Dette må du også informere dem om før daten skal foregå.

 

Med mindre man er "eksklusive" så har daten strengt tatt ingen rett til å vite noe som helst om eventuelle andre dater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok av tilfeller der en mann har datet og knullet flere på samme tidspunkt, valgt ei, hun har fått vite om dette i ettertid og dumpet fyren fordi det føles vondt. Hun har kanskje ikke rett til å vite om det, men så er det ofte slik at ting kommer frem til slutt. Og da er det opp til henne om hun synes det er greit eller ikke, uavhengig av hva fyren mener.

 

Anbefales ikke. 



Anonymous poster hash: 5465d...2e7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...