Gå til innhold

Treningsklokke med GPS og musikk++?


Anbefalte innlegg

 

Hei.

 

Jeg bruker selv TomTom Spark som treningsklokke, har hatt den siden lansering og er rimelig fornøyd.

 

For å ta det først som sist: Den er ikke perfekt!

 

Av negative ting så har den samme "utfordring" som absolutt alle pulsklokker med måling på armen, den er litt "treg" til å reagere på raske økninger/nedganger i puls. Svømmefunksjonen fungerer kun i bassen. Den har også litt trøbbel med å vise korrekt gjennomsnittshastighet de første 1-2 minuttene.

 

Utenom dette så fungerer den utrolig bra til mitt bruk! GPSen er nøyaktig, skjermen er veldig lettlest selv i direkte sollys, den er enkel å bruke selv med svette fingre(heldigvis ikke touchskjerm), musikkspilleren fungerer fint(god lyd sammen med BlueBuds X2) og batterilevetiden er god både under aktivitet(løpt flere maraton med den bla) og som aktivitetsmåler(minst 1 uke, ofte 2).

 

 

Jeg begynner å lene mot Spark 3. Det er dumt at den ikke støtter ANT+ sensorer, siden jeg har en fra før. Jeg får vel se hvor presis den integrerte sensoren er.

Hvis det er til løping inne på mølle du tenker på, så er jeg ikke voldsomt imponert over den. Hvis man alltid løper i samme hastighet fungerer den bra, men hvis man varierer tempoet sliter den.

 

Jeg bruker den kun til Løping, sykling og langrenn ute, også styrketrening inne(pulsmåling). Dette fungerer bra.

 

Svømming, løping på mølle og spinning fungerer ikke all verden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis det er til løping inne på mølle du tenker på, så er jeg ikke voldsomt imponert over den. Hvis man alltid løper i samme hastighet fungerer den bra, men hvis man varierer tempoet sliter den.

 

Jeg bruker den kun til Løping, sykling og langrenn ute, også styrketrening inne(pulsmåling). Dette fungerer bra.

 

Svømming, løping på mølle og spinning fungerer ikke all verden...

 

 

Den blir nok mest brukt til bakkeløp. Høy, men relativt stabil puls.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg bruker selv TomTom Spark som treningsklokke, har hatt den siden lansering og er rimelig fornøyd.

Bare for å være sikker. Snakker du om spark 3 eller bare spark nå? ser at spark ble lagt ut for salg i desember i fjor, spark 3 har bare vært tilgjengelig noen uker. 

Kan for all del være at mange av delene er så og si de samme  og at mye av det du skriver dermed er relevant for spark 3. 

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg bruker selv TomTom Spark som treningsklokke, har hatt den siden lansering og er rimelig fornøyd.

 

Bare for å være sikker. Snakker du om spark 3 eller bare spark nå? ser at spark ble lagt ut for salg i desember i fjor, spark 3 har bare vært tilgjengelig noen uker. 

Kan for all del være at mange av delene er så og si de samme  og at mye av det du skriver dermed er relevant for spark 3.

Det er den originale Spark jeg har, men såvidt jeg har forstått så er det veldig små forskjeller mot Spark 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...